2e mijlpaal

Frankrijk, Pondaurat

Vandaag hebben wij wederom een mijlpaal bereikt. Wij zijn de 500 km gepasseerd. Een extra biertje en sinasje waard. Daar hebben we dan ook van genoten in onze nieuwe verblijfplaats. Het is een gite, die onze vorige gastvrouw voor ons heeft geregeld. De lieve schat heeft veel voor ons geregeld. Zo heeft zij ook geregeld, dat Jo morgen geen 25 km hoeft te lopen. Er stonden twee slaapplaatsen op 16 a 17 km. Echter reserveren op zondag blijft een probleem. Alle beide de gites hadden geen tijd of geen zin om ons op te vangen. Dus heeft zij (Bernadette) geregeld, dat onze huidige gastvrouw Jo eerst 11 km op de route wegbrengt met de auto en dat Jo dan Rien weer ontmoet in Auros, zo'n 11km verderop. Rien loopt wel de volledige 25 km naar Bazas. Hij blijft bij zijn principe om de gehele camino te voet af te leggen.

Buiten dat Bernadette veel voor ons heeft geregeld heeft zij samen met haar man ook nog gezorgd voor een overheerlijke maaltijd. Het was een en al genieten bij hen. De bijnaam van Bernadette luidt niet voor niets "Louis de Funes". Een zeer bedrijvige tante dus.

Ook deze dag mogen genieten van volop zonneschijn en aangename temperaturen. Omdat het een korte etappe was, die ook nog mooi vlak was zonder modderpaadjes, hebben we het rustig aan gedaan met de nodige langere stops. Vandaag na drie dagen zonder koffie eindelijk weer een restaurant bezocht voor een heerlijke bak koffie. Na de middag ook nog een terrasje aangedaan voor een limonaatje en genoten van de zon.

Onderweg kom je allerlei dieren tegen. Het meest de honden, die ons steeds blaffend toelachen. Sommige lachen zelfs met hun tanden bloot. Soms komen ze ook heel enthousiast naar je toelopen. Dan houden we wel de stokken in de aanslag. Je weet maar nooit. Meestal zijn ze erg lief, zoals een Berner Sennenhond, die steeds om een kroeletje vroeg. Verder hebben we veel regenwormen gezien. Dat hebben we liever niet. Wel leuk zijn natuurlijk de fluitende vogels en de kwakende kikkers in de poelen. Ook veel hagedisjes gezien en niet te vergeten een ree, die wegrende tussen de wijngaarden. Tot slot een aantal katten bij de gastvrouwen en schapen, paarden en koeien. Ook nog enkele ezels, die ook hun gebit bloot lachten toen ze ons zagen.
Dus dieren genoeg onderweg. Het wachten is op de muggen en bijen.
Laat het mooie weer maar aanhouden.

Ik kan naor veuren, kan blijven staon,
ik kan naor veuren, want terug da zal nie gaon.
Ik kan naor veuren, kan blijven staon
ik gao naor veuren en daor kunde van op-aon.

Gerard van Maasakkers.

fijn dat het goed gaat en Jo hulp krijgt. jullie komen er wel! hier laat de beloofde 'zomer' nog op zich wachten. wel heel groeizaam weer. waren het echte ezels die jullie zagen? zoals je weet hebben rasechte ezels een donker kruis op hun rug omdat ze het paardje van O.L.Heer waren. daaraan kun je dus altijd een echte ezel herkennen

jaqui 2018-04-15 18:54:42

Dat hebben jullie zeker verdiend ! Super hoor de eerste mijlpaal. Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van alles om je heen. Succes en met Jo gaat het zekers goed komen!

Adrienne huijbregts 2018-04-15 19:57:22

Zo wow 500 km , dan hebben jullie dat sinasje en biertje wel verdiend toch , ja Jo mag wel een beetje sjoemelen met haar enkel , ja die palmen he die krijgen jullie straks veel meer te zien , dat wijst op het zuiden en de zon , Rien jij ziet er ook goed uit mooi buiten kleurtje , nou ik zou zeggen ga zo door , kijk elke dag naar jullie sappige verhalen , geen een is hetzelfde , voor vannacht slaap lekker en morgen met goede moed verder groetjes van mij ,Bon Route.

Paulien de Bruijn 2018-04-15 20:02:14

Hallo Rien en Jo! Wat een zonnige plaatjes en dito verhaal! Gefeliciteerd met jullie mijlpaal en veel succes richting de Spaanse grens. Groetjes uit Ommen

Richard en Monique 2018-04-15 20:02:38

Hallo Rien en Jo Mooi aantal 500 km. Dan mag je je wel even verwennen We gaan richting de Spaanse grens dus het weer wordt hopelijk alleen maar beter. Straks de korte broek aan en op naar de 750 km. Groeten Ad va Opstal

rienenjosantiagodeel2 2018-04-15 20:37:32

Mooie mijlpaal en alles op eige kracht ,jullie lopen de ☀️Tegemoet ,fijne avond en goede nachtrust

Karin 2018-04-15 22:59:55

Geweldig de mijlpaal.Goed dat Jo een beetje hulp krijgt en jou principe is ook fantastisch ga zo door liefs

Corry kleemans 2018-04-16 08:52:59

Fijn om te horen dat het goed gaat met jullie en te horen en zien wat jullie allemaal meemaken . Succes met de volgende 500 KM . Groetjes Jos en Liza