N120

Spanje, Belorado

Omdat we er van waren overtuigd dat iedereen op tijd wakker zou zijn vanmorgen., hebben we geen wekker gezet. En terecht, want om 06.30 uur was iedereen wakker en waren er al pelgrims weg. Gelukkig hebben wij die niet gehoord ook omdat zij gisteravond alles al hadden ingepakt.
En dan op weg op Zondagochtend Eerste Paasdag. Niets open om een een ontbijt te nuttigen, dus maar een ommetje gemaakt, want op nuchterige maag gaan lopen, ligt niet in ons systeem. En na even zoeken een cafetaria gevonden voor een ontbijt, maar gezien het aantal pelgrims, die hier waren, duurde het even voordat we aan het ontbijt konden aanvallen. Thee met jus d'orange en brood met spek en gebakken ei. Dus met volle buik konden we op weg.

Vannacht lekker geslapen, ondanks dat we met zestienen op een zaal lagen. Geen snurkers op de zaal in een overigens prachtig gebouw. Kortom een schittende accomodatie om de nacht door te brengen.

En dan bijna 24 kms wandelen naar Belorado. Omdat we in deze albergue vorig jaar al fris hadden gedronken, wisten we dat een mooie albergue was om de nacht door te brengen. En uiteindelijk blijkt dat ook zo te zijn. Met vieren op een kamer, zonder stapelbedden met een Hollander en een Amerikaan als kamergenoten. Eten kunnen we hier om 18.00 uur. Tevens wordt voor ons de was gedraaid, waarbij de enkele kledingstukken van de Hollander en de Amerikaan maar bij die van ons hebben gedaan. Wassen en drogen voor zes euro.

En dan de wandeling vandaag. Een saaie wandeling bijna de gehele dag langs de N120.
Een weg, die druk bereden wordt en vraagt om uitbreiding. Gelukkig liep er constant een wandelpad langs de weg, zodat de voetgangers geen enkel gevaar liepen. En wat is saai, als de gehele dag de zon op onze bolletjes schijnt en als bij aankomst in de albergue blijkt, dat de armpjes aardig zijn verbrand. De beentjes zijn alleen nog maar verkleurd en voelen nog niet pijnlijk aan. Dus met ons gaat het fantastisch goed ondanks de saaie weg. Bovendien liep het lekker zonder pukkels bergop of bergaf en waren we voor ons doen al vroeg hier in Belorado. Helaas van de Pasen hebben we niets meegekregen.

En natuurlijk kom je weer bekenden tegen onderweg, zoals een dame die we de tweede dag in Roncevalles hebben ontmoet en nu weer tegenkwamen. Dat zijn de leuke ontmoetingen onderweg. Waarschijnlijk gaan we haar niet meer terug zien, want morgen staat er een korte etappe op het programma. Morgen lopen we naar Villafranca Montes de Oca. (wat een naam voor een dorp van enkele inwoners). Hier hebben we vorig jaar ook geslapen in een voormalig ziekenhuis. Een prima plek.

En morgen zullen we in ieder geval ook minder Spanjaarden, want hun Paasdagen zitten erop. Vandaag waren er weer veel onderweg, vaak met hele gezinnen. Voor hun een goedkope vakantie, want een slaapplaats voor 11 euro is prima te doen.

Iedereen een fijn Paasavond. Wij gaan hier aan ons Paasdiner, ha,ha.

Heerlijk om jullie te volgen, voelt bijna jaloers aan. Ik zou de komende week toch maar vooruit boeken, want die Spanjaarden lopen de komende week ook nog met je mee. Daarna wordt het pas rustiger denk ik. Maar ja, het blijft Spanje, het komt altijd goed, maar het loopt meestal anders dan je denkt... Buen Camino

Willem Brok 2022-04-17 18:45:57

Zo leuk om jullie op deze manier te volgen. De verslagen, de foto's ik geniet ervan. Mooie Paasdagen!

Jeanneke v. Halteren 2022-04-17 19:02:01

Jullie pelgrims maken toch van alles mee; soms een wat saaie wandelweg maar dat blijk dan ook weer geweldig mee te vallen. En wat leuk het steeds weer ontmoeten van bekenden.....en weer nieuwe wandelaars te leren kennen. wat fijn weer eens in een mooie albergue te kunnen zijn! Een mooie Paasavond en voor straks, slaap lekker! en groetjes van ons beiden.

Annemarie. 2022-04-17 19:13:00

Ondanks een saaie weg.geen saai verslag .leuke schaduw foto en nu hopen dat weer rustige nacht rust krijg Fijne paasdagen nog 1 te gaan 🐣🐰

Karin 2022-04-17 20:08:51

Hallo Rien en Jo, Wat heerlijk om jullie wandel reis zo te volgen. Prachtig verslag al is het volgens jullie een saaie wandeling langs de n120. Maar jullie zitten nu aan het Paasdiner als ik jullie schrijf. Dus en met bruine benen moet alles en rode armen is alles oké. Mooie Paas avond wensen wij jullie toe, Smakelijk eten. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan 2022-04-17 20:11:20

dit zag er chic uit...maar wel super lijk wel een hotel....🥮🍽🥚en zo gaan de paasdagen voor jullie ook voorbij...maar eten is er altijd gelukkig nee op een lege maag kan je niet door📸mooie foto.s🌞en mooi weer hé.. kennen jullie niet meer terug straks...zo bruin...👌🤣het is hier ook prachtig weer hoor...eindelijk die regen en kou uit de lucht☃️ voor vanavond slaap lekker.. en morge Buen camino

Paulien de Bruijn 2022-04-17 20:13:09

0ndanks een saaie weg is het verslag alles behalve saai. Het was een prachtige accommodatie om te slapen en heerlijk je kleding weer schoon ook niet onbelangrijk . Voor vandaag veel wandelplezier. Groetjes Ria