Pittige dag

Spanje, Esteribar

We wisten het nog van vorig jaar. Een pittige maar mooie dag, met op het einde een zeer lastige afdaling naar Zubiri. Een pad vol keislag en en leisteen waar af en toe overheen geklauterd moest worden.
Na de bewolkte dag gisteren, overigens zonder regen, liepen we vandaag volop in de zon, maar wel in de bossen van Navarra. Aanvankelijk hadden we twee jassen aan, maar bij de eerste koffiestop ging de eerste jas al uit. Namiddag verdween ook de tweede jas in de rugzak en liepen voor het eerst met blote armpjes. 's morgens bij ontbijt een chocoladebroodje gekocht voor de lunch en zo zijn we de dag weer doorgekomen.

Moe maar erg voldaan zijn we naar het enige restaurant gelopen dat nog open was en een Russische salade, kip en yoghurt op. Volgens ons staat de Russische salade nog niet op de lijst van etenswaren die niet mogen vanwege de boycot.

Ook gisteren stond er kip op het menu. Na het eten gisteravond hebben we nog de pelgrimsmis bijgewoond met na afloop de pelgrimszegen voor alle pelgrims. Hiervoor werden wij na de mis na voren geroepen om gezamenlijk de zegen te mogen ontvangen.

Ook vandaag weer tal van bekenden gezien en ook nog kennis gemaakt met een 82 jarige diaken uit Australie. Deze liep nog als een kievit en hij liep ons bij de afdaling naar Zubiri er uit. Knap. Wij hopen dat we dit over 8 jaar ook nog te kunnen doen. Maar gezien de vermoeidheid nu, zit dat er niet in. Een vermoeidheid die mede te danken is aan het minder goed slapen afgelopen nacht. Omringd door drie snurkers hebben we toch wat nachtrust gemist. Vandaar dit kortere verslag, want ik wil naar bed.

Welterusten.

Weer een prachtige verslag met mooie foto's er bij .heb je geen oordoppen bij voor de snukkers .je kan ze slecht iedere keer een zet geven Ik hoop voor jullie een beteren nachtrust toe 💤💤

Karin 2022-04-07 20:39:33

Ja mooi weer, ja die nachten heb je echt nodig,zeker die energie die jullie geven🙏mooi dat jullie een mis heb bij gewoond...goede nacht en morgen weer fit op...😘mooie foto. weer...asta manana👌

Paulien de Bruijn 2022-04-07 20:51:27

Jullie dag was dus weer opwindend dat is mooi Namens Annemarie en Martin.

Martin. 2022-04-07 21:18:12

Geweldig dat jullie dit nog samen kunnen doen ! Gr Addy

Hans&Addy 2022-04-07 21:48:06

De lastige dag toch goed doorgekomen en hopen dat het morgen beter gaat . Lekker slapen vannacht!

Corry Kleemans 2022-04-07 21:56:07

Wat goed dat Russische salade nog mag…… Respect voor jullie Hoop dat er een rustige nacht voor jullie weggelegd is Slaap lekker en morgen gezond weer op!

Jaqui 2022-04-07 22:09:32

Gelukkig kunnen jullie deze dag achter jullie laten. Hopen dat het morgen weer beter gaat. Knap hoor dat jullie dit samen nog kunnen! Groetjes Ria

Ria 2022-04-08 08:25:37

Weer een interessant schrijven . Een vraag Rien en Jo hoeveel km lopen jullie gemiddeld per dag . Ik volg jullie verslagen met heel veel plezier.

Jan Bulkmans 2022-04-08 10:55:35

Hallo Rien en Jo, Ja dat geloof ik graag als ik dat zo lees. een pittige dag. hopelijk slagen jullie weer wat beter dan de vorige nacht. en vermoeiend bij de afdalingen. veel wandel plezier. gr Elianne en Jan