Gereed voor het vervolg

Nederland, Etten-Leur

De eerstvolgende dag dat Rien terug kan naar Mont-de-Marsan is op woensdag, omdat maandag en dinsdag het Franse spoorwegpersoneel heeft besloten deze dagen wederom te staken. Na uitvoerig de website van de NS te raadplegen heeft hij besloten om woensdagmorgen in aller vroegte te vertrekken. Met de trein van 06.06 uur gaat hij dan via Breda en Rotterdam richting Parijs. Uiteindelijk hoopt hij om 14.45 uur aan te komen in Mont-de-Marsan. Genoeg tijd om onderdak in de refuge te regelen en nog wat laatste inkopen te doen.

Bij thuiskomst afgelopen vrijdag stonden de bloemen op tafel. Geregeld door de buren. Weer lekker in ons eigen bed geslapen en ' s morgens na het ontbijt was het opruimen en wassen geblazen.

Gekeken wanneer Rien weer kon vertrekken en geleidelijk alles weer gereed leggen voor de terugreis naar Frankrijk. Uiteraard met pijn in het hart, dat Jo niet meer mee kan. Maar we hebben van tevoren afgesproken, dat Rien zo snel de pelgrimage zou hervatten.

Zondagmiddag de verjaardag van Koen gevierd. Deze boy was in de zevende hemel dat opa en oma er onverwachts toch nog bij konden zijn. We hebben ons lekker volgestopt met alle lekkers wat op tafel kwam, want Rien was zeven kilo en Jo bijna zes kilo afgevallen. Maar dan komt uiteraard het moment van afscheid nemen wat Rien betreft. Laten we hopen voor langere tijd, want dat zou betekenen dat hij in Santiago aankomt. Met Jo afgesproken dat het daarbij blijft en niet verder door naar Finisterra.

En nu wachten op woensdagmorgen en dan de draad weer oppakken. Voor Rien het lopen, voor Jo het dagelijkse leven thuis.
Ik hoop dat onze volgers nu mij (Rien) zullen blijven volgen en reageren, want dat gaf ons veel inspiratie en gaat ook Rien veel inspiratie geven voor het vervolg van de Camino.

Tot in Mont-de-Marsan.

Heel veel succes pa. Ik weet dat het je gaat lukken!

John 2018-04-23 20:51:19

nou je zet er vaart achter Rien. gelijk heb je, nu is t nog niet te warm om te lopen. uiteraard blijven wij je op de voet volgen! wat dacht je dan. Jo, sterkte met het thuisblijven, let asjeblief goed op je gezondheid. want zoals Toon Hermans eens zei: wat heb je nou aan al je miljoenen Piet, als je plassen moet en je kan t niet.......

jaqui 2018-04-24 11:44:44

Dat gaat jou zeker lukken rien ,heel veel succes groetjes!!👍👍👍

Tonnie van gastel 2018-04-24 11:47:18

Hoi daar. Succes daar en beterschap voor Jo

Ina 2018-04-24 11:52:46

Hallo Natuurlijk gaat dat lukken. Samen altijd leuker, maar gezondheid gaat voor alles. Beide veel succes en natuurlijk blijf ik je volgen , Rien. Groetjes en sterkte, ook beide

Ans de Kroon 2018-04-24 11:54:53

Mijn broer kennende wil hij graag afmaken wat hij zich voorneemt. jammer dat het alleen moet , maar met thuissupport moet lukken.veel succes en mooie wandeltochten liefs

Corry kleemans 2018-04-24 12:13:54

Rien alvast een mooie km kijk uit naar je verslag En Jo doe rustig aan jammer maar je bent een heel eind gekomen Welkom thuis

Karin 2018-04-24 12:28:19

Ik wens jou Rien heel veel succes En Jo beterschap🙋🏻

Lenie van Elteren 2018-04-24 12:43:22

Mooi dat jullie dit zo oplossen .Rien veel succes en Jo beterschap

Toos voetee 2018-04-24 12:49:45

Zet um op Rien we geven je af en toe wel een duwtje

Toos D 2018-04-24 13:06:58

Rien en Jo bedankt voor jullie verslagen afgelopen tijd en we hopen dat we alles kunnen volgen van Rien zijn verdere tocht naar Compostella. Veel succes en wandelplezier. Jo jou wensen we je veel sterkte toe en niet teveel pijn meer. groetjes van ons

