Ons geloof

Spanje, Logroño

We zijn van ons geloof gevallen, zoals dat heet. Wij zouden nooit in het donker gaan lopen en wij zouden nooit van de gelegenheid gebruik maken om een deel van onze bagage te laten vervoeren.
Tegen de eerste regel hebben wij al gezondigd de vorige dagen, door om zes uur de wekker te laten aflopen. Tegen de tweede regel gaan we morgen zondigen door tegen betaling een deel van onze bagage naar Ventosa te laten brengen. Ventosa ligt 21 km van hier.

Gisteravond kregen we onverwachts toch nog een slaapster op one kamer. Een Duitse dame, die helemaal vanuit Duitsland de Pelgrimstocht loopt. Zij doet dit met een rugzak van 19 kilo. Zij liever dan wij. Zij kon wel fantastisch mooi zingen. Zij liet een filmpje zien waarin zij het Ave Maria a capella zong in een van de kerken onderweg hier in Spanje. Zij deed dat in meerdere kerken onderweg en zo verdiende zij vaak onderdak. Zij komt er wel. Bij Jo gisteravond nog een blaar doorgeprikt en bepleisterd.

Dan wij. Vanmorgen om 08.30 uur vertrokken in Viana en in een plaatselijk hotel een eenvoudig ontbijt genoten. Het was wel enige tijd zoeken voor we dat hadden gevonden, maar een plaatselijke bewoner wees ons de weg. Daarna op pad onder ideale weersomstandigheden. Uiteindelijk wees een thermometer onderweg 24 graden aan. Weer geen regen vandaag en een stralende zon. De jasjes konden in de rugzak blijven.
De route was wel aardig, maar niet geweldig.

Om 12.00 uur kwamen we in Logrogno aan. Na Pamplona de tweede grote stad hier op het begin van de Camino. De albergue was snel gevonden, want het was de eerste albergue, die we tegenkwamen. Een wat oudere herberg, die ook nu weer voor de helft gevuld mag worden. Dat houdt in, dat iedereen beneden moet slapen in plaats van het bovenbed.
Gedoucht en dan de stad in op zoek naar een tas om onze bagage te laten vervoeren.
Geen kans in de binnenstad, dus het plaatselijke VVV kantoor gezocht. Zij gaf het advies om of een bus of een taxi te pakken en naar een groot winkelcentrum te gaan. Wij de bus natuurlijk, want de taxi is te duur voor ons Hollanders. In het centrum gezocht en uiteindelijk gevonden, waar we naar op zoek waren. Een grote tas, die ook nog op wielletjes kan rijden. Bovendien vonden we ook nog schoenen, die we aan kunnen, als we ergens naar toe willen na het vinden van de slaapgelegenheid. Op badslippers buiten lopen is niet voor ons weggelegd. Dit in tegenstelling met enkele pelgrims, die dit wel kunnen en zelfs de gehele camino op dit soort schoeisel lopen.
Voor 38 euro hadden we en tas en beiden schoenen om in de stad of dorp te kunnen lopen. En toen weer de bus terug.
Omdat we 's middags al warm hadden gegeten, in de supermarkt nog een brood, fruit en yoghurt gekocht met wat kaas en ham. Dus de buiken weer gevuld.

Het leven is als een bos; rechtdoor kan nooit.

Oleg Popov

Ha gelukkig. Wij Hollanders zijn te recht in de leer denk ik. Ik heb mijn rugzak vandaag naar Sante Domingo laten brengen en de 31 km gelopen. Ik hou nu nog één principe over: alles lopen op mijn eigen benen... Buen Camino

Willem 2021-09-17 18:58:33

IK denk dat er een last van jullie schouders valt heerlijk zonder , die zware last op je rug ,daar is ons gestel niet opgebouwd HaHa , je loop toch nog steeds de Camino , belast of onbelast ,heel knap hoor ,nog veel wandelplezier ....Buen Camino....Hasta Manana.

Paulien 2021-09-17 19:23:04

Hoi Rien en Jo, Zo zie je ook jullie raken eens van jullie geloof af 😂Maar goed het zal zeker een last minder zijn ,en als die mogelijkheid er is waarom zou je er geen gebruik van maken De benen moeten toch echt de rest doen ,nog veel wandel plezier .Blijf gezond en pas goed op elkaar.

Josca 2021-09-17 19:36:43

Dan komt mijn uitspraak: "zeg nooit nooit" weereens om de hoek kijken!! Veel wandelplezier samen, pas goed op elkaar 😘

Gridje 2021-09-17 19:46:21

Helemaal niet erg om van je ''geloof'' te vallen jullie hebben groot gelijk; als dit meehelp om de eindstreep op een aangename manier te halen dan is dat alleen maar winst! Mooie foto's. Ze vertellen een ''verhaal''. Dank voor het leuke onderhoudende verslag. We zien er dagelijks naar uit. Goede reis voor morgen, en voor straks: slaap lekker.

Martin en Annemarie 2021-09-17 20:47:41

Groot gelijk wat betreft bagage dan maar even van je geloof afvallen Maar je loopt nog steeds hier is het ook lekker weer Goede reis morgen en welterusten

Karin 2021-09-17 21:30:13

Hoi Rien en Jo, Groot gelijk dat jullie zich een klein beetje laten verwennen. De beentjes moeten nog langer mee dan vandaag lijkt mij. weer een zeer mooi verhaal. en mooie foto`s wandel ze met plezier. gr Elianne en Jan

Elianne en Jan 2021-09-18 09:22:37

Ik hoop dat jullie het einde halen met of zonder bagage

Doortje uit limburg 2021-09-18 09:23:43

Veel Wandelplezier.

Van Steensel Jeannine en Jan 2021-09-18 10:16:02

Misschien wel wijs zo’n beslissing je kunt lekker van het lopen genieten zonder die last op je rug en jullie hebben al bewezen dat jullie het kunnen.Geniet ervan!!!