Slapen bij Bernadette

Frankrijk, Nevers

Het begin was niet geweldig. Gisteravond heeft Rien diverse malen moeten overgeven. Waarschijnlijk is de eclair in combinatie met de wijn verkeerd gevallen. Na het overgeven het bed opgezocht en toch nog een redelijke nachtrust genoten. Maar 's ochtends durfde Rien niets te eten. Slechts een klein stukje droog stokbrood weggespoeld met thee. Het gevolg was wel dat hij heeft gelopen met pap in de benen. Dus enkele meerdere pauzes in moeten lassen.
Gelukkig hoefden wij vandaag slechts 14 km te lopen.
De zon scheen de gehele dag en het stevige briesje was de gehele dag in de rug. Dus geen kou geleden.

Aangekomen in Nevers het Espace de Bernadette opgezocht en ons gemeld bij de receptie. De jongedame was ook nog eens zo vriendelijk om te reserveren bij onze volgende slaapplaats en tevens te reserveren bij het plaatselijk restaurant in Saint Parize le Chatel. Morgen slapen we weer in een refuge.

Nog even Nevers bezocht inclusief de kathedraal, maar het was zo koud, dat we al snel een restaurantje hebben opgezocht. Dit maal bij een Turk, alwaar wij kebab hebben gegeten. Rien slechts een half bord (hij durfde niet meer te eten). Jo heeft netjes haar bord leeggegeten. Het smaakte prima. Jo heeft ook nog even het hotel laten zien, waar zij vorig jaar heeft geslapen met Paulien.
Voordat we Nevers bezochten, nog even in de kapel, waar Bernadette ligt opgebaard, geweest.

De maag van Rien heeft zich tot nu toe keurig gedragen. Dus als vannacht goed gaat, wacht ons morgen een stevig ontbijt en dan moet de pap uit de beentjes zijn verdwenen.

C'est parce que j'etais la plus pauvre et la plus ignorante que la Sainte Vierge m'a choisie.

Bernadette.

Bedankt weer voor het verslag 👍 Geweldig dat jullie dit mee mogen maken ! Koester elke stap en geniet ! Grtj Addy

Addy Verschuren 2018-03-21 20:46:23

Beterschap weer, hopelijk vanaf nu geen ongemakjes meer......

Gridje 2018-03-21 20:47:20

Wouw Nevers wat leuk dat was ons eerste hotelletje vorig jaar toen we Rien op gingen halen , over het hotelletje zal ik verder niet te veel zeggen ha-ha-ha ,wat zonde dat Rien weer niet lekker was ja misschien net iets verkeerd gegeten , gelukkig gaat het weer beter , en morgen weer door als echte Pelgrims , voor vannacht slaap lekker , en voor morgen , weer een mooie wandel dag gewenst ,groetjes van mijxx

Paulien de Bruijn 2018-03-21 20:52:43

Geen goed nieuws wat Rien betreft. Hopelijk niet ernstig. Duimen maar. Ook dat het ietsjes warmer wordt, veel succes verder maar met behulp van Bernadette zal het wel lukken. groetjes

Ivonne N. 2018-03-21 20:52:49

Wat is Never een leuke stad,Marijke en ik hebben daar ook bij Bernadette geslapen en goed geslapen.Rien het beste en nog een fijne wandeling morgen.Ben Camion.

Berte Cornelisse 2018-03-21 21:35:58

Ik hoop dat jullie nu door de wat moeilijke momenten heen zijn en Rien zet hem op liefs

Corry kleemans 2018-03-22 07:51:05

Ik wens jullie van nu meer geluk en in goede gezondheid verder te gaan

Limburg 2018-03-22 08:06:44

wat zullen jullie lekker geslapen hebben onder de hoede van Bernadette... de combinatie eclair en wijn lijkt mij niet zo een beste Rien! ik hoop dat het nu beter gaat en de pap uit de beentjes weg is. gelukkig gaat het, op wat kleine narigheidjes na, goed met jullie. elke dag een aantal te behappen kilometers en je komt er. vooral genieten van alles wat er op jullie pad komt. hier is het buiten weer wasdag: het giet. en het ziet er donker en somber uit. gelukkig heb ik jullie verslag om naar uit te zien vaya con Dios

jaqui 2018-03-22 08:13:54

Het moet nu maar eens ophouden , Pechvogel Ik wens jullie een hele fijne wandelwagen Lenie🍀👊🙋🏻

Lenie van Elteren 2018-03-22 08:26:02

Wandel tocht hoor

Lenie van Elteren 2018-03-22 08:27:41

Hallo Jo en Rien Wat een pech dat Rien zich niet zo lekker voelde ,ik hoop dat het vanacht zonder problemen ,doorkomen En Jo wat een bord met eten knap dat je dat opkan En weer mooie kiekjes En suc6 donderdag ik hoop dat jullie fris weer de volgen kilometers doorkomen

Karin 2018-03-22 09:01:44

jullie maken wat mee en jammer dat Rien niet lekker was . vandaag weer een nieuwe en mooie dag

nanny 2018-03-22 09:18:10

Wat een pech! Hopelijk gaat het vanaf nu beter en gaan de komende kilometers beter in de benen. Wat een ervaring dat je op de plek was waar Bernadette ligt opgebaard!