Lang zal tie leven

Frankrijk, Champillon

In de gloria, wat of waar dat ook mag zijn. 69 Jaar sinds vandaag en still going strong. Eerst zelf gezongen zonder publiek, later toegezongen door de kinderen. Vanmorgen gebeld door Jo en kinderen en kleinkind. Het geheel ging niet zonder emoties.

Vandaag een pittige wandeling door veel bos, waar de paden nog modderig waren van de regen gisteren. Wel 26 km gelopen in alle eenzaamheid. Zeker 3 uren in bossen gelopen zonder ook maar iets of iemand tegen te komen. Vreemd want het was toch mooi weer vandaag. Wel twee dames gezien, die tegen bomen stonden te praten. Ben benieuwd wat ze te zeggen hadden. Had het misschien toch moeten vragen. In ieder geval hadden ze geen tijd om mij te bonjouren.
Vanmiddag mezelf getrakteerd op een croque monsieur. Ging er wel in. Even lekker gekletst met de beheerder van die tent.
Ik merk dat het Frans mij steeds beter af gaat. Tenminste, ik krijg hier en daar regelmatig een complimentje.
Als ik thuis kom kan ik zo voor de klas Franse les geven.

Het lopen ging prima. Je krijgt steeds meer het gevoel dat de rugzak lichter wordt. Is niet zo natuurlijk, maar je lichaam past zich aan.
Een eenvoudige maar lekkere maaltijd genuttigd bij onze gastgevers. Veel kaas. Zijn ze hier dol op. Zelf getrakteerd op een fles wijn.
Ik proefde wel dat ze liever champagne hadden, maar daar geef ik niet zo veel om. Had misschien wel moeten doen, want we zijn hier in de champagnestreek.
Gastvrouw heeft gebeld naar het volgende adres en ik kan daar terecht. Wel 30 km wandelen, dus vroeg op pad.

Als je het niet meer trekt, moet je duwen.
Uit Jesaja.

Rien van harte met je verjaardag. Hoop dat er nog heel veel mooie wandeldagen komen. En dat Jo ook nog een keer gaat aansluiten Toi Toi

Levien en Nel 2017-04-02 21:29:01

Rien nog van harte gefeliciteerd en natuurlijk nog vele gezonde jaren erbij natuurlijk. Wij genieten iedere dag van je verslag en lopen zo natuurlijk met je mee. Nog veel wandelplezier . groetjes.

Josca en Frans 2017-04-02 21:33:31

Bon anniversaire Rien. Wat een knappe prestatie lever je. Erg leuk om je via de digitale snelweg dagelijks te volgen.

Ghislaine Marquering 2017-04-02 21:38:05

Hoi Rien. Ook van mij felicitaties en nog veel gezonde kilometers. jo, jij ook gefeliciteerd natuurlijk. Alles was vast anders bedacht, dat dit, een verjaardag ver van elkaar af. Morgen weer veilige kilometers en ik vind het reuze knap van je. veel groetjes, doeiiiiiiiii

Ans de Kroon 2017-04-02 21:46:57

Hoi Rien Ook van ons van harte gefeliciteerd met je verjaardag1 Ons kado voor jou,; veel zonneschijn, goede gezondheid ,en heel veel plezier met mooie momenten onderweg gedurende de gehele verdere reis!!

ronald en yan-jeroen 2017-04-02 21:53:48

Ha, die Rien, Proficiat met je verjaardag en neem er een extra wijntje op. Niet te veel natuurlijk als je morgen weer 39km moet lopen. Jo jij ook gefeliciteerd met Rien Groetjes en Rien op naar de volgende kilometers. Nog een paar te gaan, Corry en Ad

Ad en Corry 2017-04-02 21:58:35

Hoi Rien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geweldig wat je doet. Groetjes Ad van Opstal

Ad van Opstal 2017-04-02 21:58:45

Lang zal hij leven in de gloria. Vandaag 69 jaar het is me de leeftijd wel. Je hebt weer een mooie dag achter de rug. Ik wens je een gezond jaar toe. Deze wens is ook van Annemarie want zij heeft netwerk storing.

