Laatste wandeldag

Spanje, León

En dat waren de laatste 22 kilometers van onze officiële wandeling naar Santiago de Compostela. In totaal hebben wij 400 kilometer gelopen en hierbij de helft van de camino gedaan. Niet helemaal waar! We hebben van die 400 km bijna 5 km per taxi gedaan. Rien zelfs nog meer per taxi.
We hebben bijna perfect wandelweer mogen ontvangen op een dag na. De dag naar Pamplona hebben we de gehele dag in de stromende regen gelopen, maar gek genoeg is dat ook weer een aparte ervaring.

En dan ging het nog bijna mis met Jo gisteravond. Ze had zoveel kou en voelde zich niet lekker. Ze wilde eerst niet mee om te eten. Hierop werd Rien boos op haar, want om de volgende dag te kunnen wandelen moet je toch iets de maag hebben. Geheel ten onrechte natuurlijk, maar uiteindelijk besloot Jo toch mee te gaan om wat soep en een yoghurtje naar binnen te werken. En daarna gelijk het bed in met een paar asperines.
De beheerder bood nog aan om een taxi te bellen voor vanmorgen, maar we besloten toch even af te wachten en te kijken hoe het zou gaan.
Ondanks veel nies-en zakdoekwerk is ze toch mee gaan wandelen en heeft ze Sahagun gehaald. Rien en Marco zijn erg trots op haar.

Omdat we onderweg de nodige dorpjes moesten door lopen, was er genoeg gelegenheid voor thee en koffie. Dat was, in tegenstelling tot gisteren, gelukkig geen probleem.
De wandeling vandaag was gelukkig wat afwisselender dan gisteren. Al begon de morgen wel erg fris en moesten de jasjes aan. Halverwege ging bij Marco het jasje uit, maar Jo en Rien hebben hem de gehele dag aangehouden vanwege hun verkoudheid.

We waren om 15.30 uur in Sahagun en de trein naar Leon ging pas om kwart voor zes. Dus eerst maar een happie eten daar en voor ons allemaal een bewijs gehaald dat we de helft van camino hebben gelopen. Marco trots natuurlijk, maar hij is toch ook blij dat hij naar huis kan. En volgend jaar zien we verder.

Omdat we nu drie dagen gaan treinen om naar huis te komen wordt dit het laatste verslag van deze camino dit jaar. Een camino waar wij trots en blij op terug kijken. Marco uit zich niet zo, naar uit zijn reacties blijkt dat hij het ook een hele ervaring vond.

Wij danken al onze volgers met hun hartverwarmende reacties en hopen dat zij ons ook in de toekomst gaan blijven volgen.

Geweldig wat jullie gepresteerd hebben!! Chapeau!!!!! Heel leuk om dit te lezen. Goede reis terug naar huis.

Annie Roovers 2023-09-18 20:46:43

Heb genoten van jullie mooie verhalen over jullie reis en wens jullie een hele goede reis terug naar Etten-Leur

Thea van zundert 2023-09-18 20:58:38

Mooie prestatie, goed gedaan alledrie 👍👍👍 Wij wensen jullie een fijne terugreis en alvast een welkom thuis 😘

Gridje 2023-09-18 20:59:34

Bedankt voor jullie mooie verslagen en schitterende foto's. Welkom thuis van jullie pelgrim wandeling.

Jan Bulkmans 2023-09-18 21:18:52

Hallo jullie drietjes, Weer een mooie ervaring rijker. Nu weer op naar het gewone drukke leventje en proberen weer in jullie ritme te komen maar dat gaat vast lukken. Goeie reis terug en tot ziens bij de Feeter !

Hans en Addy 2023-09-18 21:19:48

Jullie mogen zeker trots zijn op jullie prestatie. Jammer van de verkoudheid. Dankjewel voor de foto’s en de verslagen. Nu weer uitrusten op de terugreis en terug in het dagelijkse leven. Welkom terug in Etten-Leur

Ans de Kroon 2023-09-18 21:34:59

Hoi Jo en Rien en Marco, wat een mooi verslag weer. Jammer van Jo dat ze eigenlijk nog niet lekker werd maar zeer knap dat ze toch nog me wandelde. we hebben zeer genoten van jullie verhalen. Fijn reis terug naar huis. groeten van ons Jan en Elianne

Elianne en Jan 2023-09-18 21:45:12

PROFICIAT met deze geweldige prestatie! We zijn trots op jullie, En we hebben van de verslagen genoten en van de mooie foto's! Jammer van de verkoudheden. Een hele voorspoedige thuisreis en tot ziens in Etten-Leur! Lieve groetjes van Martin en Annemarie.

