Na regen komt zonneschijn

Spanje, Pamplona

Ik ben de Nederlandse volgers zeer dankbaar, dat zij het mooie weer deze kant insturen. Vandaag was het nog een overgangsdag met droog weer en 15 graden. Wel bewolkt af en toe, maar ook zon. Morgen belooft het meer dan 20 graden te worden.

Het is ontzettend druk op de camino en ik heb dit slaapplekje te danken aan twee Zweedse dames, die de receptionist vertelde dat ik bij hen hoorde. Hierdoor heb ik een plaatsje in een bovenbed kunnen bemachtigen. Deze dames heb ik leren kennen tijdens het eten gisteravond in de hostel. Gezellig gekletst bij een lekkere maaltijd. Soep vooraf, een visje daarna en een citroentaartje na. Spanje is trouwens toch een visland. Althans hier.

Vanmorgen kennis gemaakt met Nienke uit Zwolle, die ik al regelmatig in Frankrijk in de livre d'ors ben tegengekomen. Ik kende haar alleen maar van naam, maar nu ook in het echt. Een leuke meid met een vlotte babbel. Even later sloot ook Amerikaanse Jennifer aan, die ik voor
het eerst heb ontmoet in Mont-de-Marsan. Gezellig gekletst en toen op pad.

Onze Lieve Heer heeft heel veel aandacht geschonken aan deze streek toen hij de wereld schiep. Een schitterend gebied om in rond te lopen. Het schijnt dat de omgeving na Pamplona, waar ik nu ben, heel anders is. Maar dat zien we morgen dan wel weer.

De wandeling vandaag ging over 21 kms. langs leuke laantjes en veel bossages. Weinig hoogteverschillen, dus goed te doen. Morgen ga ik eerst het stadje met de kathedraal bekijken en daarna een korte wandeling plannen van maximaal 12 tot 15 kilometer.
Onderweg hoorde ik opeens vanuit een gebouw schitterend kerkgezang. Ik naar binnen, maar werd weer naar buiten gestuurd. De rugzak moest af en de stokken buiten laten staan. Het was de schitterende kerk van San Esteban in Zabaldika. Zeldzaam mooi.
Ik hoop nog meer van deze mooie plekjes tegen te komen.

Onze vader voor pelgrims.

Onze vader die op de wegen is
Kom naar ons met jouw adem
En bid voor ons pelgrims
Uw wil geschiede
In warmte en in kou
Vergeef ons onze fouten
Zoals wij ook anderen hun fouten vergeven
Laat ons niet vallen in herhaling
En vergeef ons van het kwade.

Ook al is er geen verslag wens ik je toch een fijne avond en morgen weer mooie kilometers met 🌞

Karin 2018-05-04 16:44:45

Je bent dus goed aangekomen in Spanje. Wij zullen je op de voet volgen. En weer reageren als dat wordt gevraagd.

Annemarie+ Martin 2018-05-04 17:38:40

Het goede weer komt er aan hoor Rien hier vandaag 20 graden , maar zo te lezen heb je het gied naar je zin met af en toe mooie jonge vrouwen goed eten lekker biertje wat wil je nog meer . Niks te klagen he .

Toos d 2018-05-04 17:59:01

zo dat wordt met de dag beter als ik het zo lees.... fijn dat het allemaal zo goed gaat. mooi gebed ook. dat hoort er ook bij. hoop dat morgen een zonnige dag wordt voor je. hier beloofd het morgen en de verdere week warm te worden. we gaan het zien. sa marche

jaqui 2018-05-04 18:08:51

Hallo. Nu gaat hij goed. Morgen nog beter en weer 20 km. Groetjes

Ans de Kroon 2018-05-04 19:07:12

Mooi om te horen geniet van de mooie dingen in het leven het is je gegund liefs

Corry kleemans 2018-05-04 21:54:49

Hoi Rien, Leuk om te horen dat het nu ook mooi weer gaat worden zoals je al melde. geniet van de mooie en leuke dingen om je heen. Het ga je goed. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-05-04 23:11:07

Even een berichtje het gaat goed we hopen dat het zo blijft en dat je het haalt de foto"s zijn mooi daar geniet ik van tot kijks en gezond weer in Nederland

Limburg 2018-05-05 09:36:53

Leuk dat je toch steeds pelgrims ontmoet die je al bent tegen gekomen. Dat geeft toch een blij gevoel. Lekker weer dus morgen fijn wandelen. Groetjes Corrie Groenhuis

corrie groenhuis 2018-05-05 11:37:34

Hoi Rien Er zijn voor en tegens Koester de dingen die leuk en goed gaan En nog veel wandelplezier🙏🙋🏻