Korte nacht, fijne wandeldag

Frankrijk, Sainte Parize le Chatel

Slapen bij Bernadette is toch niet alles, in tegenstelling tot vorig jaar.
We waren de enige pelgrims in een tweepersoonskamer, echter de kamer naast ons was bezet door een zeer luidruchtig stel. Om 22.00 uur zijn ze de stad ingegaan om om 02.15 uur zeer luidruchtig terug te keren op hun kamer. We hebben de herrie een half uur voor lief genomen en toen maar even stevig op de deur geklopt, met de mededeling dat wij graag willen slapen. Toen waren ze stil.
Al met al niet te veel geslapen.

Na een goed ontbijt met wel alleen maar zoet beleg, hebben we de sleutel ingeleverd en zijn op pad gegaan. Rien zonder pap in de benen. Vandaag nog steeds een frisse wind, geen zon, wel droog en ongeveer 6 graden.
Dus lang konden we nergens pauzeren vanwege de frisse wind.

In Magny-Court een bar opgezocht, die Rien ook had bezocht. Toen bediend door een dame met een peuk in haar mond. Wat schetst onze verbazing: dezelfde dame ook nu weer met peuk. Terwijl er buiten op de deur een sticker geplakt is met verboden te roken.

In Magny-Court ook nog het racecircuit in de verte mogen aanschouwen.

Bij de refuge aangekomen hartelijk ontvangen door de gastvrouw, na ons eerst wat warmte hebben gegeven via de douche. Ook wij gaan nu toch wel verlangen naar wat warmer weer.

Gereserveerd in de plaatselijke pizzeria en daarna weer onder de warme wol.

Happiness.......is a way to travel, not a destination. It's up to you.

Eet smakelijk en slaap lekker voor straks!

Gridje 2018-03-22 19:25:56

Nachtelijke ruzies zijn niet leuk, het geeft gestoord nachtrust, Wij hopen dat jullie dag een rustige wandeling mogelijk maakte. Deze keer wel een ongestoorde nachtrust mag plats vinden, tot morgen.

Annemarie+ Martin 2018-03-22 20:44:29

Hoi pelgrims ja schandalig dat dit kan in een klooster en nog wel van Bernadette , wat doen die daar de rust verstoren , ik hoop voor jullie dat je vanavond wel die broodnodige rust vind , en blij dat Rien weer de oude is , ja die temperatuur he , hier i het ook niks , maar het weekend word het hier 14 graden , iedereen is toe aan een beetje voorjaar , voor vannacht slaap lekker , en voor morgen een fijne wandel dag groetjes van mij xx

Paulien de Bruijn 2018-03-22 21:13:41

Wij zijn trots op jullie dagbesteding tuingroep

Paul 2018-03-23 09:54:04

Die nachtrust hebben jullie wel nodig voor een flinke wandeldag! Leuk om te lezen wat jullie meemaken, succes samen. En het weer is dus typisch Hollands? Maar gauw richting t zuiden dan!

Monique en Richard 2018-03-23 16:52:18

Hoi beide Dat is inderdaad niet leuk maar Ja wij hopen dat het elke dag beter gaat Heel veel succes verders De veldjes Breda

Fam van der Velden Breda 2018-03-23 20:31:37

Hoi Rien een Jo Hopelijk gaat het tij keren Heel veel succes vandaag Gr Lenie🍀🙋🏻

BLenie van Elteren 2018-03-24 09:16:30

pffff daar wordt je niet vrolijk van als je zulke buren krijgt.... en vannacht gaat ook de klok weer een uur vooruit dus so wie so een kort nachtje! heb met jullie te doen hoor, ook ik hoop op warmer weer al schijnt het hier met Pasen behoorlijk koud te worden..... hoop dat jullie het beter treffen. Max Verstappen start morgenvroeg 7 u als 4e dus ook wij zijn er vroeg bij. wandel ze! en fijn dat de papbenen verdwenen zijn.

jaqui 2018-03-24 16:14:32

hoop dat alles goed is en de stilte slechts duidt op geen wifi......