Regen, regen en nog eens regen

Frankrijk, Gargilesse

Gisteravond heeft Rien zijn kookkunst bewezen met de hulp van een magnetron en een gasstel om de soep te warmen. Dus moeilijk was het niet. Op tijd naar bed gegaan, want we wisten dat de nodige kilometers stonden te wachten vandaag. Het chaletje, dat voor ons was gereserveerd lag nog een paar kilometer voorbij Gargilesse.

Vanmorgen baquettes gehaald voor 2 dagen, want in Gargilesse is helemaal geen bakker of winkel. En 1e Paasdag zullen we toch ook moeten eten.

Vanmorgen bij het vertrek regende het al, dus gelijk de poncho's aan en op weg. Gedurende de gehele dag tot 's middags 15.30 uur constant in de regen gelopen. De laatste 6 km moesten we ook nog door de modder banjeren, dus kwamen we een beetje vermoeid op de camping aan. Ook omdat er de laatste uren geen gelegenheid was om even te pauzeren, vanwege de regen en de modder. Nergens geen bankje of steen om op te zitten.

De gastvrouw van de gemeente, die ons deze plek heeft bezorgd, kwam kort na ons aan om de papieren in te vullen. Bovendien hebben we samen met haar onderdak geregeld voor maandag 2 april. Wij blijven namelijk een dag extra hier om rust te nemen. Met de knieën van Jo gaat het goed, maar gezien het modderballet van vandaag nemen we geen risico en lassen we een rustdag in. Bovendien was de wandeling gisteren ook al pittig.
Dat geeft ons ook de tijd om morgen het mooie stadje Gargilesse te bezoeken.

Het enige probleem voor vanavond was dat het restaurant op de camping was volgeboekt en het restaurant in Gargilesse was ook al vol.
Het eerste beste restaurant in de buurt waar eventueel plek zou zijn is hier 6 km vandaan en dat vonden we te ver. Dus ons reserve brood maar aangebroken en geregeld dat we hier op de camping morgenochtend vers brood kunnen kopen. Tevens een tafel besproken voor morgenavond. Dat kon nog wel.

In het chalet is geen wifi, dus dat worden meerdere verslagen op een dag.

Rest ons iedereen fijne Paasdagen toe te wensen. Wij gaan ons hier in de buurt van Gargilesse vermaken.

Iedereen fijne Paasdagen.

Mooie Paasdagen en hopelijk beter weer. Zal er voor duimen. Groeten

Ivonne N. 2018-04-01 10:48:16

Jullie treffen het met het weer niet. Fijn te lezen dat het met jullie beide goed gaat. Groetjes en lekker uitrusten Ina

Ina 2018-04-01 10:51:36

Hallo wandelaars. Wat erg om te lezen, regen en nog eens regen, ook nog blubber en dan ook nog geen restaurant om te eten. Het is echt afzien. Ik denk dan , wat je vorig jaar vaak zei. Je bent een echte pelgrimsganger Zet hem op luitjes. Maak er een fijne PASEN van en veel succes en sterkte met het lopen Groetjes van mij,.Ans

Ans de Kroon 2018-04-01 10:57:16

Beste jo en rien. Wij wensen rien alvast een zeer prettige verjaardag. Jullie regendag is wel een rustdag waard. Dus zodra het weer via de wifi mogelijk is zullen wij de berichten weer volgen. Succes.

Annemarie+ Martin 2018-04-01 10:57:52

Van hier uit ook een vrolijk en gezellig Pasen gewenst op naar mooier weer voor jullie

Limburg 2018-04-01 10:59:55

verstandig hoor om een rustdag in te lassen. geniet er van. Rien, van harte gefeliciteerd en een bijzonder mooie dag gewenst. hier is het grijs,fris en natjes. dus ook geen echt Paasweer. denk erom dat het 1 april is, wie weet doen ze daar ook wel geintjes uithalen. fijne rustdag en morgen gezond weer aan de wandel. vandaag mag je kuieren, das het verticale luieren

jaqui 2018-04-01 11:01:56

Alvast een prettige verjaardag morgen en jullie zijn erg goed bezig. Petje af. Groetjes Corry en Ad

