Camiño - dochters

Spanje, Galicia Capilla de Santa Irene

Ook vandaag weer de gehele dag regen. Vanmorgen na het gebruikelijke ontbijt nog even hoopvol vertrokken, dat het droog zou blijven. Helaas, ijdele hoop. Na 10 minuten kon de regenkleding al weer aan. Althans wat er nog van over is. Beenkappen gescheurd, poncho aan flarden. Tel daarbij dat ik gaten in mijn sokken heb en mijn schoenzolen aan het loslaten zijn, ik mijn oordopjes niet meer in durf te doen, omdat ik bang ben dat ik ze niet meer uit krijg, maar verder gaat het goed. Het lijf is nog steeds prima in orde. Het wordt alleen tijd, dat ik in Santiago aan ga komen. Anders moet ik nog naar een outdoor winkel om spullen aan te schaffen.

Ondanks de regen genoten vandaag. Het was alsof ik al in Santiago was, zoveel bekenden gezien onderweg. Het begon al in Arzua, waar ik mijn beide camino - dochters sinds lange tijd weer ontmoette. Amerikaanse Jenny, waar ik in Frankrijk nog mee heb samen gelopen en Zwolse Nienke, die ik vooraan in Spanje heb leren kennen. Zij lopen nu samen naar Santiago. Een innige omhelzing was het resultaat en wij gaan elkaar ongetwijfeld in Santiago weer zien.
Ook liep ik Bredase Mario weer eens tegen het lijf. Terwijl ik even een rustpauze had kwam hij langs lopen en stopte uiteraard even voor een babbeltje.
De groep met visueel beperkten liep ik weer eens voorbij en uiteraard een praatje met ze gemaakt. Zij komen morgen in Santiago aan en gaan woensdag weer naar huis.
En verder Finse Maya en een Hongaarse man, wiens naam ik steeds vergeet. Hij is altijd goed te herkennen, want hij draagt dezelfde gestempelde buff als ik. Kortom mijn dag kon toen al niet meer stuk.
Ook niet toen ik bij een herberg aankwam, mezelf meldde, maar bleek dat er geen plaats meer was. Jammer maar niet getreurd. Zij verwees mij naar een refugio vlakbij, maar daar had ik geen zin in. Ik kwam een bordje tegen met auberge rural, echter dat was 700 meter van de route vandaan. Maar als je al zoveel hebt gelopen maken die 700 meter ook niets meer uit. Heel gastvrij ontvangen in een prima herberg, alleen is er geen eten in de buurt. Maar de gastheer brengt mij met de auto naar een restaurant, dus dat is ook weer geregeld.

Vandaag 20 kilometer gelopen zingend in de regen. Mijn geliefden zijn inmiddels ook in Spanje dus met mij gaat het prima. Morgen nog een kilometer of 17 en woensdag de laatste 5 naar Santiago.

I am singing in the rain
Just singing in the rain
Wat a glorious feeling
I am happy again
I am laughing at clouds
So dark up above
The sun is in my heart
And I am ready for my love.

Gene K. en Rien van H.

Jeetje Rien, volgens mij kun je Santiago al ruiken zo dichtbij ben je! Geweldig. Fijn dat Jo ook al in Spanje is, ik hoop dat ze kan genieten van de route. Hopelijk brengt ze mooi weer voor je mee.... hier is het weer warm en zonnig. Leuk dat je steeds weer bekenden tegenkomt. Is het nu erg druk op de camino? Geniet van je avond en een stuk caminotaart. Slaap lekker en op naar Santiago.

Jaqui 2018-06-04 17:36:22

Geweldig Rien wat zijn we trots op jou 👍 We hebben genoten van je verslagen. Op naar Santiago 👞👞

Hans&Addy 2018-06-04 17:38:55

Je bent er bijna, je bent er bijna.....maar nog niet helemaal!! Geniet nog maar even lekker verder van het laatste stukje en tot gauw❣️ Grtz Ingeid, John en Koen

Gridje 2018-06-04 17:51:07

Regen is vaak een tegenspeler. maar je kwam vrienden en vriendinnen tegen en dat geeft de burger weer moed. Hopen maar dat het morgen weer beter gaat voor de laatste fasen. Succes morgen en we zien het wel weer.

Annemarie+ Martin 2018-06-04 17:52:31

Joehoe het gaat gebeuren!! Gelukkig je kleren versleten en jezelf niet😁😁 Succes met de laatste wandeldagen!

Richard en Monique 2018-06-04 20:00:17

wow Rien het word tijd dat ja in Santiago aankomt , ik denk dat Jo wel lekkere schone kleren goeie schoenen ,ja mogen ze kapot gaan na zoveel km , als jij maar in takt blijft , ja die km loop jij met 2vingers in je neus , en kan je Jo in je armen sluiten , lekker eten een hotel kamer , en slaap je niet alleen ,nog 12 km dan heb je je doel bereikt , dikke duimen , petjes af , nog een fijne avond , en veel plezier met je laatste kilometers , groetjes van mij x

Paulien de Bruyn 2018-06-04 21:05:26

RIEN bijna binnen geniet nog even van je prestatie en vergeet vooral de kerkdienst met het wierookvat niet DIT VIND IK NOG STEEDS HET HOOGTEPUNT VAN DE REIS. GROETJES

kees en ludo 2018-06-04 22:00:23

Nog een dag en je kan je geliefde weer in je armen sluiten samen even genieten van jullie eind doel en samen weer goed en gezond aan komen in Nederland tot kijks

Limburg 2018-06-05 09:30:14

Hoi Rien we zijn er bijna. Voor jouw en Jo een feest voor ons jammer want we hebben genoten van je reisverslagen. Nog eventjes. Nog veel plezier de laatste kilometers

Jo en Jenny Zandee 2018-06-05 11:19:05

Je bent er bijna kun je Jo weer in je armen sluiten De ene voet voor de andere voet 👣👣 Wat een top prestaties 👍

Karin 2018-06-05 20:02:29

Beste rien . Hier een bericht van alle kaarters proficiat met het behalen van deze monstertocht en geniet daar nog een paar dagen met je jo en zus en vriend en een goede terug reis tot ziens ...