Refuges

Frankrijk, Le Veurdre

Gisteravond een pizza genuttigd in Sainte Parize en we werden bediend door een mooie dame van een jaar of 25. Fles rode wijn erbij en na iedere slok werd de dame in kwestie steeds mooier. Toen we uiteindelijk weggingen na onze refuge, was ze van ongekende schoonheid. Ik heb er s ' nachts van gedroomd.

Refuges zijn verblijven voor pelgrims, die daar kunnen overnachten tegen een laag tarief. Meestal tussen de 10 en 15 euro per persoon. De laatste nachten hebben we steeds in zo'n refuge kunnen overnachten. Je kunt er over het algemeen beschikken over een koffiezetapparaat, een magnetron, een gasfornuis en warm water plus bestek en borden, zodat je je eigen potje kunt koken, mits er een kruidenier in de buurt. De meeste refuges zijn verwarmd. Waar we vannacht verblijven echter niet, maar gelukkig zijn er genoeg dekens.

Vandaag 20 km gewandeld met stralende zonneschijn en een aangenaam temperatuurtje. Vanmorgen nog even langs de bakker gelopen om een ontbijtje op te pikken en tevens de lunch meegenomen. Ik had nog ergens een worst in mijn rugzak, dus vanmiddag kon ik er weer tegen.
Nog gekeken bij het enige restaurant in de plaats, maar te duur. Bij de kruidenier wat te eten meegenomen, hamburgers en een aardappelschotel plus nog een pakje champignonsoep en we hebben heerlijk gegeten buiten op het terras in de zon en uit de wind. Tot 20.30 uur lekker buiten gezeten met koffie en een biertje.

Morgen naar een minicamping met gite's van een Nederlands stel, alwaar wij een gite hebben besproken met ontbijt en avondeten.
Maar dat is morgen. Eerst vanavond. Zal wel op tijd naar bed worden onder een lading dekens, want afgelopen nacht ook niet al te best geslapen en dat lag niet aan de mooie juffrouw.
Ben een beetje verkouden en heb wat keelpijn. Maar morgen wordt het weer warmer en dan zal het ook wel beter gaan.

Tot morgen.

Da's vanavond een stevige borrel en op tijd naar bed dan!! Hopelijk voel je je morgen weer beter....zet'm op! 😘

Gridje 2017-04-22 14:35:29

Het gaat nog steeds goed met je. Zo houden en genieten

levien 2017-04-22 15:01:03

Ik wil ook wel zo fles wijn misschien ,zie ik mij man dan jonger worden ,en mij dromen worden dan misschien ook aangenamer Ik hoop dat je al wat beter voel beterschap 🍷

Karin 2017-04-22 15:26:17

Rien je dromen na een fles wijn worden steeds mooier, wij kunnen daar van meepraten. Na zo'n dronk gaat alles vaak beter. toch mag alleen maar van een walletje eten hoor !! niet van twee. Dat is in een mooie relatie verboden. Maak er mogen weer een mooie dag van en slaap geweldig.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-22 16:03:28

Hoi Rien. ik hier ook gewandeld. Frisse wind, klein zonnetje, maar niet zo ver als jij , hoor. Een uur is voor mij ver genoeg. zo te lezen gaat het allemaal goed. Niet ziek worden nu, dus even goed voor jezelf zorgen. groetjes uit Etten-Leur, doeiiiiii

Ans de Kroon 2017-04-22 16:42:52

HA HA HA nou Rien als je het koud heb lekker wijntje en aan die mooie juffrouw denken , maar niet tegen Jo zeggen hoor , Hi Hi,lekker broodje ja je keel en verkouden zou ik maar heel voorzichtig mee zijn of lekker een rustdag inlassen , dat verdien je wel he , en wat een mooie plaatjes weer , ja na zo,n flesje wijn ziet alles er mooier uit , heb ook wel eens van die dagen , mijn buurman zegt dan Paul alcohol lost niets op maar melk ook niet , Rien wens je een goede nacht , pas op jezelf , en morgen kracht om je route te vervolgen , groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2017-04-22 20:36:44

Hoi Rien, Weer een flink stuk gelopen. en een glas wijn kan er zeker in. Het gaat goed zo te lezen. maar niet ziek worden hé want dat moeten we niet hebben. Dan drink je maar een wijntje en een leuke dame komt het altijd goed. Groeten van ons.