Zevende week

Frankrijk, Ainay-le-Château

Vandaag begonnen aan de zevende week van mijn pelgrimstocht. De rustige wandeling vandaag ging van Lurcy-Levis naar Ainy-le-Chateau. Een afstand van 16 kms langs vele weilanden, waar wij heel veel belangstelling ondervonden van de blanke en ook donkere dames in de weiden. Ook het schaapjesvolk kon onze pelgrimstocht wel waarderen, want we werden regelmatig toegeblert.
Overige belangstelling was er nauwelijks. Het is dat het vandaag stemmen is in Frankrijk, anders hadden we praktisch niemand gezien.

Moe zijn we helemaal niet, blessures heb ik niet en de verkoudheid is ook definitief weg.
In de refuge alhier, die er is vanaf 2012, heel hartelijk ontvangen door vrijwilligers van het Franse Genootschap. Zij zorgen ook voor de avondmaaltijd en het ontbijt morgenochtend. Helaas waren de cafe's en dergelijke gesloten, dus een pintje zat er niet in.
Wel het vestingstadje bekeken. Oud en heel mooi.

De refuges zijn bijna altijd eigendom van de plaatselijke gemeentes, die zorgen voor het gebouw. De inrichting, stroom etc. zijn voor het genootschap. Met een beperkt aantal leden (250 heb ik vernomen) zijn ze hier enorm actief met het opvangen van pelgrims, het uitpijlen van de routes etc. Het uitpijlen is enorm goed verzorgd hier vanaf Vezelay. Je kunt alleen op de pijlen lopen, zonder boekje of zonder GPS.

Vandaag wederom een met zon overgoten dag en prima temperatuur. Ideaal wandelweer.
Vanmorgen Marco aan de telefoon gehad. Hij heeft genoten van het wandelen met Fer, die gaat genieten van een verdiende vakantie. Marco zal weer even moeten wachten tot ik weer thuis ben om met hem te oefenen voor de vierdaagse. Fer bedankt.
Ook met Jo gebeld en medegedeeld dat ik 11 mei in Perigueux ben. We gaan dan ook nog even door naar Lourdes. Niet te voet maar met het autootje.

Morgen naar Bouzais, 25 kms hier vandaan. Ook weer in een refuge. Maar dat zien we morgen dan wel weer.

A Demain.

Jammer een dagje zonder biertje! Maar vanavond misschien aan de wijn! Ik zou bijna ook die tocht gaan maken! Het eten en drinken en de gezelligheid trekt mij en ook Nellie aan! Nog een hele fijne avond en blijf genieten!!

Nico Korsten 2017-04-23 18:28:34

Hoi Rien fijn dat je verkoudheid over is wat een beetje alcohol niet kan doen , nou ik kijk ernaar uit om met jou en Jo een wijntje te drinken , kijk uit naar m.n uitje , Lourdes heel m.n leven al gewild maar kwam er niet van , en wat een mooie foto.s weer geniet er elke dag van nog 10 dgn , dan mag ik en jo ook een paar dgn genieten van die mooie omgeving , en als je thuis komt weer trainen voor de nijmeegse vierdaagse , ook leuk met je zoon die jou natuurlijk mist, jou missie is voor de helft geslaagd , volgend jaar weer met je vrouwtje , wens je nog een fijne zondagavond , eet smakelijk een goede nacht en de kracht om morgen weer verder te lopen , groetjes van mij.

Paulien 2017-04-23 18:36:58

Hoi Rien. ongelooflijk Rien. Al 6 weken lang elke dag langs de wegen lopen. Geweldig hoor! Ik heb geen pet, maar denkbeeldig neem ik hem af voor jou. Goede tocht verder en groetjes

Ans de Kroon. 2017-04-23 18:38:15

Wat vliegt de tijd alweer op na week 7 En nog steeds het weer mee ,je krijgt wat je verdiend Misschien vanavond een glaasje wijn bij eten met plankje kaas Fijne avond

Karin 2017-04-23 18:50:28

Rien je hebt weer lekker gewandeld. Het was een prachtige dag.Er zijn weer mooie foto's gemaakt. Wij hopen dat je goed uitrust en morgen weer gezond op weg kunt gaan. W ij nemen zeker ook onze pet af voor jouw doorzettingsvermogen het is fantastisch. Eet smakelijk en slaap. lekker Tot morgen

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-23 19:03:37

Het is jammer dat ik verloren heb maar nou en. We hebben het geprobeert maar ja. I 💙 YOU

Koen 2017-04-23 19:04:28

Van koen

Koen 2017-04-23 19:05:02

Hoi Rien Ik denk dat jij straks niet meer stil kunt zitten elke dag zoveel km doen. Maar je brengt het er goed vanaf. Nog veel succes de volgende dagen. En Jo ook nog de groetjes van ons.

Jeannine en jan Van Steensel 2017-04-23 19:08:09

We hebben ook geboekt voor Lourdes in september dan hopen dat we weer in het zelfde hotel liggen dan kunnen we weer bij kletsen wat ben je stoer wij deden het je niet na

Limburg jo en Doortje 2017-04-23 20:13:18

Hoi Rien blij om te horen dat het goed gaat bij ons is ook alles goed in Spanje. Groeten van Jac en nanny

Nanny 2017-04-23 20:44:29

Wij hebben ook heerlijk gewandeld , was erg druk bij de van Goghloop was erg gezellig en voor onze begrippen lekker wandelweer . De vrijwilligers en bestuur hadden het weer goed geregeld. Vannacht gaat het hier weer om het vriespunt draaien morgen weer regen dus we zijn wat het weer betreft jaloers op jou. Stuur wat zon naar ons en geniet jij maar lekker van de warmte daar gr

Toos d 2017-04-23 23:52:54

Hoi Rien, leuk om jou verslag weer eens te lezen. wat een wijntje of biertje wel niet kan doen. fijn dat je verkoudheid klaar is. ik zie echt naar jullie uit als je weer terug bent. Jammer maar ik ga dit jaar niet mee naar Lourdes. wel weer over een paar jaar. maar goed stoer van jou Rien je pelgrimstocht zit er bijna voor de helft er op. goed gedaan. groeten