Limousin koeien

Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Weer een dag met veel regen vandaag. Dus vanmorgen gelijk de regenkleding aan en wandelen maar. Heel veel buien onderweg en nauwelijks plaats om ergens droog te staan, laat staan zitten. Gelukkig waren er onderweg enkele kerken open, zodat we daar even droog konden zitten en de lunch gebruiken onder het toeziend oog van onze Lieve Heer.

Gisteravond met zes personen aan tafel lekker gegeten wat de gastvrouw heeft bereid. Salade vooraf, en daarna een vleesschotel, met kaas erna en een heerlijke frambozentaart tot slot. Nog koffie erna en toen naar bed met de tandjes in en zonder pijn in de mond.

De weg vandaag ging langs vele weilanden met heel veel Limousin koeien. Dit zijn heel nieuwsgierige beesten, die ons constant aankeken en soms meeliepen in de wei.
Limousin koeien staan bekend om hun vlees, dat erg lekker is. En ik kan het weten, want ik heb het al diverse malen mogen proeven.

Aangekomen in Benevent-Labaye aangebeld bij onze gastheer. Niet aanwezig. Gebeld, wordt niet opgenomen. We hebben inmiddels wel geleerd om niet in paniek te raken en rustig gewacht in een bar om later nog eens te proberen om contact te krijgen. We zijn per slot van rekening in Frankrijk niet waar.
Uiteindelijk werd de telefoon opgenomen en konden we ons melden bij de gastheer. Wel hartelijk ontvangen, maar alles is piepklein. We hoopten met z'n tweeën te blijven om wat ruimte te hebben, maar helaas kwamen de twee Fransen van gisteren zich ook nog melden. Aardige gasten overigens, maar het wordt wel erg krap zo.
Bovendien is er niet veel ruimte om de natte kleertjes te drogen. Douchen ging, maar je moest wel met je blote bips in de gang om jezelf af te drogen. In ieder geval weer eens iets anders dan een ruime hotelkamer. Ook dit heeft zijn charme van de Camino.

Vanavond gegeten in de enige gelegenheid, die hier open is, maar wel erg lekker met plaatselijke gerechten. En uiteraard ontbrak de fles rode wijn niet.

Vandaag 22 kilometer gelopen wat het totaal boven de 1100 kms bracht. Morgen nog een etappe met niet teveel kilometers, maar volgens de experts wel berg op en af. Maar dat zien we morgen dan wel weer. Eerst eens kijken of we vannacht een beetje redelijk kunnen slapen met 4 kerels in een kleine ruimte.

A Demain.

We leven helemaal met je mee Rien. Het is geen sinecure om je te moeten afdrogen in de gang. Maar daar stond tegenover een goed avondmaal met wijn.probeer goed te slapen in die kleine ruimte. En vergeet je oordoppen niet voor Guido. Slaap lekker en we zien je morgen weer., Succes.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-05-02 19:25:09

Hoi rien, 11oo kilometer, wat een prestatie. En wat een mooie foto,'s steeds. Krijg heimwee naar mijn vakanties in Frankrijk. En ook naar de rode wijn . Neem er nog maar eentje en morgen hopelijk beter weer. Veel wandelplezier. Corrie groenhuis

Corrie groenhuis 2017-05-02 19:27:14

Hoi Rien. je maakt een hoop mee op zo, n camino. eten in kerk, slapen in allerlei soorten gelegenheden, zon, regen, met of zonder toeschouwers lopen. Het lopen gaat nog steeds goed merk ik en daar moet je het toch van hebben.. Nog even volkomen, hoor. groetjes

Ans de Kroon 2017-05-02 19:27:51

Elke etappe weer nieuwe verassingen, dat maakt de Weg lekker doannend. Jammer van de regen. Ik hoop dat de laatste dagen de weergoden met jullie zijn. Veel wandelplezier.

Ivonne N 2017-05-02 19:47:37

Jammer van de regen, maar zo te lezen geniet je nog steeds!! Houvol 😘

Gridje 2017-05-02 19:55:10

Hoi Rien blij voor jou dat je mond weer over is, dat kan je er niet bij hebben he, 4 mannen op een kamer het kan natuurlijk heel gezellig worden maar of jullie goed slapen dat betwijfel ik ,en je Frans een beetje bij spijkeren voor volgend jaar, ja limousiine vlees is het lekkerste vlees mits het goed klaargemaakt word , maar in frankrijk hoef je daar niet bang voor te zijn , ik wens je een hele goede nacht en morgen weer fit je route lopen , fijne avond groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2017-05-02 20:10:35

Hoi Rien, Ja je hebt het niet droog gehouden daar in Frankrijk. die Limousin koeien dat zijn prachtige beesten en zeer mooi. wat een prestatie om zoveel te lopen geweldig. Prachtige foto`s zijn het weer. het ga je goed.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-05-02 22:21:05

Super knap hoor Rien 1100 km toppie👌 Groetjes Lenie

Lenie van Elteren 2017-05-03 11:24:59

Rien ik zit op dit moment op Bonaire bij onze dochter Anita ik lees dagelijks je reisverslagen en dat is heerlijk. Je doet het geweldig en ga zo door met lopen en genieten

Henk Smits 2017-05-03 18:32:52

Gefeliciteerd Rien met de1100 km. dit is toch weer een mijlpaal. We genieten van je reisverslagen en foto''s. Nog veel wandelplezier. Groetjes

Jo en Jenny Zandee 2017-05-04 10:51:19

Rien en Jo, heb t gevonden hoor! ik kijk nu al uit naar de verslagen van jullie nieuwe wandelroute. en nogmaals dank voor het etentje. alle goeds