Met de pelgrims zegen

Frankrijk, Anthien

Eindelijk zijn we dan op weg naar Santiago na een dag van brood, thee en rijst. In ieder geval het begin is er. Nog wel de nodige tramalant om weg te komen. Via het VVV laten bellen naar een volgende slaapplaats, maar dat viel knap tegen. Uiteindelijk een adres gevonden, echter 3 km uit de route. En te ver weg voor de eerste dag lopen. Geen bus mogelijk. Taxi ook niet te regelen. Uiteindelijk heeft een vrijwilligster bij de nonnen aangeboden om ons 10 km buiten Vezelay op de route af te zetten. Geweldig gebaar toch. De Fransen zijn zo slecht nog niet.
Nu gestart in Domecy-sur-cure. Van daar uit nog ongeveer 15 km naar onze slaap en eetplaats. Niet het goedkoopste adres, maar de enige beschikbare slaapplaats in de wijde omgeving. Wel een heerlijk adres, lekker rustig, ligbad, ruime kamer en een recreatieruimte, maar daar brandt geen kachel.

Vanmorgen om 07.00 uur in de kerk voor het Laudes. Na afloop zouden wij de pelgrims zegen ontvangen, maar iedereen ging weg. Uiteindelijk heeft de Nederlandse zuster uit het klooster er voor gezorgd dat wij alsnog de zegen mochten ontvangen. Men had ons gisteren in de kathedraal verwacht. Beter laat dan nooit met dank aan zuster Ruth. En wij nu gezegend op pad.

Vandaag enkele regen buitjes mogen ontvangen, dus die zegen hebben we ook binnen. Ook enkele malen de zon mogen aanschouwen. Temperatuurtje van 11 graden, dus goed om te wandelen.

Vanavond gegeten samen met onze gastheer, gastvrouw en hun kinderen. Eenvoudig en voedzaam. Een leuk gezin, waarbij engels de voertaal was. Dus goed te volgen voor ons.

Til tomorrow.

Nice 👍

Gridje 2018-03-16 21:23:06

Fijn, dat het weer beter gaat. Houden nu zo. Groetjes

Ans de Kroon 2018-03-16 21:29:31

Fijn dat Rien opgeknapt is dat jullie vandaag weer op pad konden ,fijne avond

Karin 2018-03-16 21:39:32

Gelukkig gestart. Vreesde al het ergste. succes en veel wandelplezier.

Ivonne N. 2018-03-16 21:58:57

Wat fijn dat jullie weer jullie doel op kunnen pakken , lopen , ja het kan wel eens tegen zitten , als je maar een goed slaapplaatsje , en goed eten heb , een fijn loop weekend voor jullie , groetjes van mij xx mooie foto.s weer.

Paulien de Bruijn 2018-03-16 22:02:32

WAT FIJN DAT JULLIE TOCH NOG MET DE ZEGEN VANUIT DE KERK EN DE HEMEL ZIJN GAAN WANDELEN. WAT EEN TOESTANDEN ALLEMAAL. MAAR GELUKKIG IS RIEN WEER OPGEKNAPT. VOOR STRAKJES WELTERUSTEN EN VOOR MORGEN EEN MOOIE WANDELDAG. MARTIN EN ANNEMARIE.

Annemarie+ Martin 2018-03-16 22:44:22

Jo en Rien, Fijn dat jullie dan toch ondanks regenbuitjes weer op pad zijn. De eerste dag zit er op. volhouden nu zou ik zo zeggen. groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-03-17 00:36:30

Gelukkig dat Rien weer is opgeknapt en kan het beginnen....eerste dag zit erop

Adrienne 2018-03-17 05:38:43

Beste Pelgrims, Blij dat jullie toch zijn gestart en op naar Santiago,het begin is er.Ik weet precies waar jullie lopen dat is er leuk om jullie tevolgen. Buen Camino Bertie

Berte Cornelisse 2018-03-17 07:50:47

gelukkig weer op pad! blij voor jullie.. geniet van alles. ik hoop dat het weer beter is vandaag voor jullie dan het hier is. the mini beast from the east heeft voor een witte wereld gezorgd. das heel mooi maar de ijskoude wind maakt het bitter koud. stap ze!

jaqui 2018-03-17 08:45:57

Zet hem op jullie doorzetting is er ik heb er vertrouwen in op naar het einde van jullie doel

Limburg 2018-03-17 08:57:54

zet hem op fijn te horen dat je weer verder kunt.

corry kleemans 2018-03-17 09:01:58

fijn te horen dat jullie weer verder gaan hopelijk wordt het geen weder gelijk hier ziet er goed wit uit en ijzige wind . Loop ze

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-03-17 10:08:01

Terwijl hier de aarde wit aan het worden is zijn jullie eindelijkn op route naar het zuiden. Geniet endoe het rustig aan.

Anton 2018-03-17 10:45:14

Goed dat de poeperij over is dus nu vol gas hopelijk wordt de temp ook wat beter en niet te veel regen succes Gr

Toos D 2018-03-17 11:28:42

Laten we hopen dat de zegen niet voor niets is geweest Maar met jullie doorzettingsvermogen vermogen , Komt het wel goed Veel loopplezier en groetjes 💪🏼🙋🏻

Lenie van Elteren 2018-03-17 11:49:55

Veel sicces en nu weer verder,dat zal wel lukken vooral met de zegen die jullie hebben ontvangen

Nanny 2018-03-17 11:56:37

Beste mensen, heel veel succes. Voor jullie ook, Marco en ik hebben vandaag ook onze pelgrimstocht volbracht. Bij vorst, sneeuw en veel wind hebben we de etappe volbracht. Ik stuur nog wel foto's na

Fer en Marco 2018-03-17 11:59:44

Laat je niet tegen houden door kleine ongemakken

Toos voetee 2018-03-17 17:41:10

Jammer. Jullie waren vlakbij de herberg van Arno en Hubert. I

Jan 2018-03-17 18:35:45

Nou Jo en Rien wij hebben de draad ook weer opgepakt zo als je ziet. Heel goede reis gewenst en we blijven jullie volgen.