Treinen naar Perigueux

Frankrijk, Périgueux

Je weet het nooit met de Franse spoorwegen, maar het is gelukt. We zijn uiteindelijk toch in Perigueux geland. Vanmorgen om 08.30 uur afscheid genomen van Carol en Marie-Claire, het Duitse koppel en onze kok. En dan duimen draaiend naar het stationnetje Marsac,ongeveer vier kilometer lopen. Onderweg werden we door onze lieve Carol nog getrakteerd op koffie. Daarna met knikkende knieën naar het station. De trein zou om 10.27 uur aankomen. Wij waren de enigen op het station en sprongen bijna een gat in de lucht, toen we de slagbomen hoorden dichtgaan. En de trein stopte ook nog voor ons. Leve de Franse spoorwegen.
In Limoges overgestapt op de trein naar Perigueux en daar de refuge van het Franse genootschap opgezocht. Hartelijk ontvangen door de gastvrouw en voor 20 euro per persoon kunnen we hier slapen, warm eten en ontbijten. Tevens heeft een Belgische pelgrim voor ons gereserveerd voor morgenmiddag in St. Astier.

Voor Rien begint nu het echte tweede deel van de Camino. Hij kan nu ook niet meer terugvallen op de herinneringen van vorig jaar en zal vanaf nu regelmatig de GPS moeten raadplegen. Maar de wegen staan zo goed aangegeven, dat het ongetwijfeld goed gaat komen.

Inmiddels hebben we de warme maaltijd achter de kiezen en het is niet te geloven wat je voor 5 euro krijgt voorgeschoteld. Onze buikjes goed gevuld, dus morgen moeten we er tegen kunnen.
Ook vandaag zaten we weer met 7 personen aan tafel. Onze gastvrouw, een Belg uit Gent en 3 Fransen. De Belg was onze vertaler. Tussen haakjes: deze Belg doet de Camino hardlopend.

Morgen wacht een pittige dag. We konden geen slaapplaats regelen op minder dan 23 kilometer. Of ze zijn met vakantie of ze nemen de telefoon niet op.

Van de gastvrouw wel de tip meegekregen om als er in een dorp geen plaats is, gewoon een winkel binnenstappen en zeggen dat je pelgrim bent, dan krijg je meestal wel ergens onderdak.

Weersverwachting voor morgen: zon en 24 graden.
We gaan het zien.

Blijf altijd hoopvol, vooral al het helemaal tegenzit.

Corrie G. van de pelgrims hoeve.

Goed dat jullie het inkorten, zag vandaag dat het nog een heel eind was tot aan de Pyreneeën, en de Compostela krijg je toch ook al lopen jullie die paar honderd meter of wat het zijn niet. Het weer wordt gelukkig beter dus van nu af aan zit niets meer tegen......... groetjes en succes verder

Ivonne N. 2018-04-05 20:50:29

Wow 24 gr dat is het betere werk , en voor Rien nu z.n route vervolgen , mooi hoor ,En brand elke avond kaarsje voor jullie dus dat slaapplaatsje komt er wel hoor , voor jou ook spannend Jo , blij dat het jullie goed gaat , voor vannacht slaap lekker , en voor morgen weer fit jullie route vervolgen , groetjes van mij ,Bon Route.

Paulien de Bruijn 2018-04-05 20:56:14

Hoi. Eindelijk beter nieuws. De trein gehaald en nu aan het laatste deel beginnen. succes en welterusten voor vannacht. groetjes

Ans de Kroon 2018-04-05 21:00:10

Heerlijk de trein rijd ,het word mooi weer ,het eten is was lekker Komt die slaap plaats morgen ook wel goed , Geniet er van ,dat doe ik van jullie verhalen Veel liefs van uit Geldrop

Karin 2018-04-05 21:06:37

Nu naar slechte tijden ,komen nu de goede tijden Gr de veldjes

Ad en Bep vd velden 2018-04-05 21:41:17

Hoi Rien en jo, wat geweldig om te horen dat jullie nu echt het tweede gedeelte kunnen beginnen. fijn dat er een trein ging. Goed gedaan. Lekker slapen en morgen gezond weer op. Prettige wandel dag morgen. hier wordt het ook lekker weer. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-05 22:18:50

Fantastisch dat jullie in perigeux zijn aangekomen. maar dat jullie nu alleen op een gps systeem zijn aangewezen, zal het moeilijker maken. succes na een gezonde nachtrust. tot norgen

Annemarie+ Martin 2018-04-05 23:02:51

Hoi J en Rien ik volg al weer enige tijd jullie reis. Jullie doen het geweldig. Ik wens jullie nog veel plezier en succes op het vervolg van jullie onderneming. Een hartelijk groet

Henk Smits 2018-04-06 08:32:15

geweldig dat jullie het hebben gehaald met de trein! mooi weer in het verschiet en nieuwe wegen om te ontdekken. dat gaat vast goedkomen hoor. Rien, voor jou heel speciaal om aan een 'nieuwe' weg te beginnen. Jo, doe het rustigjes aan, het is nog een eindje lopen.

jaqui 2018-04-06 08:36:21

Nu kunnen jullie lekker weer samen genieten van de natuur en de omgeving als het maar niet te warm word dat is ook niet lekker lopen groetjes

Limbug 2018-04-06 09:13:30

Hoi Rien en Jo . Heel veel succes en nu eindelijk goed weer. Nu word het ook weer spannend om het twede deel te gaan volbrengen

Nanny 2018-04-06 12:09:55

Hoi Rien en jo. goed weer eindelijk, jullie komen er wel. onze duiven zitten in juni en Juli ook in Limoges en Perigueux. wel al een heel eind weg.