Aan de wandel

Spanje, Brazuelo

In Astorga gisteren aangekomen met zonneschijn en vanmorgen uit Astorga vertrokken met zonneschijn. Onderweg enkele regendruppels mogen ontvangen, maar niet noemenswaardig. Temperatuur rond de 16 graden, dus heerlijk wandelweer.

Astorga is een mooi stadje, dat bekend staat om zijn chocolade. Er is ook een heus chocolademuseum, maar dat hebben we niet bezocht. We moeten per slot van rekening ook aan onze lijn denken. De chocolade in de winkels zag er overigens heerlijk uit, dus toch maar een stukje gekocht in El Ganso, het dorpje waar nu zijn aangeland.
Verder is Astorga beroemd om zijn mantecadas. Dit zijn kleine cakejes,waarvan wij er gisterenavond eentje bij de koffie kregen.
Verder heeft Astorga een prachtige kathedraal en een bisschoppelijk paleis in Gaudi-stijl. Tijdens de bouw trok Gaudi zich terug na diverse meningsverschillen en een andere architect heeft het verder voltooid. Het is echter nooit als bisschoppelijk paleis ingewijd en dient nu als museum van de Camino met allerlei objecten, die met de camino te maken hebben.

Toen we gisteren aankwamen stond er een stevige wind. Dusdanig dat onze Duitser (erg mager) vertelde dat hij moeite had om niet omver te worden geblazen.
We hebben nog even in het stadje gekuierd, voordat we om 19.00 uur aan tafel konden. Jo heeft nog een mooi felgroen T-shirt gekocht, want haar bloesje voor de avond bleef te ver open staan. Eenmaal aan tafel bestelden Marco en Rien paella en Jo een soort van spareribs. Daarna op tijd naar bed,omdat we toch wel gesnurk verwachtten. En dat concert hebben we gekregen van een Engelsman. Toch nog een redelijke nachtrust gehad.
Om 07.00 uur werden we gewekt met mooie kerkmuziek en eenmaal de Albergue Siervas de Maria te hebben verlaten hebben we ons tegoed gedaan aan een stevig ontbijt met brood en spek met sinaasappelsap en koffie.
En nu is het wachten op de bestelde salade en dan na waarschijnlijk weer een lange nachtrust op naar Foncebadon.

The Pilgrims Prayer.

Jesus, my Lord, my friend,
You, the icon of God,
You, fountain of communion,
Of Freedom and love.
You are my servant,
walk always with me.

Hoi, dus alles gaat goed, zoals ik lees. Mooi, nu houden zo. Mooi weer, goed slapen en lekker eten. Veel succes verder 👋

Ans de Kroon 2019-05-09 17:14:28

Voor jullie alle drie Ga westwaarts en houd vol. Dat moet goed komen.

Harrie Mannien 2019-05-09 17:39:23

Een goed begin....... Geniet ervan!

John 2019-05-09 17:59:36

Zo de kop is er af. En gelukkig zonder ongemakken. Fijne avond en ook morgen weer veel wandelplezier .

Jaqui 2019-05-09 18:04:06

Lieve opa,oma en Marco ik wens jullie heel veel geluk en onthoud het gaat om genieten dus geniet er van en doe gewoon je ding! Groetjes koen

Koen 2019-05-09 18:06:55

Wandel heerlijk met elkaar en bekijk indien mogelijk de mooie omgeving. Wandel met de schepper van alles aan jullie zijden.

Martin Albers Spierings. + Annemarie Kruger. 2019-05-09 19:06:18

Aan Ida Verduin: Beste Ida, Ik denk af en toe nog met fijne herinneringen terug aan Triacastela. Mij blijft vooral het moment bij dat mijn zusje mij terugbelde met de mededeling dat zij zou meekomen naar S.d.C. Mijn reactie hierop en jouw mede beleving heeft mij enorm aangegrepen en staat voor altijd in mijn geheugen gegrifd. Bedankt voor de korte tijd dat ik met jou samen mocht zijn en ontzettend veel succes en plezier jouw komende fietstocht. Jouw Caminovriend Rien.

rienenjoSantiago 2019-05-09 19:12:30

Een lekker zonnetje en een mooien natuur dan komen jullie er wel groetjes

Doortje uit limburg 2019-05-09 19:51:33

Jo dat blouse staat binnenkort niet open en wat flinke wandelingen Zo te horen hebben een mooie start gemaakt En hopen dat weer droog blijft Fijne avond

Karin 2019-05-09 19:53:07

Wat een ervaring doen jullie op, ik ga weer 15 haar terug in de tijd toen ik mijn camino liep. Succes verder

Massagepraktijk Vitaal Bewegen 2019-05-09 19:56:57

Hoi marco Je krijgt van iedereen de groeten We zijn trots op je Echt klasse marco Groetjes paul en dagbesteding debtuingroep

Paul 2019-05-09 20:07:04

Hoi stoere wandelaars , want dat zijn jullie hoor , wat een mooie foto van jullie samen , en wat een avontuur weer , nou aan het ontbijt lag het niet , goeie bodem om de dag te beginnen , ga zo door met jullie wandelavontuur ik denk aan jullie , nog heel veel wandel plezier en groetjes en ambrazos van mij , Bon Camino.

Paulien De Bruijn 2019-05-09 21:43:45

Hoi Jo en Rien, Wat heerlijk om jullie zo te zien op de foto. Heel dapper zijn jullie om een stuk grote toch op te pakken. wij wensen jullie veel wandel plezier en houd het droog. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2019-05-09 23:08:51

Goed begonnen en Rien wel gezellig met drieën lopen he Jordy is met Aileen aan het lopen in de Dolomieten

Corry kleemans 2019-05-10 07:24:59

de eerste dag was voor jullie alle 3 een mooi begin , dat er zo nog veel mogen volgen ! met de lieve woorden van jullie kleinzoon moet het wel gaan lukken ! groetjes Toon en Marijo

Toon en Marijo 2019-05-10 08:25:40

Beste fam geniet ervan gr