Oordopjes

Frankrijk, Bouzais

Na twee dagen slapen met Guido in een ruimte, want dat is nu eenmaal bij refuges, heb ik mijn oordopjes tevoorschijn gehaald en eergisteren ingedaan. Guido is geen geluidloze slaper en dat is een probleem als hij eerder slaapt dan ik. Dus uiteindelijk de dopjes in gedaan en heerlijk geslapen. Nu heb je oordopjes en oordopjes, maar ik ben uiterst tevreden met de mijne. Speciaal gekocht bij de Outdoor Travel. Dan betaal je wat meer, maar je hebt oordopjes die absoluut niet irriteren. Ik heb ze dan s'nachts ook met plezier in. Ik slaap nu met Guido stukken beter. Hij zegt dat ik ook niet geheel geluidloos slaap, maar dat is zijn probleem.

Vandaag wederom langs vele weilanden gewandeld en bij enkele weilanden heb ik Guido het verhaal van mijn zus en de bloempotten verteld. Ook hij lag in een deuk. (sorry Corry). Toch maar een fotootje bijgevoegd.

Een pittige wandeling vandaag mede door de warmte (25 a 26 graden), maar het was goed te doen. Niet overdreven moe.
Vanmorgen geen bakker of kruidenier open, dus pas later aan brood kunnen komen. Na de middag in een grotere stad nog wat kaas, snijwaar en cola ingeslagen, want morgen komen we onderweg helemaal niets tegen. Nog wat stokbrood over van vandaag, dus we gaan weer niet omkomen van de honger.

Vanmorgen afscheid genomen van een geweldig echtpaar vrijwilligers. Zij hebben gisterenavond gezorgd voor een 5 gangen diner.
Super de luxe. Ook het ontbijt vanmorgen was prima verzorgd en dat alles voor 20 euro inclusief de wijn gisteravond en de koffie.

Na 25 kms gelopen te hebben zijn we nu aangekomen in Bouzais, een minidorpje met geen enkel vertier. Dus dat wordt weer vroeg naar bed. Morgen wacht wederom een wandeling van circa 23 km, maar de weersvoorspelling is dat de temperatuur een stuk omlaag gaan. Maar dat zien we morgen dan wel weer. Nu wacht het avondeten. Ik ben benieuwd.

Vriendelijke woorden zijn soms kort,
maar hun echo sterft nooit uit.

Een geluk bij een ongeluk je had oordopjes en sliep dus goed.. Jullie wandeling naar alleen maar een slaapdorp was dus niet best. Zorg in ieder geval goed voor jezelf en sta morgen weer monter op. We zien je morgen weer. Mooie foto's trouwens.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-24 19:01:09

Wat een lekker temperatuurtje , hier is het koud morgen sneeuw en hagel , dat is ver van jou bed , en ie oordopjes ja als dat het ergste is , elke dag wat anders op je bordje elke dag een andere omgeving , het is dat mijn knieen het niet toe laten anders ging ik ook trainen en liep ik volgend jaar met jullie mee helaas, nou wens je een goede maaltijd toe fijne avond , en nacht en morgen weer met goede moed weer op pad ,groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2017-04-24 19:25:40

Hoi Rien, wat een heerlijke temperatuur daar bij jullie in Frankrijk. hier is en blijft het koud en wisselvallig weer hoor. Zo wel goed van jou met die oordopjes dan kun je tenminste slapen. flink stuk weer gewandeld zo te lezen. het ga je goed morgen vroeg ga ik naar Jo toe. fijne avond en tot morgen maar weer.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-24 19:51:57

Zo te lezen slaap je beter dan ik ,heb wel geen oor doppen nodig maar zie het vaak twee uur worden.Maar dat komt omdat ik niet zoveel kan doen dus ook niet erg moe ben als ik naar bed ga.Verder vind ik het fijn om te lezen dat het erg goed met je gaat maar ik kijk toch wel uit naar ons weerzien,en dan hopelijk het volgend jaar samen afmaken.

Jo 2017-04-24 19:58:09

Een goed voornemen Jo volgend jaar samen verder met of zonder oordoppen .

Toos d 2017-04-24 23:10:20

Mag hoor het verhaal al weet ik het verhaal zelf niet meer wandel ze vandaagen geniet van al het moois liefs

Corry Kleemans 2017-04-25 07:50:32

Ik weet het weer toen wij van Texel kwamen