Nog saaier

Spanje, Burgos

Was de dag langs de N120 een saaie dag, vandaag naar Burgos was zo mogelijk nog saaier. En dat hadden we niet verwacht. Rien heeft hetzelfde traject gelopen in 2018 en wij samen vorig jaar. Het begin gaat nog wel met de beklimming en afdaling van de Matagrande. Een berg met veel keislag en vandaag extra moeilijk begaanbaar door de regen en de sneeuw van gisteren. Na de afdaling wachtte ons in Cardenuela de eerste koffie en het ontbijt, want dat was in Atapuerca niet mogelijk. En toen we uiteindelijk dachten om om het vliegveld heen door het park langs het water Burgos binnen te wandelen ging die vlieger niet op. Deze weg was afgesloten en we werden langs de andere kant van vliegveld en door een eindeloos industriegebied gestuurd. Daarna wachtte ons nog een lange wandeling door de buitenwijken van Burgos met slecht aangegeven richting centrum. Toen we de weg probeerden te vragen aan een man kregen we een aaneenlopende tekst en uitleg, waar we uiteindelijk geen touw aan konden vastknopen. We zullen maar zeggen: hij bedoelde het goed.

En dan het weer. Ook hier werden we niet vrolijk van. Gelijk vanmorgen de regencapes aan en tegen de wind in tornen. We moesten ons soms met de stokken schrap zetten om niet omver te worden geblazen. Na Cardenuela konden de capes uit en bleef het nagenoeg droog, maar het bleef wel waaien en de temperatuur kwam niet boven de 8 graden uit. Kortom: koud. Onderweg hebben we ons wel kunnen warmen aan koffie en thee. Wij denken dat je ook als pelgrim wel beter verdiend. Laten we hopen: morgen.

We wilden gisteravond een hapje gaan eten, maar toen we de neus buiten de deur staken werden we overvallen door heuse sneeuw. Toen toch maar doorgegaan en uiteindelijk bij een warme kachel lekker gegeten.

Vrolijk werden we wel met de gedachte, dat onze kleinzoon vandaag jarig is. Deze jongen wordt al weer 15 jaar. Gefeliciteerd Koen, en natuurlijk ook onze zoon en schoondochter.
Wat vliegt dan de tijd als je bedenkt dat Rien tijdens zijn eerste camino op zoek moest naar een huis met nummer 10 omdat hij toen 10 jaar werd.

Vrolijk worden wij ook van de kamer waar we nu zijn. Lekker met z'n tweeen in een kamer in een hotel voor pelgrims tegen een zeer schappelijke prijs. Een vriendelijke bediening en een heerlijke douche.
Verder gaan we Burgos nog in om wat inkopen te doen en kijken of we ergens een hapje kunnen eten.

Omdat het minder interessante dag was, weinig foto's en film kunnen maken, maar dat komt morgen wel. Dan wacht ons na eerst Burgos uit zien te komen een mooiere wandeling naar Hornillos del camino.

Super 👍 Proficiat met de verjaardag van jullie kleinzoon ! De zon kan niet altijd schijnen en daarom genieten we hier met volle teugen van momenteel ☀️ Het komt bij jullie daar ook nog goed ! Genieten van zo’n prachtige reis ! Gr Hans & Addy

Addy&Hans 2022-04-20 16:58:31

Gefeliciteerd met de kleinzoon. Hopelijk komende dagen minder saai en wat beter weer.

Marca 2022-04-20 17:05:04

gefeliciteerd jo en rien met jullie kleinzoon. hopelijk hebben jullie de saaie stukken achter jullie en ook beter weer in het vooruitzicht nog heel veel wandel plezie groetjes.

tonnie van gastel 2022-04-20 17:09:32

Gefeliciteerd met Koen 🎉🎊ja na 🌧komt zonneschijn🌞maar jullie slapen lekker lux vanavond ...hoop voor morgen iets mooiere route om te lopen...slaap lekker voor vanavond morgen weer fit op...tot morgen 💖🌺

Paulien de Bruijn 2022-04-20 17:47:02

Jeetje sneeuw! Brrrrr dat is niet lekker voor de spieren. Hou de moed er in het kan alleen maar beter worden toch?!

Jaqui 2022-04-20 17:49:46

Gefeliciteerd met de kleinzoon. Jammer, dat het een saaie route was, maar dan morgen weer beter. Bedankt voor alle mooie omschrijvingen en foto’s, op vandaag na dan. Het lopen gaat nog steeds goed, dus hou vol en succes 👋👋👋

Ans 2022-04-20 17:57:36

Allereerst gefeliciteerd met jullie kleinzoon. Jammer dat dit een minder dag was, maar straks een heerlijk hotel is dan een fijn vooruitzicht . Geniet ervan!! Smakelijk eten en voor straks slaap lekker. Groetjes Ria

Ria 2022-04-20 18:40:03

Oma Jo en Opa Rien van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon.

Jan Bulkmans 2022-04-20 18:48:14

Het weer bij jullie is inderdaad niet te pruimen, Wij zitten er wat warmer bij. Niettemin komen jullie elke dag een stap verder naar jullie eindbestemming, Succes voor jullie beiden. Annemarie en Martin.

Martin. 2022-04-20 19:23:06

Beste Rien en Jo gefeliciteerd met Koen en nog veel wandel plezier gewenst🥂

Ronald en Yan-Jeroen 2022-04-20 19:46:21

van Harte Gefeliciteerd met jullie kleinzoon en wij wensen jullie beter weer voor komende dagen

Jos en Liza 2022-04-20 19:51:10

Hallo Rien en Jo, Gefeliciteerd met jullie kleinzoon. Hopelijk hebben jullie beter weer morgen. hier is het beter dan daar bij jullie. maar jullie krijgen vast ook beter weer. Hou de moed er is en wandel ze morgen met veel plezier. groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan 2022-04-20 21:18:03

Gefeliciteerd met Koen onder tussen liggen jullie allang op een oor rustig als ik dit schrijf . .jamer van het weer en een saai dagje maar hou de moet er in En hopen dat je morgen wel een lekker onbijtje en dan de weer op pad