Martin Albers Spierings. 2017-04-02 22:06:46

Rien van harte Gefeliciteerd nog jaren van gezondheid het ga je goed deze reis groetjes Jack en Nanny

Jack Schouw 2017-04-02 22:24:22

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel, veel.... wandelplezier

Ivonne 2017-04-02 22:30:07

Rien, proficiat. Ik merk dat het lekker gaat, daar in La France. In jouw verhaaltjes klinkt ook door dat je het naar je zin hebt. Lekker slapen en morgen gezond weer op. Bonne Route! Ad Rouwendal.

Ad Rouwendal 2017-04-02 22:37:44

van harte gefeliciteerd je doet het erg goed bon camino

ludo en kees 2017-04-02 22:39:58

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een aparte dag zo maar het gaat je goed af. Ga zo door

Christel Goorden 2017-04-02 22:55:06

Rien hartelijke gefeliciteerd met je verjaardag ik zie dat je er een leuke wandeldag van hebt gemaakt niet te veel feesten vanavond Veel plezier met je pelgrimstocht

Jan vissers 2017-04-02 22:55:45

Proficiat en lekker slapen ik ben wel erg laat maar het kan nog net . Geniet morgen weer van de mooie wandeling

Toos D 2017-04-02 23:34:13

Rien alsnog gefeliciteerd en Jo gefeliciteerd met Rien En ja je moet je zelf kietelen Rien vooral op je verjaardag Weer een mooi reis dag

Karin 2017-04-03 06:33:07

Ook van harte gefeliciteerd Rien , Harrie en Rina Mannien.

Harrie en Rina Mannien 2017-04-03 06:37:16

69 jaar en nog zo sportief bezig knap hoor ben blij dat je goeie dag hebt gehad gisteren en nu op naar de volgende kilometers.ben trots op je liefs

Corry Kleemans 2017-04-03 07:44:10

Hoi Rien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, heel erg goed van jou dat je het zonder Jo toch probeerd om je doel te berijken, heel veel sterkte en kracht bij het( zeker weten) het te halen van je doel. Groetjes van Hennie v P.

Hennie van Prooijen 2017-04-03 08:36:30

Rien van harte gefeliciteerd met jou verjaardag. Zo te lezen heb je eigen getrakteerd wat goed van jou. Leuk verslag om te lezen. het ga je goed. tot morgen.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-03 09:55:02

Hoi Rien Ben wel wat laat maar nog van harte proficiat. En nog goede wandelwegen toegewenst.

Jeannine en jan Van Steensel 2017-04-03 10:32:28

Hoi Rien Proficiat Veel Wandel Plezier Gr Kees Buijnsters

Kees Buijnsters 2017-04-03 11:03:47

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag sneu dat je dat alleen moet vieren moet vieren maar we leven met je mee hier gaat alles goed gr jos en liza at alleen

lizaaarts en jos aarts 2017-04-03 11:04:39

Hoi Rien, VAN HARTE GEFELICITEERD. Wel dagje te laat, maar in het weekend geen PC aan gehad. Je hebt er in elk geval een mooie dag van gemaakt. En zo te merken ga je er steeds meer zin in te krijgen. Groetjes

John en Maria Allen 2017-04-03 15:54:56

Hoi Rien wat een heerlijk sappig verslag , en fijn dat je , je verjaardag niet alleen hoeft te vieren , natuurlijk met emotie,s van het thuis front , het is nog al wat he samen vertrokken waar ik ook getuige v was en dan valt je wederhelft af , maar jij red het wel hoor , die rugzak word elke dag lichter , je hebt een hele gezonde kleur , en op tijd je wijntje biertje wat je heel erg verdient , en dat je dan zoveel km niemand tegen komt , ach dan krijg je geen ruzie ook hihihihi , ik vind je een echte pelgrim , nog veel loop plezier en tot het volgende verslag ,groetjes v mij

Paulien 2017-04-03 18:42:47

Rien ik ben wel een dagje later maar bij deze alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik las dat je jezelf hebt getrakteerd op een heerlijke fles wijn. Die heb je wel verdiend. Ga zo door

Henk Smits 2017-04-03 20:13:05

Rien van harte gefeliciteerd. Wat een mooie tocht. Jammer dat jo geblesseerd is. Hopelijk kan ze later weer aansluiten Veel wandelplezier Groetjes

Els oomen 2017-04-04 18:57:57

van harte gefeliciteerd maak er wat van en petje af hoor groetjes Toos