Jo en Jenny Zandee 2018-04-24 13:11:21

Nou knap hoor om alleen verder te gaan en het afmaakt..Je loopt nu voor 2.. Jo steunt je vast vanuit het Thuisfront.... Heel veel succes voor de rest van je Camino. Hartelijke groet.... Lia maes

Lia maes 2018-04-24 13:28:44

Goede Reis Rien, goed dat je weer verder gaat, Maak het af met de gedachten aan Jo !

Hans & Addy 2018-04-24 13:31:25

Hoi Rien Proficiat met het sterke verlangen om te voet Santiago de Compostella te bereiken , een verrijking voor je geest .1000 km westwaarts, hou vol, het is alle moeite waard. Voor Jo , laat je hoofd niet hangen jouw prestatie was meer dan ... Het verlangen naar de dagelijkse belevenissen van Rien zijn vertederend, bon camino jullie zijn in onze harten. groeten uit Roosendaal . Harrie en Rina Mannien

Harrie Mannien 2018-04-24 13:51:14

Respect voor jullie, Dat jullie dit besloten hebben en Rien alleen verder loopt. We zijn in gedachten bij jullie beide en kijken weer uit naar de verslagen!

adrienne huijbregts 2018-04-24 14:15:33

Jo je heb ook altijd pech maar we blijven natuurlijk rien volgen tot het gelukt is waar jullie naar verlangde we blijven jullie steunen

Limburg 2018-04-24 17:42:13

Succes gewenst namens ons beiden. We zien de reportages weer tegemoet en zullen er op reageren. Veel geluk.

Annemarie+ Martin 2018-04-24 18:07:24

Dag Jo en Rien Jammer dat jullie naar huis moesten,maar wel weer een verrassing voor jullie kl.zoon.Rien ik wens je een goede reis je mag pas terug komen als je in Santiago bent aangekomen.Buen Camino.

Bertie 2018-04-24 18:39:47

Rien wij wensen je heel veel succes met de komende km naar Santiago, en blijven je verhalen op de voet volgen. Groeten en tot over een aantal weken!!!. Frans en Josca

JOSCA 2018-04-24 18:55:31

Rien je laat er geen gras over groeien jij pakt de draad snel weer op ! wij wensen jou veel succes !! Jo ook voor jou het allerbeste het zal even wennen zijn ! gr. Toon en Marijo

Toon en Marijo 2018-04-24 19:21:03

Goed dat je het gelijk weer oppikt, je hebt zo weer het ritme te pakken. Veel succes en het gaat je vast lukken. Groeten Ad van Opstal

rienenjosantiagodeel2 2018-04-24 20:02:09

Hoi Rien heel veel succes met de laatste etappe en Jo rust maar lekker uit en een spoedig herstel

ronald en yan jeroen 2018-04-24 21:09:08

Beste Jo veel beterschap🌻🌼🏵Rien een goede voortzetting van de camino👍👏

Richard en Monique 2018-04-24 22:00:06

Fijn dat jullie bij koen zijn verjaardag waren. Knap van Rien om alleen door te gaan. Heel veel succes Rien , op naar het volgende avontuur. Groetjes Corrie Groenhuis

corrie groenhuis 2018-04-24 23:34:10

Zet m op Rien , en Jo beterschap gewenst.

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-04-25 09:10:07

hoi Rien heel veel succes en nu maar hopen dat het gaat lukken

nanny 2018-04-25 09:54:58

Hoi Jo en Rien, Ja nu weer de draad op pakken Rien. Zo te lezen hebben jullie toch de verjaardag van Koen kunnen vieren. Rien heel veel succes met de laatste etappe. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-25 21:27:35

natuurlijk ga ik jou volgen Rien niet gelijk een woensdag want dan word ik geopereerd aan een nieuwe knie ,ik wens je een mooie reis , en voor Jo veel sterkte ,,,laat zo snel mogelijk van mij horen groetjes ,van mij.