Martin en Annemarie 2023-09-18 21:53:09

En weer is het gelukt om een stukje droom om te zetten in realiteit. Op zijn Ettens gezegd 'ze hebben t um wir gelapt. Van harte gefeliciteerd. Harrie Manniën.

Harrie Manniën 2023-09-18 22:18:42

Welkom terug in Etten Leur na zo’n geweldige prestatie . 👏👏👏👏👏

Toos D 2023-09-18 23:15:04

Knap hoor wat jullie weer gepresteerd hebben

Kees Buijnsters 2023-09-18 23:51:40

Weer een mooie prestatie van jullie. Goede terugreis

Marca 2023-09-19 05:23:33

Weer een ervaring rijker , wat een top prestatie. Ik wens jullie een goede reis en gezond weer thuis. Erg genoten van de verslagen en foto's. Groetjes, Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-19 07:16:43

Gefeliciteerd met jullie onderneming en goeie reis

Corry Kleemans 2023-09-19 07:35:27

Gefeliciteerd met deze prestatie. Ik ga de verslagen missen . Het gaat jullie goed 🙋‍♀️

Toos voetee 2023-09-19 08:26:34

Wat geweldig dat jullie dit hebben gedaan! Respect hoor En nu naar huis en nagenieten van alle ervaringen En natuurlijk gaan wij jullie volgen Dank voor de mooie foto’s en verslagen Hopelijk is de verkoudheid snel over Alle goeds

Jaqui 2023-09-19 08:31:42

Weer een hele prestatie. Mooie verhalen en mooie foto's. Goede reis terug.

Ludo en Carla 2023-09-19 08:34:31

Hallo ik was gisteren in slaap.gevalen toen ik reageerde dus nu maar Gelukkig konden jullie de laaste dag uitlopen al is het snotterig .geweldig jullie hebben gehaald gefeliciteerd Op na Etten-Leur Hier hoor ik thuis (Gerard van Maasakker )

Karin 2023-09-19 10:01:07

Proficiat met deze prestatie, Jo,Rien en Marco,heb genoten van de mooie verhalen hoe jullie dit samen geklaard hebben,chapeau !!! goeie reis terug,

Annie A. 2023-09-19 11:38:06

Ik heb weer genoten van jullie prachtige reisverslagen. Een goede reis terug en tot volgend jaar😉

Ida Verduin Boone 2023-09-19 13:11:26

Genoten van de mooie verhalen en foto’s . Goeie reis terug en tot snel weer !

Petra 2023-09-19 15:17:38

Top Welkom thuis Weer een mooie prestatie geleverd

Levien van Vlimmeren 2023-09-19 18:48:52

Mooi en weer tot een goed einde gebracht.

Van Steensel Jan en Jeannine 2023-09-19 19:08:04

Een heel mooi prestatie. Een goede reis terug naar Etten-Leur.

Carla Spierings 2023-09-19 22:35:41

Hallo. Proficiat met jullie prestatie Bedankt voor de fantastische verslagen. Goede reis terug Tot ziens. Anneke B

Anneke B. 2023-09-20 06:58:28

Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie! Genoten van jullie verhalen en prachtige foto’s ! Goede thuisreis ,en tot ziens in Etten-Leur Gr. Toon en Marijo

Toon en Marijo van Haperen 2023-09-20 07:42:15

Wouw, weer heel wat km volbracht. Gefeliciteerd! Mooi om dit samen te delen en na te genieten. Welkom thuis en tot bij de Feeter weer 😃😃

Ray en Sil 2023-09-20 17:14:23

Bedankt voor het meebeleven van jullie reis. Ik heb er van genoten. Ook mooie fotos. Een ook een goede reis naar huis . En tot gauw. Groetjes Joke

Joke van Heusden 2023-09-20 21:15:45

Hi Rien, Jo en Marco, Wat leuk en knap dat jullie weer zover zijn gekomen! Afgelopen donderdag ben ik gearriveerd in Santiago! Wat een ervaring en wat ben ik blij jullie op deze tocht ontmoet te mogen hebben. Mede door de goede zorgen van jullie in de eerste dagen met de tape het einde mogen halen! Heel veel goeds en wellicht, tot ziens! Buen Camino! Groetjes, Glenn

Glenn 2023-10-11 20:27:16

hoi Glenn, gefeliciteerd met het volbrengen van jouw pelgrimstocht. Het was een genoegen jou te leren kennen en te helpen. Volgend jaar doen wij de tweede helft van onze pelgrimage en hopen weer mensen zoals jij te ontmoeten. groetjes, Jo, Rien en Marco.