Emoties

Spanje, Paradela

Wat hebben we geslapen vannacht! Jo ging gelijk na het eten naar bed. Marco kort daarna. Rien moest eerst nog even wat foto's bij het verslag voegen om daarna ook zijn bed op te zoeken. Toen lagen Jo en Marco al in diepe slaap. Bijvoorbeeld Jo heeft geslapen van 20.00 uur tot 07.00 uur vanmorgen. Marco iets korter en Rien ook gelijk als een blok in slaap. Alleen de laatste is nog heel even wakker geweest om het concert van Marco samen met onze Oostenrijker aan te horen. Een snurkconcert, geen Wiener Philharmoniker.

Het was maar goed ook, dat we prima geslapen hebben, want we hadden vandaag 18 kilometers gepland. Maar in plaats van 18 km zijn het er 25 km geworden. Niet omdat wij dit wilden, maar omdat er bij drie albergues waar wij aanklopten geen plaats voor ons was. Tenslotte hebben we ons gemeld bij een albergue met een heel lieve dame. Zij had slechts een plaats. Maar zij was zo lief om naar een hostel te bellen, waar weer werd geregeld, dat iemand ons op kwam halen en morgen ook weer terugbrengt. Waarschijnlijk heeft dit met de wanhopige blik van Rien te maken, maar we hebben nu een uitstekende plaats om te slapen met drieën op een kamer. Eten kunnen we hier ook.

Dan de wandeling vandaag. Om 08.30 uur vertrokken bij Paloma Y Lena. Een heerlijke herberg om te vertoeven. Alleen het ontbijt was wat karig. Het is overigens een schitterend gebouw, dat nu te koop staat.
Als er iemand is, die goed in de slappe was zit, lijkt ons dit een prima investering. Er komen pelgrims genoeg langs.
De eerste plaats die we tegenkwamen was Sarria. Een stad die in 13e eeuw is gesticht door Koning Alfons de Negende en exact hier stierf op zijn pelgrimstocht naar Santiago. Verder wordt Sarria door veel pelgrims gebruikt als startplaats voor hun camino. Dit omdat het op 117 km van Santiago ligt en om een Compostela te bemachtigen moet men minstens 100 km gelopen hebben. Geen wonder dat veel Spanjaarden en opvallend veel jeugd hier lopen. Het schijnt dat jeugd extra punten op hun diploma krijgen, als zij aantoonbaar de camino hebben gelopen.

In de kerk van Sarria wilden wij een stempel ophalen. Dit liep heel anders dan verwacht. Een lieve dame sprak ons in het Engels aan met allerlei raadgevingen. Na het stempelen wilden Marco en Rien nog een kaarsje aansteken. Rien voor Lenie op verzoek en Marco voor zijn lieve vriendin in Roosendaal. Toen begon ook nog toepasselijke muziek te spelen. Dit werd voor Marco even teveel en moest getroost worden, omdat alle emoties loskwamen. Een troostende arm van Rien en een kusje op zijn voorhoofd van de lieve stempel dame, brachten de nodige troost. Ook bracht de dame ook nog een gedicht in het Engels mee, dat Rien voor Marco mocht vertalen. Een en ander werd ook Jo teveel.

Vandaag lekker droog gelopen op enkele druppeltjes na. De temperatuur was ook aangenaam, maar toch nog een jasje aan. Door heel veel dorpjes gelopen en alleen de laatste afdaling naar Portomarin was pittig. Deze was Rien nog bekend van vorig jaar en uiteraard stond hij zijn vrouwtje terzijde om haar naar beneden te begeleiden.

Morgen gaan we echt minder lopen. De reservering is gedaan. En nu vallen de ogen van Rien dicht. Jo en Marco slapen al om 21.45 uur. Nog niet alle foto's zijn gedownload. Rest plant ik er morgen wel tussen.

Welterusten.

Slaap lekker en morgen weer vol goede moed verder!! xxx

Gridje 2019-05-18 21:52:58

Leuk om jullie ook even telefonische gehoord te hebben👍

John 2019-05-18 21:53:06

Ik geniet van jullie verslag. Heerlijk om het te lezen.

Jac de Bruin 2019-05-18 21:58:58

Jouw verslagen zijn een fantastisch manier om mensen met het wandelen en genieten bekend te maken.

Martin Albers Spierings. + Annemarie Kruger. 2019-05-18 22:01:51

Wat een emotionele en vermoeiende dag voor jullie zeg! Hopelijk morgen een rustigere dag. Na een goede nachtrust maar dat zal wel lukken denk ik. Knap dat jullie zoveel gelopen hebben vandaag zeg, petje af hoor. Geniet van alle momenten op jullie weg. Adios💋

Jaqui 2019-05-18 22:06:39

Truste Rien 😴😴😴 Bedankt wederom !

Hans&Addy 2019-05-18 22:29:50

Wat een mooi en liefdevol moment in het kerkje van Sarria.

Ida Verduin Boone 2019-05-18 22:30:36

Hoi daar. Mooi verslag weer. Nu op naar morgen Om weer nieuwe ervaringen op te doen. Truste en groetjes 👋👋👋

Ans de Kroon 2019-05-18 22:57:46

Fijn dat je goede nacht rust heb gehad kan je weer tegen .en mooi dat je kaarsjes opsteek en dat iets losmaakt mag ook Topper morgen alvast een mooie zondag

Karin 2019-05-18 23:33:23

Wat een prestatie leveren jullie met z'n 3-en. Het onderweg zijn doet veel met een mens maar levert ook veel op. Trots mogen jullie zijn.

Massagepraktijk Vitaal Bewegen 2019-05-19 07:22:22

Wat lekker dat jullie dat samen kunnen mee maken in dat kerkje met z'n drieen

Doortje uit limburg 2019-05-19 11:49:55

Weer terug van vakantie heerlijk ontspannen veel gelachen en ook ontroerende momenten kaartjes opgestoken in een mooie kapel voor degene die erg niet meer zijn .Ook pa herdacht die deze maand overleden is.Fijn te horen dat het goed gaat met jullie en de mooie momenten samen

Corry kleemans 2019-05-19 13:50:21

Ja het leven is een lach en een traan , Rien jij loop niet alleen, maar heeft er ook nog eens een zware, maar leuke taak bij om de vrienden en familie ook mee te laten genieten van jullie wandelavontuur , die wij heel graag lezen , ik kijk uit vanavond naar het avontuur van vandaag , fijne avond xx

Paulien de Bruijn 2019-05-19 18:40:04

Ja ook bij jullie mogen de emoties los komen dat is gezond. Zeker met jullie drieën zo`n mooie tocht die jullie vandaag weer hebben gedaan. Slaap lekker en tot morgen maar weer. Groeten Elianne en Jan