Hotel "de la lune"

Frankrijk, Orthez

Vannacht in de feestzaal redelijk geslapen. Enkele keren wakker geschrokken omdat een van de dames nogal luid pleegde te praten in haar slaap. Omdat mijn Frans nog niet zo goed is, kon ik niet helemaal volgen waar ze het over had. Misschien, maar goed ook.
Gisteravond flink gebunkerd, want zoals gewoonlijk had deze jongen weer veel te veel klaar gemaakt. In ieder geval is er niemand met honger naar bed gegaan. Mocht dat wel zo zijn dan is het hun eigen schuld.

Na een stevig ontbijt vanmorgen vertrokken om 08.30 uur. Het tijdstip waarop we weg moesten zijn, want ze gaan de zaal inrichten voor het grote feest.

De etappe vandaag was kort, maar toch hebben we stevig door gestapt. Je loopt een bepaald ritme en dat loop je constant. Korte of lange etappes. Zodoende waren we al om 13.30 uur op de plaats van bestemming. Toevallig kwamen we zo'n beetje alle vier tegelijk aan. In het nabijgelegen restaurant de sleutel opgehaald, waar Jorg, onze Duitse pelgrim, ons trakteerde op een biertje.

De route vandaag was erg mooi met vele afwisselende landschappen en vergezichten. We zijn dan ook aangeland in het departement Pyrenees-Atlantiques., waar het erg begint te glooien. Gelukkig was het niet al te warm, dus heerlijk weer om te lopen. Vannacht heeft het hier wel geregend, maar daar hadden we vandaag geen last meer van.

Aanbeland in de refuge, die beschikt over de wonderschone naam "hotel de la lune" blijkt er weinig hotelachtigs meer van over te zijn. Een wenteltrap naar boven brengt ons bij de huiskamer c.q. keuken en twee slaapkamers met ieder drie bedden. Op zich ziet er alles netjes en schoon uit, dus het valt niet tegen. De keuken is goed voorzien, maar ik ga toch maar kijken of er ergens iets te eten valt voor mij. Ook is er een wasmachine met droger, dus gaan we eerst met z'n allen wat kleertjes wassen.
Nu nog een plekje vinden om te eten en dan weer maar op tijd naar bed.
Morgen wacht weer een langere etappe van 25 kilometer over sterk glooiend terrein, dus willen we lekker uitgerust aan de start verschijnen.
Het blijkt wel dat Carole steeds meer moeite krijgt met haar weelie, dus heb ik met haar afgesproken, dat ik tot Saint-Jean-Pied-de-Port met haar samen loop maar dan verder mijn eigen weg ga.

We kijken wel met zijn allen uit naar de Pyreneeën. Maar dat duurt nog een paar dagen.

A Demain.

Wat een mooie foto Rien fijne avond

Karin 2018-04-28 19:35:07

Ziet er goed uit daar.Hier gaat alles zijn gangetje, loop twee keer per dag een rondje om in beweging te blijven en het gaat steeds beter.Welterusten voor straks.

Jo 2018-04-28 19:45:16

Hoi. Klinkt heel positief allemaal. Ook mooi gedeelte, waar je nu loopt. Maar straks worden de glooiingen wel hoger. Veel succes Rien. Vanaf hier leven we mee. Groetjes

Ans de Kroon 2018-04-28 19:49:15

Hoi Rien, Rina en ik waren aangewezen om ook op deze plaats te logeren toch een idyllisch plekje , morgenvroeg stijl naar beneden het dorpje uit , er komen nu 3 pittige dagen , maar echt fantastisch om de weg naar St Jean Pied de Port door de poort de Rue de Citadelle te betreden .Buon Camino. afz, Harrie Mannien.

Harrie en Rina Mannien 2018-04-28 20:22:59

Weer goed aan de gang ik denk dat je nog mooie tochten maakt succes en liefs

Corry kleemans 2018-04-28 20:49:15

Alleen al het kijken naar de pyreneen is al mooi en dan op weg er doorheen op weg naar Spanje. een hele mooie wandeling. Tot Mogen.

Annemarie+ Martin 2018-04-28 21:51:32

Woensdag Nog even met Jo praatje gemaakt ze was haar rondje aan het lopen hebben nog gelachen dat ik het niet goed geraden had van die stevige kuiten van Jo. Maar ik ben toch stiekum beetje jaloers op jou hoor . Geniet maar lekker hoor het is je gegund

Toos d 2018-04-28 21:51:47

zo dat gaat voorspoedig allemaal daarginds. heel fijn. ook dat het zo lekker vlot gaat. maar ja die bergjes moet je nog ff over! doe het rustig aan en zet gewoon de ene voet voor de andere...... hier moet het vandaag ruim 20 graden worden. even een kleine opvlieger van de lente. we gaan het zien. marcheer ze

jaqui 2018-04-29 08:15:45

Hoi Rien, Ziet er goed uit. Hele mooie foto`s heb je weer gemaakt. ja je ziet nu al uit naar de pyreneeën dat is al een goed teken. Wandel met plezier het ga je goed. Groeten Elianne en Jan