Oef!!!

Frankrijk, Sézanne

Vandaag de tweede dag van meer dan 30 km. Niet echt moe, maar je gaat het wel merken. Dus morgen maar een keer iets minder.
Onderdak geregeld in Anglure. 23 km hier vandaan.
Aanvankelijk ging het lekker vanmorgen. De eerste 9 km in rechte lijn naar Baye ,dat schoot lekker op. Maar later werd het toch meer zoeken, bergop en bergaf over gras en zandpaden. Gelukkig nergens fout gelopen.
Eens even op mijn GPS-je gekeken wat ik nu gemiddeld op zo'n dag loop. Dat is 4,2 km per uur exacte looptijd. Als je dan de pauzes ook meetelt, dan ben je toch een kleine 10 uurtjes onderweg.

Vanmorgen afscheid genomen van fam. Herbe en Leo de vlaming. (Leo wil geen Belg worden genoemd, maar uitdrukkelijk als Vlaming worden betiteld) Leo ging vanmiddag naar Baye lopen om te gaan slapen in de "Foyer de Charite" een gemeenschap van leken, die naar het voorbeeld van de eerste christenen hun materiële, geestelijke en spirituele goederen gemeenschappelijk maken en deze gelofte ook beleven. Was even van de weg af, dus heb ik de Foyer niet gezien.
Dhr. Herbe bracht mij netjes terug naar de Mairie van Montmort van waar ik mijn kruistocht hervatte.

In Baye bij de warme bakker wat broodjes, cola en appels ingeslagen, zodat ik er vandaag weer tegen kon. Maar goed ook want verder onderweg geen enkele winkel of horeca tegen gekomen.
Weer veel tussen de wijngaarden door gelopen ,waar de wijnboeren overal druk waren met het opbinden van de wijnstokken.

Wederom fantastisch mooi weer met een temperatuurtje van 23 graden. Heerlijk.

Onderdak gevonden in een pelgrims hotel in Sezanne. Als je de Credential kunt laten zien scheelt dat toch aanmerkelijk in prijs.
Je moet wel eten wat de pot schaft, maar dat is voor mij tot nu toe geen probleem geweest.

Morgen verblijf ik bij mevrouw Finot. Deze had ik aangekruist in mijn boekje. Volgens eerdere Hollandse pelgrims zou dit een leuke plek moeten zijn. Ik ben benieuwd, zoals ik elke keer benieuwd ben naar wat de volgende dag brengen zal.
Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Je ziet er al bruin uit .Vandaag weer gaan kaarten net als gisteren (107 en van daag nummer drie ) .Vandaag voor het eerst wat minder pijn ,duurt wel allemaal wat lang maar ja we wachten maar af.Ook moet ik je de groeten doen van enkele Rikkers en jokeraars. Fijn dat je wat vroeger bent met je verslag kijk er ieder keer naar uit.

Jo 2017-04-04 19:32:09

Rien, Ik ken jou niet en jij mij niet. Toch volg ik elke dag je avonturen. Leef erg met je mee en begin je nu een beetje te kennen. ik heb zelf deze tocht jaren geleden gemaakt op de fiets. Ik proef in jou verhalen veel van mijn ervaringen van toen! Belangrijk op je tocht is dat je geniet van het reizen. Daar heb je ( net als ik nu) nog jaren plezier van. Ik denk ook nog elke dag terug aan die reis. Je hebt er veel aan in je leven!! Het ga je goed. Tot horens! Jan Brand

Jan Brand 2017-04-04 19:34:31

Goed te lezen dat je nog steeds op weg bent. Ik wens je het succes toe en dat alles maar goed mag verlopen. Tot morgen dan hoop ik weer van je te horen.

Martin Albers Spierings. 2017-04-04 19:35:40

Ik heb net gisteren bij gelezen en vandaag weer genoten van je verhaal en foto,s Kijk weer uit na morgen

Karin 2017-04-04 19:35:41

Hallo Rien. Ja hoor, leuk, je mail is weer binnen. Het gaat je nog steeds goed zo te lezen. Het weer helpt ook mee, mooie temperatuur om te lopen. Het gaat je goed en tot........de volgende mail. groetjes

Ans de Kroon 2017-04-04 20:06:06

Hoi Rien ,je hebt vandaag weer een mooie trip , ja zo is elke dag toch anders , je weet niet waar je s,avonds eet of slaapt , spannend hoor , en het valt dan toch tegen dat je zolang geen leuke tentjes tegen kom voor een lekker vers kopje koffie of een broodje mar je bent pelgrim of niet , heb vandaag weer na een paar weken potje gekaart , Jo gezien effe lekker gebuurt , het valt toch niet mee hoor. Nou voor morgen hele mooie route en groetjes van mij ,

Paulien 2017-04-04 20:18:47

Hallo Rien ; Jij loopt wel met een rechte lijn naar beneden ,loop jij echt de GR654. of een alternatieve route ?Rina en ik liepen via Vitry-sur Francois naar Tonnere via de smallere verharde veldwegen wel wat comfortabeler lopen . dit is maar een balletje hoor , geniet van je eigen route , de verslaving om elke dag te lopen is alleen maar helend . lekker wandelen met een doel Santiago de Compostela halen Bon Camino Harrie Mannien.

Harrie Mannien 2017-04-04 22:32:18

Hoi Rien. alweer een mooie dag gehad . vandaag een mooie wandeling ,geniet ervan,Nanny

nanny 2017-04-05 08:51:45

Als ik de natuur daar zie heb ik het gevoel dat ik met je mee loop wij hebben respect voor je hoe dapper je bent

Limburg jo en doortje 2017-04-05 09:26:52

Gijn om elke dag je beslag te lezen, ook wij kijken er steeds weer naar uit! Zorg goed voor jezelf, doen wij ook... groetjes van ons 3-en en een hele dikke verre afstandsknuffel!! xxx

Gridje 2017-04-05 11:59:55

Rien enkele dagen later ook van ons nog een felicitatie zowel voor je verjaardag , als voor de flinke wandeltochten die je maakt per dag , met een mooie temperatuur ! petje af 2 dagen zo'n 30 km is niet niks . het ga je goed ! groetjes Toon en Marijo

Toon en Marijo 2017-04-05 12:40:15

Beste Rien, Een iets verlate reactie, maar we willen je toch nog feliciteren met je verjaardag. We wensen je veel sterkte en goed weer voor de rest van de reis. Met Jo ging het redelijk goed, we hebben haar nog gesproken op de kaartavond. Groeten Lia en Jan

Lia en Jan 2017-04-05 13:15:03

Hoi Rien je ziet er prachtig bruin uit. het ga je goed af zo te zien. Je hebt al een hele reis achter de rug. aan de foto `s te zien loop je tussen de wijn gaarden met een heel mooi uit zicht. ik geniet steeds weer van jou mooie verhalen die je schrijft. goed hoor. tot morgen maar weer dan lezen we verder.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-05 15:34:38

Mooie foto,s en fijn dat je goed weer hebt. je bent al een eindje opdreef. Wandel zo maar lekker door dan kom je er vanzelf. Groetjes

Corrie groenhuis 2017-04-05 16:04:37

Wel wat laat maar nog van harte gefeliciteerd wij hebben niet altijd wi-fi.Het wandelen gaat goed en misschien tot zien.