Hondeweer

Spanje, Pamplona

Eerst het goede nieuws: Rien heeft de volledige afstand naar Pamplona vlot meegelopen.
Dan het minder goede nieuws: het heeft de GEHELE dag geplenst. En geen klein beetje, het kwam met bakken uit de hemel. Zodanig, dat we niet de geëigende route konden lopen, want dat was niet te doen. We moesten een pad naar boven op, maar dan hadden we echt door een waterval moeten lopen. Ook vantevoren moesten we al door waterplassen. Gelukkig was er een alternatieve weg, minder mooi, maar wel veiliger. En dan moesten we nog tot onze enkels door de plassen.
Maar ook dat heeft zijn charme. Alleen fotografen en filmen was nauwelijks mogelijk.
En bij aankomst in de hostal alle kleertjes gelijk in de droger.

Vanmorgen na een stevig ontbijt zijn we om 08.00 vertrokken uit Zubiri, na een goede nachtrust voor ons alle drie. Marco moest vanmorgen om 06.30 uur nog worden gewekt, omdat om 07.00 uur het ontbijt was besproken.
En toen op pad. Aanvankelijk met weinig regen, maar dat veranderde al snel.

Gisteravond was het gezamenlijk diner en dat was voor pelgrims zeer uitgebreid. Vier gangen zelfs, dus de buiken waren goed gevuld. En natuurlijk waren er weer aardig wat bekenden aan tafel, zoals Chantal uit Utrecht, Glen uit Rosmalen en Bauke uit Nijmegen. Dus gespreksstof genoeg.
Glen bleek aardig wat verwondingen te hebben en zuster Jo natuurlijk niet te beroerd om hem te verbinden, zodat zijn enkels goed kunnen genezen. Ook kwamen we er achter dat Marco zijn grote teen dusdanig had verwond, dat zuster Jo ook hem moest verbinden. Marco had zelf niets aangegeven, wat betekent dat hij of een hoge pijngrens heeft of inderdaad weinig heeft gevoeld. Ook vandaag ging het lopen hem zeer goed af, evenals Jo.

Hier in deze hostel is er geen warme maaltijd en ook geen ontbijt, dus dat zullen in de stad moeten gaan zoeken. Maar dat is geen probleem. Eettentjes genoeg hier. Alleen de parapluutjes meenemen, want het regent nog steeds pijpenstelen.

En dan morgen naar Puente la Reina. Weer een stevige afstand met de bekende klim naar de Alto de Perdon. En morgen weer regen, dan veel minder dan vandaag, volgens de gastheer.
Maar dat zien we morgen dan wel weer. Eerst Pamplona onveilig maken, een happie eten en proberen te genieten van een goede nachtrust.
Voor nu: welterusten voor straks.

Hallo Rien en Jo, Het zit jullie ook niet mee maar Rien heeft toch zijn best gedaan om het goed vol te houden. na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen. toch mooie foto`s Groeten van Elianne en Jan

Elianne en Jan 2023-09-02 18:46:35

QWat fijn om weer jullie te kunnen volgen! Flesje vullen morgen!

Daniel en Brigitte 2023-09-02 19:48:31

Iedere dag is een verrassing hoor ik wel , duim voor jullie voor mooi weer , goeie benen en tenen en lekker eten en nachtrust

Petra huijbrechts 2023-09-02 19:48:49

Ik zal wat zon 🌞 sturen ,en hou de voetjes heel 🥾🥾

Toos D. 2023-09-02 20:28:47

Drie smurfen op stap .fijn dat Rien weer op de been is En wat een regen het lijk wel een beekje de weg en hier gaat het weer om na de 28 graden ik stuur wel wat Goede nacht rust en gezond weer op 🌞

Karin 2023-09-02 21:07:23

Het weer zit jullie niet mee , fijn dat het weer goed gaat met de wandeling Rien . Marco , Jo en Rien 👍

Toon en Marijo 2023-09-02 21:39:14

Wat fijn dat het met Rien weer goed gaat. Ook nu weer een prachtig verslag, schitterende foto's en wat een watermassa, indrukwekkend hoor. Jullie zijn pelgrims waar we onze hoe, maar pas goed op jezelf. Groetjes van ons 2.

Martin en Annemarie 2023-09-02 22:37:01

Hi Rien, Jo en Marco, Wat een dag zeg! Regen regen en nog eens regen, ik heb er wat langer over gedaan vandaag, het was me een geklauter! Alles wel volgens route kunnen doen, mede dankzij jullie goede zorgen. Met de bandage om mijn voet die Jo gisteren heeft aangebracht ben ik de gehele dag zo blij mee geweest, anders had ik deze route echt niet kunnen afronden. Toppers jullie! Zelfs met geheel natte schoenen, het was net een spons, zat de tape nog op zijn plek. Het heeft me echt de dag door geholpen. Hier in Pamplona lekker even een hoteletje, flink wat spullen gehaald voor een gezonde genezing, ook dezelfde tape, na het laten zien van het voorbeeldje, hadden ze gelukkig op voorraad. Daarna lekker een pizza gegeten en nu goed slapen, morgen een dagje uitrusten zodat het een en ander de tijd en rust heeft om te genezen. Nogmaals dank voor jullie hulp, zo ontzettend lief. Heel veel wandelplezier en wellicht zien we elkaar nog op de route 👍 Buen Camino!

Glenn 2023-09-02 23:27:13

Regen is altijd vervelend maar goed nieuws dar Rien er weer bij is voor jullie. Na regen komt zonneschijn , hopen dat hetvoorjullie ook geldt! Succes en veel loop plezier. Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-03 09:22:11

Hoi alle drie heel veel loopplezier knap hoor gr

Riet kobussen 2023-09-03 19:31:40

Het zit jullie niet mee. Knap dat jullie doorzetten met die regen Respect Terwijl het hier 25 graden is. Succes!!

Jeanneke 2023-09-03 21:14:56

Blij te horen dat het weer goed gaat Ga zo door Wat zon van hier hebben Wij krijgen er genoeg van de week Hou jullie taai allen

Levien van Vlimmeren 2023-09-04 13:39:31

Jullie komen er wel,met pijpestelen of zonder .