Morning after

Frankrijk, Guerigny

Op zoek naar een pintje gistermiddag, stuitte ik op een bar/restaurant /dancing (het was trouwens de enige gelegenheid die open was) en ging daar naar binnen. Zitten er drie dames aan de bar gezellig met een borrel voor de neus te praten. Ik ga er naast zitten op een barkruk voor een pintje. Begint gelijk een blondje van 81 jaar tegen mij te praten en ik versta er geen moer van. Gelukkig staat er een mevrouw achter de bar die wat engels sprak, dus zodoende kon ik het rustig volgen.
In ieder geval was het pintje voor haar rekening en als ik s ' avonds terug zou komen voor het diner kreeg ik van haar het aperitiefje.
Ik geen nee zeggen natuurlijk, het was toch de enige gelegenheid die open was. Om 19.30 uur afgesproken.
Ik om 19.30 uur daar, geen dames. Wachten tot 20.00 uur,komen ze aanzetten. Moesten eerst nog de strijk doen. Wel het beloofde aperitiefje achter de kiezen. Gezellig keuvelen, onder het genot van een flesje wijn dat ik had besteld en de eigenaar ging aan het koken. Geweldig wat hij bereidde in de loop van de avond. Een heerlijk gerecht wat leek op een soort pizza, maar dan ontzettend uitgebreid. Een kaasplankje en tot slot een geflambeerde banaan. Daarna nog een bak koffie. Heerlijk allemaal.

Het blondje van 81 wilde ook nog wel wat foto's zien van mijn kinderen, vrouw en kleinkind. Alle foto's die ik bij me had laten zien met de nodige "quel belle" erbij. Aan het einde van een zeer gezellige avond wilde ik mijn eten afrekenen. Ik hoefde alleen de fles wijn af te rekenen. De rest had Angelique, de blonde dame al afgerekend. Heb ik de hele avond op haar kosten zitten eten.

Zij en de andere dames ook natuurlijk zijn wederom een blijvende herinnering aan deze wandeltocht, zoals ik er al zovele heb.

Vandaag wederom samen met Guido, mijn Leuvense vriend gewandeld. Inmiddels kent hij mijn hele situatie en ik de zijne. Een toffe vent, een beetje van mijn leeftijd, die zich aanpast aan mijn tempo en dat nog leuk vindt ook.

Wederom fantastisch mooi weer vandaag, alleen vanmorgen moesten voor het eerst de handschoentjes aan. Het heeft gevroren vannacht. Wel heerlijk geslapen in mijn caravanneke. De rest van de dag zon met een fris windje.
En dan morgen naar Nevers, een nieuwe mijlpaal op mijn wandeltocht.

Vannacht slapen Guido en ik in een refuge municipal voor een miniprijsje. Eten zelf bereid, dus alles kostte minimaal.
In tussen heeft Jo mij nog gebeld met de mededeling dat zij mij op komt halen te zijner tijd. Geweldig nieuws natuurlijk. Ten eerste omdat ik dan mijn meisje eerder zie, maar ook omdat ik mij niet druk hoef te maken over mijn terugreis. Bovendien probeert zij een goede vriendin van ons mee te krijgen, zodat zij de lange reis niet alleen hoeft te maken. Geweldig toch.

Na een paar pintjes en een flesje wijn zullen we best slapen met de nodige knorretjes, maar dat zien we dat wel weer.

Vriendelijke woorden zijn soms kort,
Maar hun echo sterft nooit uit.
Matteus.

Altijd leuk je verdlag te lezen. Fijn dat je een wandelmaat gevonden hebt. Nog verl wandelplezier samen en mooi weer๐ŸŒž๐ŸŒž๐ŸŒž๐ŸŒž

Ivonne 2017-04-19 14:40:10

Dat was dus een redelijk goedkoop etentje voor jou. Wat je weer wat doet overhouden voor de andere dagen. Tevens een leuke wandelpartner hetgeen het nog leuker maakt. veel plezier verder op je wandeltocht.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-19 15:07:58

Hoi Rien ; De route waar je nu op zit was niet onze keuze, wij kozen voor Bourges - Limoges en dan naar Issodun en verder.{ sorry voor het verkeerde advies }Het grootste genot is toch het onbekende, en als je daar een goede draai aan kunt geven is dat een dubbel goed gevoel . Maak je kilometers met genoegen , het virus is al bezig om je voor hem te winnen .{camino-virus} Groeten van Harrie Mannien.

Harrie Mannien 2017-04-19 15:39:32

Wat gezellig zitten keuvelen met de dames ,en fijn dat Jo je komt halen en dat je een wandel maatje heb gevonden ๐Ÿ‘

Karin 2017-04-19 16:00:03

Hoi Rien wat heb ik gelachen , blondje van 81 en die dan ook nog je eten betaald. Nou volgens mij geniet je er met volle teugen van , een reis die in je geheugen gegrift staan , nou en ik kijk er ook naar uit hoor , zo.n mooi ritje dat klaren wij wel , hihihihi geniet nog lekker van alles wat op je pad komt , en pas op e jezelf nog hele gezellige wandel meters alleen of in gezelschap , groetjes van mij.

Paaulien de Bruijn 2017-04-19 16:24:55

Volgens mij Rien kom je misschien niet eerder terug met al die mooie jonge blonde royalen vrouwen , lijkt me stik gezellig als alleen zijnde man . Ha ha geniet er lekker van hoor Rien .

Toos D 2017-04-19 17:57:47

Leuk riep dat je zoveel nieuwe vrienden ontmoet. Elke dag geeft toch weer bijzondere dingen. Lekker eten en mooie dames. Fijn dat je een wandelmaatje hebt. Kijk nu alweer uit naar je volgend avontuur. Groetjes corrie

Corrie groenhuis. 2017-04-19 18:36:29

Hoi Rien, weer zo`n mooie streek waar je gewandeld hebt. Je geniet er gewoon van. Blondje van 81 ja ik moet wel lachen hoor. het ga je goed met al die vrouwen om je heen. zo leer je ook nieuwe mensen kennen. het ga je goed. groeten