Mist

Frankrijk, Orisson

Om 06.00 uur wilden wij de wekker af laten lopen, maar dat was niet nodig. Om 05.30 uur was de eerste aan het rommelen en dus sliepen wij ook niet meer. Trouwens om half zeven stond het ontbijt klaar en om 08.00 uur werden wij geacht te zijn vertrokken.
Dat was voor ons geen probleem, want om acht uur moest de bagage in het depot zijn voor transport.

Het verblijf vannacht was prima en het slapen ging ook redelijk. Wel een boomzager vannacht en volgens Rien was het een Italiaan, maar volgens Jo was het een Hollander, die boven haar lag en een goede bekende van ons is.
Het ontbijt is wat we gewend zijn hier: toast en jam met koffie. Daarna op pad met wel of geen regenkleding aan. De poncho's aangedaan, maar voordat we in het pelgrimskantoor waren om onze credentials te laten stempelen, waren deze al weer uit. Verder de gehele dag niet meer aan gehad. Na enige tijd konden ook de jasjes uit, want door de hoge luchtvochtigheid werd het erg warm. Wel in Saint Jean Pied de Port nog een cappuccino genuttigd en wat broodjes mee genomen voor onderweg.

Onderweg konden we ondanks de bewolking toch genieten van enkele prachtige uitzichten en heel af en toe kwam er een heel bleek zonnetje te voorschijn. Maar hoe dichter we bij Orisson kwamen, hoe mistiger het werd. Op dit moment om 14.30 uur zit het hier potdicht. Maar we zitten hier binnen en droog, dus geen probleem. De radler
smaakt ook prima. Hier heet dat Panache. (Onthouden Marco).
Het enige probleem hier is er geen Wifi is. Dit weten we nog van de vorige dat we hier waren. Dit doen ze bewust om te voorkomen dat iedereen de gehele avond en ook tijdens de maaltijd straks op zijn of haar telefoon zit te koekeloeren. Er is iets voor te zeggen. Alleen het verslag komt dan een dag later.

Achteraf is het maar goed , dat we niet meer dan 8 km hebben gelopen. Vooral Marco werd erg moe door het constant bergop lopen. Verder gaat de middag voor hem erg lang duren omdat er geen wifi beschikbaar is en hij geen spelletjes kan spelen. Pas om 18.30 uur komt er eten op tafel. Dus wachten tot dan. Morgen weer vroeg op want ook hier is het ontbijt van 06.30 uur tot 07.00 uur. Dus op tijd naar bed vanavond en morgen weer fris en fruitig op pad naar Roncevalles. Wederom een pittige wandeling bergop, maar daarna laten we de Pyreneeën achter ons.

Tot in Spanje.

Blij dat er weer een verslag is....... Prachtige foto's ! Heel veel wandelplezier voor alle drie en blijf gezond! Geniet met volle teugen van alle mooie dingen die op jullie pad komen. groetjes van ons twee.

Martin en Annemarie 2023-08-31 19:21:10

Zo jullie zijn onderweg. Mooi! Jammer Marco van de WiFi 😢 Maar goed morgen met frisse moed weer aan de wandel na, hopelijk, een goede nachtrust En hopelijk met mooi weer!👋🏽

Jaqui 2023-08-31 19:21:12

Prachtige foto's! De kop is er weer af!

Monique en Richard 2023-08-31 20:25:02

Mooie kiekjes en verslag jammer voor Marco geen wiffie dan duur de middag lang Maar nog wel tijd gehad voor een kaarsje op te steken

Karin 2023-08-31 21:19:32

Wat een mooie foto's, kan ik ook, een beetje cultuur opsnuiven. De ene dag is de andere niet maar dat maakt het juist spannend. Voor vandaag veel wandelplezier. Groetjes Ria Robbesom

RIA ROBBESOM 2023-09-01 07:13:55

Rien en Jo, wat een prachtige foto`s zeg. verder veel wandel plezier. Groeten Jan en Elianne

Elianne en Jan 2023-09-02 18:30:47

Knap om 8 km te klimmen , doe het jullie niet na ! 👍 Petje af !