Geen Santiago

Frankrijk, Saint-Cyr-les-Colons

Althans niet dit jaar. Na veelvuldig overleg met Jo heb ik besloten om eerder naar huis te komen en wel om de volgende redenen:
Destijds hebben we besloten om de reis samen te maken. Door domme pech, want dat is deze blessure van Jo, lukt dat nu niet.
Ik weet dat Jo dolgraag wilt aansluiten, maar dat is niet mogelijk omdat de tijd van genezing te kort is en omdat er ook geen tijd voor haar is om te oefenen. Bovendien ziet ze erg op tegen de reis naar Zuid-Frankrijk in haar eentje. Dus draaien we het om. Ik kom naar huis en we gaan volgend jaar samen verder, vanwaar ik ben gestopt. Waarschijnlijk wordt dat Perigueux.
Nog een reden is, dat ik voor Marco op tijd terug wil zijn voor de Nijmeegse vierdaagse. Ik wil mezelf geen tijdsdruk opleggen.
Dan de belangrijkste reden: ik mis mijn wandelmaatje.

Dan de orde van de dag.
Na de saaie dag gisteren, vandaag volop genieten. Gisteren slechts een persoon gebonjourd, die zijn hond uit aan het laten was. Drie dorpen doorlopen zonder ook maar iemand tegen te komen.
Zonder ontbijt vanmorgen eerst 7 km naar Chablis gelopen. Daar bij de warme bakker mezelf eerst volgestopt met eten en ook nog meer dan genoeg meegenomen voor de lunch. Ook nog eens een keer een kop koffie kunnen drinken in een gezellig barretje.
Chablis is een drukke stad en dat had ik even nodig. Een uurtje in het stadje rond gezworven. Echt een wijnstad. Ik heb dan ook de gehele dag door de wijngaarden gelopen met veel zon en wederom geen regen. Onvoorstelbaar, vanaf Reims geen druppel regen gehad. En dat is toch alweer 11 dagen geleden.

Afgelopen nacht de kamer gedeeld met mijn Franse vriend. Leuke gast, maar hij zegt niet zoveel. Dus ik maar niet. Vanmiddag kom ik hem weer tegen. Blijkt hij wederom hetzelfde logeeradres te hebben als ik. Tevens zijn hier ook nog een Nederlander en een Belg. Straks onder het eten zullen we wel gesprekstof hebben.

Vandaag 20 km gelopen. Overmorgen zijn we in Vezelay. Eerst nog een slaapplaats voor morgenavond zien te krijgen. Lukt vooralsnog niet.
En nu aan de maaltijd hier bij onze gastvrouw.

Tot morgen.

Hoi Rien. Dat is toch een mooie reden en je moet doen, wat jij denkt, dat nodig is. Dan wens ik je nog een fijne avond, fijne nacht en goede terugreis. Het gaat je goed. Groetjes

Ans de Kroon 2017-04-11 19:07:39

Hoi Rien ik vind het een super beslissing vaan jullie , weer samen je hebt natuurlijk heel wat te vertellen , en super om volgend jaar weer samen t gaan , ja eenzaam lijkt mij ook wel als je 30 km niemand tegen komt natuurlijk was het jullie doel nu loop je alleen ik neem nog steeds m.n petje voor jou af , heerlijk met Jo een potje gekaart vanmiddag , gezellig hoor , weer mooie foto.s Rien , en al een lekker glaasje chablis op ik vind het de lekkerste wijn , nou nog een fijne avond , en voor morgen weer fit door met wandelen , groetjes van mij

Paulien de Bruijn 2017-04-11 19:10:59

Je kunt trots zijn op je beslissing en op wat je gepresteerd hebt. Volgende keer lekker met z'n tweetjes verder. Goede thuisreis.

John Allen 2017-04-11 19:21:07

Hoi papa ik lees dat je mee stopt waneer kom je terug laat het mij weten.

Marco 2017-04-11 19:31:08

Hallo Rien Wat een dappere beslissing ik snap het het was jullie reis samen met Jo ,je ben al een heel eind gekomen en mooi op op terug te kijken ik wens je goeide veilige terug reis En ik hopp dat jullie samen deze reis nog een keer mogen maken 👍🌹

Karin 2017-04-11 20:12:03

H

Harrie Mannien 2017-04-11 20:12:21

Het is goed Rien dat je tijdig inziet dat alleen reizen niet alles is. Wij vonden je een kanjer en je reportages en foto's heel mooi. Volgend jaar beter. Goede reis naar huis terug.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-11 20:12:33

Ik heb Marco gebeld is nu op de hoogte dat je voorlopig nog doorloopt. Op de kaartclub uitgelegd dat we volgend jaar samen de tocht weer op willen pakken waar ik heel blij mee ben . Ook wel verteld dat als ik toch niet meer zou kunnen dat jij het dan alleen weer oppakt want ik vind wel dat als jou gezondheid het toelaat je onze droom af moet maken.

Jo 2017-04-11 20:14:54

Hoi Rien ; Wat een keiharde maar eerlijke beslissing, alleen lopen is een discipline , soms meedogenloos , Je hebt als je door wilt lopen naar Perigueux nog een mooie rit voor de boeg . Je krijgt nu vleugels . geniet maar . de rest komt later . Nog fijne kilometers en de groeten van Harrie Mannien{ ik weet waarover ik het heb. }

Harrie Mannien 2017-04-11 20:23:52

Wij zijn trots op jullie 😘

Gridje 2017-04-11 20:32:04

Heel begrijpelijk maar jammer! Hoop dat alles goed zal komen in 2018 en dat je de tocht samen met Jo mag lopen! We zullen je opgewekte verhalen waarin veel gevoel zat missen! Goede thuis reis gewenst!

