Zware dag

Spanje, Roncesvalles

De zware dag geldt alleen voor Rien, niet voor Jo en Marco. Aanvankelijk ging het goed bergop, maar tijdens de afdaling ging het gruwelijk mis. De benen liepen vol, de knieën weigerden dienst. Jo en Marco werden door Rien doorgestuurd en Rien strompelde verder de laatste 3,5 km naar beneden. Op 500 meter voordat we Roncevalles bereikten was het gedaan met Rien. Hij probeerde nog op een paaltje te gaan zitten, maar zelfs dat lukte niet meer. Jo en een voorbijganger moesten Rien oprapen, nadat zij de rugzak hadden afgedaan. Jo en Marco liepen door om later Rien en de rugzak op te halen. Uiteindelijk is Rien wat opgeknapt na een douche en even op bed liggen.

En nu is het tijd voor een Radler en een cola voor Jo, terwijl we wachten om om 19.00 uur aan te schuiven aan tafel.

Gisteravond toen er niets aan de hand was, hebben we gezellig met een man of vijftig aan tafel gezeten en genoten van een heerlijke pelgrimsmaaltijd. Na de maaltijd moesten we een voor een elkaar voorstellen. Rien heeft dat gedaan mede namens Jo en Marco. Zij durfden niet goed. En dan naar bed en genoten van een heerlijk rustige nacht zonder noemenswaardig gesnurk. En vanmorgen weer op tijd op, want het ontbijt was alleen maar mogelijk tussen 07.00 uur en 07.30 uur. En dan de rugzakjes om om naar Roncevalles te lopen. In de albergue in Orisson was geen wifi dus hebben we het verslag vandaag moeten versturen. Ook de wifi in albergue hier in Roncevalles werkte niet, maar hier in Casa Sabina is er wel goede wifi. Ik hoop dat de wifi bij de volgende slaapadressen beter beter is, want tot nu was het niet veel soeps.

Het weervandaag was perfect om te wandelen. Zonder jasjes, alleen tijdens de rustpauzes omdat we geen kou wilden vatten. En dus naar het hoogste punt van dit jaar, de col Lepoeder op ruim 1400 meter. En daarna de lastige afdaling, die Rien veel problemen gaf.

Voor morgen voorspellen ze droog weer met een temperatuur van 29 graden. En dan
gaan de beentjes ook weer lekker bruin worden.

Onderweg liep ons nog een kerel voorbij van 81 jaar. We hebben hem gefeliciteerd met deze prestatie.

Zo en dan nu de foto's nog toevoegen en dan aan tafel. Ik hoop dat ik het verslag nog kan versturen.

Tot morgen in Zubiri, nadat Jo Rien heeft ingetaped, kniebandjes om, enkele paracetamolletjes en hopelijk een goede nachtrust moet dat lukken.

Prachtige foto’s! Maar Rien je laat ons schrikken hoor! Hopelijk kun je na een goede nachtrust morgen goed uit de voeten Doe het asjeblieft rustig aan jongen Ik steek n kaarsje op voor een goede wandeling zonder trammelant Alle goeds

Jaqui 2023-08-31 19:24:36

Morgen rustig opbouwen en niet forceren. Gaat goed komen. Groetjes Elly en Ad

Ad van Opstal 2023-08-31 19:45:21

Weer een mooi verslag maar vervelend nieuws over de knieën van Rien! Hopelijk loopt morgen alles weer gesmeerd! Succes🍀

Monique en Richard 2023-08-31 20:35:36

Hallo Rien jo en Marco. Wij wensen jullie veel loop plezier. Hier vanuit zuid Frankrijk.en kunnen wij genieten van jullie mooi reisverslagen. Hou vol. Groetjes Ad en Bep van der velden

Info.bead1965@gmail.com 2023-08-31 20:38:10

Dat was even schrikken met Rien ik hoop.dat na een goede nacht weer gaat .en wat een prachtige foto.s Marco bij dat maria beeld vind ik erg mooi Net dat ze kijk om jullie iets mee te geven Goede nacht rust en sterkte voor morgen

Karin 2023-08-31 21:26:57

Wat jammer dat de benen van Rien niet meer wilde ik hoop dat het uiteindelijk toch goed komt .Maar jullie zijn ervaren en weet wat je moet doen,in ieder geval veel succes vandaag met lopen.,,groetjes

Corry Kleemans 2023-09-01 07:13:25

Beste Rien -Jo en Marco, Wat een pech van Rien hopelijk gaat het vandaag weer de goede kant op. Ook knap van Marco wat hij zo op kan brengen of heeft hij de karakter van Pa en Ma, Ook geniet ik van jullie mooie foto's. Ik wens jullie veel wandel plezier toe . Vele groetjes .

Jan Bulkmans 2023-09-01 14:24:11

Wat een narigheid voor Rien. Maar gelukkig heeft Jo goed voor haar man gezorgd. Wij duimen voor jullie, dank voor de prachtige foto's. Groetjes van ons 2 en voor morgen: veel wandelplezier!

Martin en Annemarie 2023-09-01 16:19:25

Doe maar rustig aan dan kom je er ook , je hebt alle tijd 🥾🥾

Toos D. 2023-09-01 17:04:36

Dat was wel schrikken en een domper dat Rien het zwaar heeft gehad. Jo en Marco prima opgelost, blijf zo zorgen voor elkaar succes

Marca 2023-09-01 17:19:46

Kom op Rien je kunt het 🦾 We wensen jullie morgen een mooie wandeldag met aan het einde een positief verslag 🤗 Gr van ons tweekes H&A

Hans&Addy 2023-09-01 21:27:31

Wat vervelend Rien, maar na de goede zorgen van Jo en goede nachtrust moet het goed komen. Sterkte voor morgen, de foto's waren wederom weer mooi. Veel wandelplezier en we hopen opgoed nieuws Groetjes Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-02 08:05:45

Jeetje Rien je het wel volhouden maar je hebt Jo en Marco bij je,dus dat moet lukken.Heel veel wandel plezier.

Bertie Cornelisse 2023-09-02 12:10:03

hallo Jo en Rien, zo dat is wel een domper voor Rien. Hopelijk is hij weer wat op geknapt zodat de volgende dag weer verder kan. prachtige foto`s zeg. fijn dat je de energie door geeft. sterkte morgen maar weer. groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan 2023-09-02 18:36:10

Dat was een tegenvaller voor jou Rien , maar bewonder hoe jullie het samen oplossen, en je wilskracht Rien 👍 Ook voor Marco en jo 👍