Eenzaamheid troef

Frankrijk, Bernouil

Vannacht wreed gestoord om circa 01.00 uur. Ons burgervadertje had wel gezegd dat er maandag nog iemand zou komen om daar 14 dagen te verblijven, maar niet dat hij midden in de nacht zou aankomen. De persoon in kwestie verontschuldigde zich wel,maar ik was klaar wakker en geschrokken. Dus een slechte nacht achter de rug.
Vandaag slechts 20 km en dat is maar goed ook.

Het weer is een stuk minder. Frisse wind, maar wel droog. Best lekker na al die warme dagen.

Dan een minder smakelijk onderwerp.
29 dagen lang kon ik s' morgens op mijn verblijfadres een grote boodschap achterlaten. Dat is een lekker gevoel, als je op pad moet. Helaas heden morgen bleef de aandrang uit. Dus onderweg maar ergens de boodschap achter gelaten.

De weg naar Collan vandaag gaat veel door akkerland en een klein stukje bos. Je komt alleen maar door uitgestorven dorpjes met geen enkele winkel. Vanavond is er alleen maar een keukentje, maar eten om te koken is nergens te verkrijgen.
Gelukkig heb ik bij de bakker vanmorgen nog een stokbroodje kunnen kopen, maar veel zal het niet worden vandaag.

Onderweg kom je echt niemand tegen, dus nergens bonjour madame of messieur. Hooguit een hand opsteken naar een boer, die op weg is naar zijn akker.
Als jongen uit de grote stad is dit toch een grote omschakeling. Echt wennen doet het niet.
Pas in Vezannes op 5 km. voor mijn aankomstplaats komt er in het parkje een Fransman uit Reims naast me zitten, die ook op weg is naar dezelfde gite. Hij loopt alleen sneller en is er dus eerder dan ik.

Eindelijk Wifi, dus 2 reisverslagen achter elkaar.

Lees ze.
Groetjes.

Dat schrikken midden in de nacht een insluiper ik zou me ook rot geschrokken zijn ,fijn dat zo fijne schoenen heb ,en goed te horen dat het met Jo al weer een stukje beter is Weer een prachtig reis verslag ,wel soms eenzaam zo alleen ,of geniet je daar van met een muziekje op je horen Fijne avond en smakelijk eten

Karin 2017-04-10 16:54:02

Wij kunnen het ons voorstellen dat schrikt midden in de nacht te worden gewekt. Goed van jou dat je van degelijk schoeisel bent voorzien. Hopen dat je toch nog genoeg voeding binnen krijgt voor de volgende wandeling. Succes namens ons beiden.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-10 17:17:20

Hoi Rien. Dat is inderdaad schrikken en dan van de schrik niet meer in slaap kunnen komen, terwijl je het zo hard nodig hebt. Maar ja, je bent een pelgrim of niet, lees ik meermalen. Vandaag is dat dus echt het geval. hopelijk vannacht en morgen beter. groetjes, doeiiiiiiii

Ans de Kroon 2017-04-10 17:21:45

En de boer ;hij ploegde voort , Frankrijk is een groot land ; en dat is zo . wandel ze . Harrie Mannien.

Harrie Mannien 2017-04-10 17:24:55

Hoi, fijn te horen dat het nog steeds goed gaat ook al krijg je onderweg nergens een lekker bakie koffie. Dat er nergens een winkel is dat blijft zo dus als de kans zich voordoet genoeg eten inslaan anders wordt het dadelijk een hongerige pelgrimstocht. Veel succes verder. Groetjes

Ivonne N 2017-04-10 17:52:12

Binnen enkele dagen ben je in Vezelay. 25 km na Vezelay ligt het plaatsje ligt Le Chemin. De herberg heeft een Nederlandse eigenaar Ze heten Arno en Huberta. Het zijn erg aardige mensen. Zij hadden voor een paar jaar een herberg in Saint Jean Pied de Port. Misschien kun je een dagje helpen in de tuin of bij de verbouwing. Succes.

Jan Aartsen 2017-04-10 17:54:19

Hoi Rien blij dat het goed met je gaat en ook met Jo die hoop ik morgen te zien lekker potje kaarten , ja en wat die grote boodschap betreft ook een pelgrim moet dit kwijt maar die mogen dat toch in de natuur achter laten goeie mest , ik denk ook dat je nu de warmte tegemoet loop , beter dan regen toch , en binnen een paar dgn zit je in Vezelay , nederlandse herberg dat is leuk voor jou even je moers taal , ik groet jou en een fijne wandeltocht morgen , leuk om te lezen

palien 2017-04-10 18:26:16

Vanavond visite gehad. Theo van de Griend is geweest en heeft de foto,s die hij gemaakt heeft toen we vertrokken op de computer gezet.

Jo 2017-04-10 20:43:21

Dag Rien, Eenzaam daggie. Ja, blijkt erbij te horen. Kan ook heel goed zijn, ... als het niet te lang duurt. Ik zie aan je foto's dat het mooie Frankrijk aan je voeten ligt. Oude kerkjes, het heerlijk golvende landschap, de prachtig liggende dorpen. En wat een geluk, die bakkers en soms dat cafeetje, ... als ze open zijn. Alle goeds, Rien, Ad Rouwendal.

Ad Rouwendal 2017-04-10 23:49:25

Hoi Rien, Dat is even schrikken zo midden in de nacht gestoord te worden. Maar gelukkig heb je de schrik overleefd. het is daar echt prachtig om de foto`s te zien. gr