Nico Korsten 2017-04-11 21:34:00

hallo Rien na deze mooie prestatie een mooi besluit genomen , wij hopen dat jullie de droom om samen te wandelen volgend jaar mogen hervatten . Rien geniet nog van deze mooie dagen en de prachtige omgeving ! groetjes Toon en Marijo

Toon en Marijo 2017-04-11 21:49:26

Hoi Rien, Het leven bestaat uit keuzes maken, soms maak je de goede soms de verkeerde. ik denk dat je nu de juiste genomen hebt. wat nu eindigt met pijn in het hart is volgend jaar weer het begin van iets mooi,s mooie prestatie en alvast een goede terug reis toe gewenst..

ronald en yan-jeroen 2017-04-11 22:00:57

Hallo Rien jammer dat je de reis dit jaar niet kan afmaken maar wel een mooi vooruitzicht om het volgend jaar samen af te maken groet Jan

Jan Vissers 2017-04-11 22:01:57

Hoi Rien het moet een moeilijke beslissing geweest zijn ,maar we denken wel een goede jullie wilde het samen lopen en da hoeft niet in een keer maar kan ook in stukken.Volgend jaar als alles weer goed gaat herkansing samen met Jo, nog een veilige wandeling en een goede reis naar huis, doe voorzichtig. Groetjes

Josca en Frans 2017-04-11 22:17:33

Hoi Rien, Denk dat het een goede beslising is, immers het is geen gemakkelijke tocht en met zijn tweeen is het in alle opzichten beter dan alleen. Maar ik zie dat je nog even volhoudt, is nog een behoorlijk stuk tot Perigueux (400 km) . Veel succes ermee en ik duim dat er geen regen komt...

Ivonne N. 2017-04-11 22:49:00

rien je bent een toppertje nog een goede reis het is geweldig zoals jij je verslag elke dag schrijft bon amino

ludo en kees 2017-04-11 22:56:43

Beste Rien, We kunnen je besluit zeer waarderen om nu terug te gaan en volgend jaar met Jo deze tocht opnieuw af te maken. We gaan ervan uit dat dit voor beide de meest gelieve wens zal zijn. Alle beste wensen met deze retour en veel sterkte. Lia en Jan

Lia en Jan 2017-04-11 22:57:41

Jammer Rien maar goede beslissing, ga maar met mij naar de Mont fontoux ook leuk en voor ons goede doel de wereld kankervrij te helpen maken. Maar nog wel even door knokken hoor alleen . 👟👟👟👟

Toos D 2017-04-11 22:59:24

dat noem ik nou liefde pur sang ,om het samen af te maken . groetjes

toos voetee 2017-04-12 08:15:29

ik snap de beslissing waar je samen aan begint wil je samen afmaken.Toch dapper dat je nog door wilt gaan. nog veel fijne kilometers en voel je je erg alleen kom je eerder .het is a l een prestatie wat je gedaan hebt.liefs

Corry Kleemans 2017-04-12 08:42:42

Dag Rien en Jo, Een keuze uit het hart, die bovendien afgewogen is, zo lees ik jullie beslissing om het grootste stuk naar Santiago later samen te lopen. Heerlijk dat het nog voor jullie ligt. Zo kan jij, Jo, goed revalideren. En zo heb jij, Rien, ervaring erbij opgedaan van het onderweg zijn. Oudoe, Ad.

Ad Rouwendal 2017-04-12 08:49:30

We begrijpen het ook alleen is ook alleen we weten wat dat in houd om een droom van beide alleen te doen en denken dat wilde we met zo,n tweeën doen we hebben respect voor de beslissing en we kletsen in Lourdes met lekker kopje koffie drinken

Limburg jo en doortje 2017-04-12 09:42:24

Moedige beslissing, ik zal je verslagen missen en kijk alvast uit naar de verslagen van volgend jaar.

Jan Brand 2017-04-12 11:32:57

Het is een hele moedige beslissing die je genomen hebt maar.....zeker begrijpelijk. Het is knap dat je het toch nog zop lang alleen hebt volgehouden. Nu de blessure van Jo goed laten genezen. Dan gaan jullie vast volgend jaar met z'n tweeën Santiago halen Een behouden terugreis!!

Christel Goorden 2017-04-12 15:33:27

hoi rien Bedankt voor je mooie verhalen ik vond het heel leuk om te lezen. Heel knap wat je heb gedaan. nog leuke dagen.Nanny

nanny 2017-04-12 19:12:17

Hoi Rien en Jo, Een goede beslissing hebben jullie genomen. Ik ben gisteren weer bij Jo geweest. ze heeft me dit verteld over jullie beslissing. goede keus de tijd is inderdaad te kort voor haar om te trainen. Maar het gaat wel steeds beter toch nog te kort om daar over na te denken om aan te sluiten. Ze wil het wel maar het zit er niet in. Tes te meer om samen volgend jaar het weer op te pakken daar hopen we maar op Toch. fijn dat je weer iemand had om mee te kletsen al was het niet veel heb ik begrepen. ik zou zeggen drink er maar een wijntje op. Nu je in de wijn streek wandelt. Probeer datgene vast te houden om dat stuk nog te lopen. het ga je goed. En anders kom je eerder naar huis. Alleen volgen jaar moet je dan wel iets of wat langer lopen maar goed kijk maar wat je doet. Groeten