Ad 2018-04-01 11:11:53

Vrolijk Pasen ook al is het druilerig weer 🐰🐣🐥 Geniet van jullie rustdag vandaag, dat zal jullie goed doen!! Enne...laat je idd niet voor de gek houden op deze Grapjesdag.... Tot morgen❣️ Liefs Van John, Ingrid en Koen 😘

Gridje 2018-04-01 11:18:57

Beste Jo en Rien, Wij wensen jullie ook fijne Paasdagen en een goede dag om uit te rusten. Hier is het weer ook niet geweldig maar dat veranderd in de komende dagen wel weer. Onze wens is dat jullie weer uitgerust op pad kunnen gaan naar het gestelde doel. Groeten uit een wat somber Etten-Leur Lia en Jan

Lia en Jan Rompa 2018-04-01 11:51:24

Wij wensen jullie een vrolijk Pasen en geniet van jullie rustdag hopelijk hebben jullie vandaag droog weer.voor morgen wensen wij Rien een fijne verjaardag en wandel met goede moed verder.Groetjes Frans en Josca

josca 2018-04-01 12:15:10

Hallo jo en Rien Fijne paasdagen en Rien gefeliciteerd met je verjaardag. Vandaag lekker luieren. En jo naar al dat ploeteren zullen je broeken weer wel gaan passen haha. Nou veel succes, we lezen jullie verslagen met veel plezier. Gr de veldjes

Ad en Bep vd veldenb 2018-04-01 12:17:32

Nog fijne paasdagen toegewenst. groetjes jan en jeannine

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-04-01 12:41:16

Het gaat beter weer worden let maar eens op, na maandag gaat de temperatuur stijgen Hopelijk voor jullie fijne Paasdagen ! Grt Hans & Addy

Addy Verschuren 2018-04-01 13:12:32

Fijne paasdagen. En we spreken elkaar morgen...

John 2018-04-01 14:13:55

Rien en Jo zalig Pasen en geniet van je extra vrije dag En nu maar hopen dat het weer beter word het is nu een beproeving met die regen

Karin 2018-04-01 15:09:12

Heel goed idee pelgrimmetjes om een rustdag in te lassen kan geen kwaad , lekker het stadje bewonderen , hopelijk en keer zonder regen , jullie zien wel af hoor en kunnen geen regen meer zien , etten - leur is ook somber hoor dus jullie missen niks , nog een Fijne paasdag , zie vanavond nog wel een verslag van jullie eet smakelijk groetjes van mij.

Paulien de Bruyn 2018-04-01 17:46:45

Hallo Jo en Rien Zo te lezen gaat het weer goed met jullie. Rien alvast een fijne verjaardag morgen en lekker genieten in Gargilesse morgen. Een schilderachtig dorp met veel kunst schilders. Succes.

Jef Buijs 2018-04-01 18:51:50

Morgen een prettige verjaardag toegewenst en ga dan weer maarlekker weer wandelen op dinsdag en houd de moed er maar in voor beiden,want je gaat de zon tegemoet.

Piet de Regt 2018-04-01 20:13:14

Hoi Rien en Jo, Wij wensen jullie een fijne Pasen toe. Wat vervelend dat het zo regent bij jullie. goed dat jullie een vrije dag hebben in gelast. Dan kunnen jullie er dinsdag weer helemaal tegen aan . hier heeft het vandaag niet geregend het was wel bewolkt weer. Voor morgen wens ik Rien een fijne verjaardag toe geniet er samen van jullie vrije rustdag. gr Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-01 21:57:55

Hallo Rien en Jo. ik liep een beetje achter met de reisverslagen. Nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Na veel regen komt ook weer zonneschijn en dus hadden jullie een mooie dag. Ik hoop dat jullie die vandaag ook hebben want Rien viert zijn verjaardag. Van harte gefeliciteerd . Nog vele gezonde jaren samen met Jo. Groetjes Corrie Groenhuis