Paque

Frankrijk, Gargilesse

Oftewel Pasen. Toen de sabbat voorbij was kochten Maria uit Magdala en Maria, de moeder van Jacobus, olie met een lekkere geur om het dode lichaam van Jezus te verzorgen. Toen ze bij het graf aankwamen was de steen weggerold. Toen ze het graf betraden zagen ze een jongeman, die zei dat Jezus uit het graf is opgestaan uit de dood. De vrouwen vluchtten geschrokken weg. Later zag Maria uit Magdala Jezus en zij ging naar de volgelingen om te vertellen wat zij had gezien.
Tot dus ver in enkele woorden het verhaal van Pasen, waar wij hier in Frankrijk uitgebreid bij stil staan. Pasen is niet alleen maar eieren eten. Tussen haakjes: wij hebben nog geen ei gezien. Of het moet het zoontje van de restaurant beheerder zijn die, toen wij heerlijk aan de koffie zaten, zijn chocolade eitjes aan het zoeken was vanmorgen.

Gisteravond als echte pelgrims op water en brood. In ons geval thee en brood. De eigenaresse van het restaurant was zo lief om enkele zakjes oplos soep mee te geven. Het was warm in de buik, maar verder volledig smaakloos. Dus vanmorgen was het ontbijt heerlijk met stokbrood en croissant. Voor vanmiddag hadden we een tafel gereserveerd voor een lunch. Wat ze hier in Frankrijk als lunch beschouwen, was voor ons een complete warme maaltijd. Erg lekker.

De rest van de dag besteed aan wat huishoudelijke klusjes, zoals de schoenen gepoetst en de beenkappen gereinigd, zodat we morgen weer schoon op pad kunnen. Verder het mooie stadje Gargilesse bezichtigd en om 19.30 uur aan de warme maaltijd.

In tegenstelling tot de vorige dagen, was het hier vandaag prachtig weer. Een aangenaam temperatuurtje en volop zonneschijn. Dat hadden we even hard nodig.

Geheel uitgerust gaan we morgen de geplande 24 kilometers volbrengen. De oorspronkelijke bedoeling was Crozant, maar daar hadden ze geen plek voor ons of waren ze nog gesloten. Dus dan maar 6 km extra, waar we onderdak hebben gereserveerd bij een Engels sprekende dame. Dat scheelt in de communicatie.

Blijf bij tegenslag gemotiveerd, want problemen leiden vaak tot uitstekende resultaten.

Corrie G. van de pelgrims hoeve.

Veel succes morgen. Na een dag rust kun je er weer goed tegen aan Gr de veldjes

Ad en Bep vd velden 2018-04-01 19:38:39

Ja Pasen is niet alleen eieren eten , en wat een schattig hutje , het eten is ook niet alles maar jullie hebben wel een relax eerste paasdag gehad , morgen een eind lopen , en nog wel op Riens verjaardag , Ha-Ha hoop voor jullie een droge dag , en een lekkere warme maaltijd ?? Gargilesse is een mooi dorpje met mooie campings , voor vannacht slaap lekker , voor morgen weer fit door met jullie route , Bon Route ,en groetjes van mij xx

Paulien de Bruyn 2018-04-01 19:50:55

Hoi Jo en Rien, Ja Pasen is niet alleen eieren eten, wel een relaxt dag de eerste paasdag. Erg mooie foto`s zijn het weer die jullie gemaakt hebben. Hopelijk hebben jullie een mooie droge dag dat verdienen jullie wel als pelgrims. Het is daar heel mooi zo te zien. Geniet er maar van en morgen een fijne wandeltocht en verjaardag. Het ga jullie goed. gr Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-01 22:05:14

Jullie pelgrimage gaat niet elke dag over rozen. Toch wensen wij jullie ook morgen na een goede nachtrust weer een mooie wandeling Succes allebei en we horen weer van jullie.

Annemarie+ Martin 2018-04-01 22:19:58

Hoi Rien en JO We wensen jullie hele fijne en mooie paasdagen toe met nog vele mooie en veilige kilometers voor de boeg groeten ronald, yan-jeroen en een poot van figaro

Ronald en Yan-Jeroen 2018-04-02 00:00:43

fijn dat jullie genoten hebben van jullie 'vrije' dag. en nu vol goede moed weer op pad. elke dag een stuk camino brengt je van lieverlee richting zon en Santiago. hier nog grijs,fris en nat. maar onze eend zit te broeden dus het voorjaar komt eraan. volgens haar dan.

jaqui 2018-04-02 09:09:36

Op de eerste plaats hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag rien ik hoop dat het zonnetje nu voor jullie gaat schijnen dat het wat prettiger wandelen is

Limburg 2018-04-02 09:34:29

Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van Nog veel wandel plezier bij mooi weer

Jan vissers 2018-04-02 09:49:17

Broertje van harte gefeliciteerd met je 70ste verjaardag hopelijk een mooie dag voor jullie. Jo jij ook gefeliciteerd met Rien alle wensen en goeds van Maris

Corry kleemans 2018-04-02 09:57:26

Wat hebben jullie het paasverhaal mooi geschreven ,en het werd een prachtige Pasen met zon en mooie foto,s En volle buikjes jullie kunnen er nu weer tegen aan met een jarige Rien gefeliciteerd β˜•οΈπŸŽ‚πŸŽ‰πŸŽŠπŸ·πŸŽπŸŽˆ

Karin 2018-04-02 10:55:48

Rien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bedankt voor het dagelijkse relaas van jullie belevenissen. We vinden het superstoer wat jullie beiden klaarspelen. Nog veel succes toegewenst en nu ook nog genieten van het mooie weer.

John en Maria Allen 2018-04-02 13:43:45

Beste Rien en Jo bij deze van Harte Gefeliciteerd met Rien zijn verjaardag Wij genieten van jullie verhalen en mooie foto,s we vinden het fijn te horen dat het zo goed gaat en we wensen je nog veel succes en goed weer voor de voortzetting van jullie tocht.

Jos en Liza 2018-04-02 14:18:19

Rien gefeliciteerd met je verjaardag, en kop op de lente komt eraan.

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-04-02 16:19:13

Het zit niet echt mee wat het weer betreft. Maar zo te lezen houden jullie de moed er in. Fantastisch! Ik wens jullie nog heel veel goede ervaringen en veel loopplezier! Hartelijke groet, Tante Jo