In Troyes

Frankrijk, Troyes

Om 08.30 uur vertrokken uit Savieres. Gisteravond genoten van een heerlijke maaltijd, salade met vis vooraf,daarna een karbonade met pasta daarbij en tenslotte een kaasplankje. Teveel eigenlijk, maar mezelf toch lekker volgestopt. Vanmorgen een sober ontbijt, maar voldoende voor de komende uren.
Afscheid genomen van mevr. Noble en op pad. Er zou een bakker in het dorp zijn, maar echter niet gevonden. Rond lunchtijd zou ik toch in Troyes zijn, dus geen nood. In een voorstadje alsnog mijn buikje gevuld met een rozijnenbroodje en cola.

De eerste uren weer langs het kanaal met aan de andere kant de Seine. Ik denk dat hij hier in deze streek op zijn mooist is.

Om 13.00 uur aangekomen bij de kathedraal. Deze ging echter pas om 14.00 uur open. Geen nood, op een bankje voor de kathedraal zaten een paar mensen. Erbij gaan zitten en proberen een gesprek te beginnen. Krijg ik te horen: praat maar gewoon Nederlands hoor. Bleken een koppel uit Axel Zeeland te zijn, die hier enkele dagen verbleven om ook nog naar Reims te gaan.

De kathedraal hier is een prachtige kerk. Persoonlijk vind ik hem mooier dan die in Reims. In de kathedraal een stempel voor mijn credential gescoord, een kaarsje opgestoken voor al mijn dierbaren en een foto gemaakt van Jacobus. Daarna mijn overnachtingsadres opgezocht. Blijkt een groot gebouw te zijn met uitkijk op de kathedraal. Zit ik weer in mijn eentje in dit enorme gebouw. Maar ja, ik begin er aan te wennen.

Onderweg weer diverse malen aangesproken, onder andere door een meisje van een jaar of 8, die van de fiets stapte en honderduit begon te vragen. Tenslotte vroeg ze of ik iets wilde drinken, want ze woonde net om de hoek. Ik heb beleefd geweigerd, want ik had nog anderhalve liter water bij me. Toch aardig van dat kind.

Weer gezongen onderweg, maar niet zo uitbundig als gisteren. Ik krijg de tekst maar niet onder de knie. Mijn geheugen wordt minder, blijkt steeds meer. Maar ja, je bent ook weer een jaartje ouder.

Vandaag circa 18 graden met volop zon. Het jasje kon vanmiddag weer uit. Morgen nog warmer en nog steeds droog.

Koen: Ik weet dat er morgen een moeilijke uitwedstrijd wacht. Misschien maar met de bus naar de tegenstander en de bus in de goal van de tegenstander parkeren. Een idee?? Doe je best jongen. Ik duim voor je.

Zo, na een pizzatje met een biertje straks lekker onder de wol en snurken maar.

Ultreia

Hoi rien ik ga morgen met fer in Vlissingen wandelen en tot horens.

Marco 2017-04-07 20:20:21

Weer een mooi verslag en foto,s hoe gaat het met je schoenen ,beginnen je zolen nog niet te verslijten of zit er zoveel profiel er op voor heel de reis 🍺 Proost en goeide nachtrust

Karin 2017-04-07 20:23:57

Geweldig hoor Rien je verhaaltjes en dat steeds na een vermoeiende wandeldag ik kijk er naar uit . Hier in Etten leur is weinig te beleven hoor beetje wandelen met de feeter beetje over jou praten en dat is het wel . Hou de moed er in

Toos D 2017-04-07 20:35:07

Mooie stad.En hoe is het met de voeten? Met de blessure gaat het wel beter loop alleen buiten nog wel met de rollator voor alle zekerheid.Morgen gaan John en ik naar de vossenhoek voor de tempo 100 keuring is dat ook weer gebeurt.Het is wel stil zo alleen thuis maar zondag komt Marco weer.Verder de groetjes van heel veel bekende.

jo 2017-04-07 20:58:27

Hoi Rien , wat een mooie plaatjes weer , ja belangrijk toch goed eten en drinken , maar zo te lezen komt dat wel goed , lekker even Nederlanders ontmoet , ja dat Franse taaltje is heel mooi maar erg moeilijk ,nou Jo jij leest dit ook , voor jullie allebei een fijn weekend , ver van elkaar af, maar toch samen groetjes van mij , Rien nog een fijne wandel dag morgen met lekker weer , kijk uit naar je volgende verslag, wat heel goed is , en gezellig o te lezen.

Paulien 2017-04-07 21:32:23

Hallo Rien. tja, het wordt bijna saai om dit te schrijven. Maar weer goed, eten prima, onderdak nu toch ook goed en prachtige natuur om in te lopen. Maar petje af voor jou, hoor. Ik vind het geweldig wat je doet. Een hele prestatie. Geniet zoveel mogelijk en groetjes.

Ans de Kroon 2017-04-07 21:44:53

Het was dus een heerlijke wandeldag voor jou. Wij zijn blij dat jij genoten hebt. Het zijn hele mooie foto's die je hebt meegestuurd. Je vermaakt ons geweldig. Ga zo door en heb er lust in om dit te doen.Tot morgen Rien.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-07 22:34:05

Hoi Rien kwam vanmiddag Jo tegen jeetje wat jammer dat jullie dit niet samen kunnen doen. Super mooie foto's super mooie verhalen. Heel veel succes Rien. Gr Anita

Anita Marcus 2017-04-07 22:59:56

je bent alweer aan het wandelen fijn dat je zo geniet.je kunt hoe sterk een mens kan zijn in z"n eentje,je boft wel met weer weinig regen.leuk om iedere keer je verslag te lezen zo lopen wij een beetje met je mee.liefs

Corry Kleemans 2017-04-08 09:28:05

Het gaat goed Rien en ga zo door het en nog een mooi weekend gewenst

Henk Smits 2017-04-08 10:37:57

Wat een mooie foto,s en iedere keer leuk om jou reisverslag te lezen, heel knap Rien

nanny 2017-04-08 17:54:31

Hoi Rien, Wat een prachtige kathedraal zeg heel mooi zo te zien op de foto. Het is leuk om je reis verslag te lezen. groeten