Taai en saai

Spanje, Mansilla de las Mulas

Na drie nachten minder slapen, hadden wij het taai om hier in Mansilla de las Mulas aan te komen. De oorspronkelijke bedoeling was om naar Villarente te lopen, maar daar was geen plaats voor ons. Dus dan maar 18 km vandaag en dat was meer dan genoeg. Weer elk nadeel heeft zijn voordeel.
De vorige nacht werden we lang wakker gehouden door feestvierende Spanjaarden. Zij hadden de nodige flessen wijn door het keelgat laten stromen. Ook voor voortdurende sssst van medepelgrims hadden zij geen aandacht. Dus moeite vanmorgen om op gang te komen.
En eenmaal op gang blijkt de weg ook niet uit te nodigen om fier en fluitend op pad te gaan. Ook de vogels hadden vandaag geen zin, want buiten enkele schorre kraaien was er geen gefluit. Lange rechte paden langs een landelijke weg, die net als gisteren door enkele automobilisten werd gebruikt. Wel veel pelgrims onderweg. Voornamelijk Spanjaarden, dus geen contacten onderweg. Kortom, een saaie dag. Ook niet om de hoofden leeg te maken, want die waren na gisteren al leeg. Gelukkig hadden we elkaar nog om af en toe ons hart te luchten over gisternacht en enkele nachten daarvoor.

De eerste drie en een half uur was er geen huis of iets dergelijks te zien, dus pas tegen twaalf uur eindelijk een bak koffie.

Het was de gehele dag fris, maar droog. In morgen leek het warmer te worden, maar een mistbank bleef de zon uit en konden de jasjes aan blijven. Hooguit een graad of 14, maar gelukkig droog.

De albergue waarin we nu terecht zijn gekomen heeft een uitnodigende aankondiging, maar blijkt achteraf toch minder te bieden te hebben. Geen wifi en geen droger. En het weer nodigt niet uit om de was buiten te hangen, want dan moet morgen alles nat mee.
Misschien dat het morgen gaat lukken in Leon.

Mansilla de las Mulas igt aan de Rio Esla. In de 12e en 13e eeuw was Mansilla de belangrijke handelsstad van de regio. Van de vele veemarkten is ook de aanvulling de las Mulas afkomstig. (Muilezels). Van deze rijkdom is weinig meer over en nu is Mansilla een belangrijke plaats geworden om pelgrims op te vangen. Ook is er geen ezel meer te bekennen, al gedragen sommige "pelgrims" zich als ezels. Hopelijk gaan wij ze niet meer zien.

Zo, dat was het voor vandaag. U gaat het verslag waarschijnlijk pas morgen lezen er van uit gaande, dat we in Leon wel wifi hebben.

Met de moed in je schoenen kom je niet vooruit.
Bond zonder naam.

Het kan niet altijd mee zitten. Morgen gaat het vast weer beter.

Gerda 2021-10-02 20:13:24

Nou ik lees hem nu hoor...saai voor jullie boeiend verhaal voor de lezers👌dus de de aam is mooier dan de omgeving manilla mooie naam🌦☔we zitten hier midden in de herfst nat koud...effe wennen hoor hadden een mooie nazomer🌞de avonden opeens donker...slaap lekker😴hasta manana🚶‍♂️🚶‍♀️een fijne loop zondag👍

Paulien 2021-10-02 20:50:03

Jullie gaan heel goed. Niet elke dag kan nou eenmaal hetzelfde zijn, Wij lezen het verslag nog met veel plezier ga zo doorAnnemarie en Martin.

Martin 2021-10-02 23:30:14

Ondanks wat minder leuke ervaringen is het weer een interessant verslag geworden dat we met heel veel plezier hebben gelezen. Jullie doen het geweldig goed, we hebben er heel veel bewondering voor. Alle succes voor morgen en; slaap lekker.

Martin en Annemarie 2021-10-02 23:42:19

Hoi Rien en Jo, na regen komt zonneschijn! en iedere dag komt Santiago steeds dichterbij. hou vol ! groetjes van ons.

ronald en yanjeroen 2021-10-02 23:55:27

Fijn dat jullie elkaar hebben om deze "saaie" dag door te komen. Op naar mooiere dagen en denk terug aan de vele mooie dagen die reeds geweest zijn.

Marca 2021-10-03 07:22:08

Hoi Jo en Rien, zoals ik al zei ga ik toch nu het verslag lezen. Na regen komt vast zonneschijn. Hier heeft het een hele dag geregend. nu tegen 20.00 uur is het droog. wel fijn dat jullie elkaar hebben om deze saaie dag door te komen. Hopelijk slapen jullie nu een stuk beter als de afgelopen dagen. veel wandel plezier en tot morgen. gr Elianne en Jan

Elianne en Jan 2021-10-03 20:16:27

Hallo doorzetters ,het is maandag avond eindelijk tijd om het verslag te lezen ,wij zijn al weken aan het helpen in België In Wallonië met hulpmidelen voor de mensen van de waternoods ramp Ik hoop dat jullie nu beteren nacht rust krijgen en sssssst werkt niet altijd