In Corbigny

Frankrijk, Corbigny

Vannacht prima geslapen in een mooie kamer. Lekker ligbad gisteravond en heerlijk kunnen uitrusten. Vanmorgen een ontbijt van zelf gebakken (door de gastvrouw uiteraard) brood met boter en eigengemaakte jam. Daarna afrekenen, waarbij de prijs uiteindelijk reuze meeviel.
Inpakken en wegwezen op weg naar Corbigny. De twee honden wilden wel met ons meelopen, maar werden uiteindelijk door de baas, meneer Bentley, terug gehaald. Ze leken beteuterd dat ze niet mee mochten.

Onze eerste onverharde weg bracht ons naar Le Chemin, alwaar Arno en Huberta een pelgrimsonderkomen runnen. Helaas waren zij er nog niet. Wel even een rustpauze genomen in Le Chemin.
Verder naar Corbigny met onderweg prima wandelweer. Een graadje of acht met bewolking maar droog. Tot vlak voor Corbigny. Toen werden we onthaald op enkele regen buitjes. Maar wij mopperen niet, zeker niet toen wij hoorden dat het in Holland sneeuwde.

Op ons adres aangekomen eerst nog even langs de supermarkt en ons daarna gemeld bij het pelgrims onderdak van mevr. Elfi Guida.

We hebben van onze vorige Engelse gastvrouw zoveel lunch meegekregen, dat we er vanavond ook nog genoeg aan hebben. Nog een zak chips en onze buikjes zijn weer gevuld.

Morgen na het ontbijt naar St. Reverien, waar Rien vorig jaar een prima onderkomen heeft gehad.

Pelgrims gebed.

O Saint-Jacques...
Soutenez-nous dans les dangers
Et allegez nos marches;
Soyez pour nous une ombre le soleil,
Un manteau contre la pluie et le froid;
Soyez le baton qui evite les chutes
Et le port qui accueille les naufrages;
Afin que, guides par Vous,
Nous atteignions avec certitude notre but,
Et revenions sains et saufs a la maison.

Leuk,dat jullie met herwonnen levenskracht doorvechten, Over de heksenbomen gesproken het zijn maretakken of mistletoe. deze brengen geluk als je er onderdoor loopt. dat heb je echt nodig volgens ons . wandel fijn en goede onderkomens. groeten vanuit een koud Roosendaal. Harrie en Rina Mannien.

Harrie en Rina Mannien 2018-03-18 19:02:02

Een zonnige en regenachtige dag gehad maar het mocht jullie pret denken wij niet drukken, ga zo door met een optimistiesties humeur. tot morgen.

Annemarie+ Martin 2018-03-18 20:38:29

Dag Rein en Jo, Zelf was ik in 2015 bij Elf in Corbigny. Ze is van oorsprong Oostenrijkse. Ik denk dat jullie boven haar schildersatelier mogen slapen. Doe ze de groeten van Andrea uit Belgiƫ. Ze nam me mee naar haar vrienden van het schildersatelier in Nevers. Een prachtige warme mevrouw. Slaap lekker vannacht en voor morgen. Buon Camino Ik kijk uit naar jullie volgend verslag.