Zomerse dag

Frankrijk, Saint Astier

Fantastisch. Wat een fijne dag vandaag. Prachtig zomerweer met temperaturen oplopend naar 24 graden, schitterende wandeling door bossen, dorpjes, smalle goed te belopen paadjes, langs de Isle en langs een kanaal over een breed fietspad. Om uiteindelijk terecht te komen bij een chambre d' hotes aan het water. Een geweldige plaats om de nacht door te brengen bij het geruis van het water.

Ondanks de 24 km die we vandaag gelopen hebben in het geheel niet moe. Onderweg, met name op het fietspad, veel aandacht mogen genieten van een groep wandelaars en voorbijgangers op de fiets.

Vanmorgen na een goede nachtrust en een goed ontbijt afscheid genomen van de 3 Fransen, onze gastvrouw en Thierry onze Belgische tolk. Deze laatste kwam voordat wij Perigueux hadden verlaten ons voorbij gerend. Ja, iedereen doet de Camino op zijn manier. Hij doet zo elke dag zijn marathon van dik veertig kilometer. Wij doen het iets of wat rustiger aan.

In Saint Astier aangekomen eerst ons gemeld bij ons slaapadres, gedoucht al was het water niet al te warm, maar wat deert dat bij deze temperaturen. Daarna een eetgelegenheid gezocht en een Chinees gevonden. Is weer eens iets anders. Maar eerst even een heerlijk koud Affligem biertje op een terras voor Rien. Jo doet het met thee.
Morgen proberen we te reserveren bij een adres op 16 km lopen.
Kijken of het lukt.

It's a long way to Santiago, it's a long way to go.
It's a long long way to Santiago, we know.

Tekst: Rien v. H.

Hallo Jo en Rien Dat geeft de burger moed. 24 km lopen met 2 vingers in de neus. Zomerse dag en bij aankomst een mooie "Zimmer" aan het water, wat wil je nog meer. Succes de komende dagen Groeten Ad van Opstal

rienenjosantiagodeel2 2018-04-06 19:39:33

goed nieuws vandaag wat het zonnetje kan doen , gaat alles veel prettiger en lopen jullie nog veel meer te genieten !! Rien aan een lekker wel verdiend biertje en jo lekker Thee ook leuk de mensen die jullie afgelopen dagen hebben ontmoet , zag ook nog een heerlijke maaltijd voorbij komen ! verder wensen wij voor jullie mooie zonnige dagen ! groetjes Toon en Marijo

Toon en Marijo 2018-04-06 19:39:46

Ook hier nu korte broeken weer maar net geen 24 graden maar er is altijd baas boven baas he . mooi dat het goed gaat met jullie geniet er van . Ik ga morgen de 10 kilometer lopen bij de feeter is voor mij mooi genoeg en dan lekker genieten van de lente hier . Groet Toos

Toos D 2018-04-06 19:48:49

Nou snap ik waarom jullie de trein namen.....sneller op weg naar de zon ☀️ Geniet er maar lekker vsn, gaan wij doen dit weekend! It’s bbq-time 😊

Gridje 2018-04-06 20:06:21

Dat weer dat jullie nu hadden is niets voor ons, het is voor mij Martin veel te warm en dan zou ik niet lekker lopen. Wij wensen jullie verder een heerlijke wandeling. Een goede nacht slaap en we zien het weer morgen.

Annemarie+ Martin 2018-04-06 20:17:53

Ja iedereen loopt zijn eigen Camino , en iedereen beleeft het op zijn eigen manier , maar wat een prachtig weer , hebben jullie verdiend he veel regen en kou , en wat een mooie foto.s nee dit uitzicht heb je in Etten-Leur niet , mooi hoor , yes its a long way , maar jullie redden het to Santiago , ik denk dat jullie de mooiste dorpjes en wegen te gemoed gaan en de zon , voor vannacht slaap lekker , voor morgen een fijne zaterdag , groetjes van mij , Bon Route.

Paulien de Bruyn 2018-04-06 21:44:56

Heerlijk zo zonnig weer nog even dan kan de korte broek aan ,alles ziet er vrolijker uit en groen ,fijn dat het lopen goed gaat respect ,ik ben met lopen niet vooruit te branden Een fijne nacht rust en morgen weer mooie wandel kilometers

Karin 2018-04-06 21:54:44

Hallo Rien en Jo.. Wat een zonnige dag vandaag voor jullie.. Leuke afstand gewandeld met mooie prachtige uitzichten. Jullie gaan goed... !!! Petje af..prachtige foto.s weer..Succes weer voor morgen. Groet Lia Maes

lia maes 2018-04-06 22:06:29

fijn die zon he? hier krijgen we hem ook. hopen dat die blijft...... goede en zonnige wandeldag vandaag!