Thuis

Nederland,

Na 5 weken wandelen en reizen zijn we dan weer thuis. Afgelopen nacht heerlijk in ons eigen bed geslapen. Al moeten wij zeggen, dat de vorige nacht in de hostel in Santiago de Compostela ook niet verkeerd was. Met z' n tweeen op een mooie kamer met eigen bad en WC. Het deed bijna hotelachtig aan. Gegeten en ontbeten hebben we gedaan in een tentje, dat ons twee jaar geleden ook prima was bevallen. Alleen de ober, die ons toen bediende en uitbundig afscheid van ons nam, was er deze keer niet.
En dan is het wachten tot we naar huis kunnen vliegen. Om de tijd door te komen hebben we de kathedraal bezocht en in het stadje rondgezworven. In de kathedraal hebben we bij de graftombe van Jacobus de meegekregen schelpjes van Ludo en Kees weggelegd. Helaas mochten we Jacobus niet omhelzen. Er zijn alleen maar souvenirwinkels in het stadje en in een ervan hebben we kleine goudkleurige schelpjes gekocht voor onze halsketting.

En dan is het wachten om met de bus naar het vliegveld te gaan. Nog een keer de kathedraal bezoeken was geen optie, omdat er inmiddels een enorme wachtrij stond.
Dus zoeken naar de opstapplaats voor de bus en richting vliegveld. Ook hier weer het lange wachten en uiteindelijk mogen inchecken en in ruim twee uren vliegen naar Schiphol, waar John op ons stond te wachten om ons naar huis te brengen. Maar eerst Hollandse koffie op Schiphol.
Thuis gelijk naar bed, maar dan valt het toch tegen om in slaap te vallen. En dan wordt je 's morgens wakker en kijkt naar buiten en zie je voor het eerst sinds dagen weer regen. Welkom terug in Holland.

Wij kijken terug op vijf weken, waarin wij enorm hebben genoten van onze pelgrimstocht. Je stapt in een geheel andere wereld en maakt je hoofd leeg tijdens het lopen. Je staat op, pakt je tas en rugzakken in, probeert ergens te ontbijten en dan op pad. Je hebt een slaapplaats geregeld voor de komende nacht, regelt een lunch en avondeten en gaat op tijd naar bed. Maar in die tussentijd heb je wel veel van de omgeving genoten en van medepelgrims. De eerlijkheid gebiedt wel te melden, dat er weinig pelgrims onderweg waren en veel feestende jongeren, die blij waren dat ze zijn "losgelaten" na de Covid-perikelen.

En nu weer thuis, waar we dankbaar terugkijken op vijf prachtigen weken, waarin wij 580 km hebben gewandeld. Onze speciale gedachten gaan uit naar de ontmoetingen met Willem en Shirley, zonder hierbij andere pelgrims tekort te doen. Wij wensen Willem een mooie afsluiting van zijn camino en Shirley een mooie wandeling naar de Finistera en Muxia.
Dan rest ons nog alle volgers en allen, die hebben gereageerd op onze verslagen, te bedanken voor de hartverwarmende reacties, waaruit wij veel moed hebben geput om door te gaan. En geloof ons, we hebben buiten de mooie, ook moeilijke momenten gekend.

Iedereen bedankt voor de vijf prachtige weken.

Welkom thuis van een prachtige prestatie.👍

Frans 2021-10-12 12:29:40

Jullie wens samen is volbracht proficiat Gr tot gauw

Kees Buijnsters 2021-10-12 12:49:40

Gelukkig weer behouden thuis. Proficiat met jullie prestatie.

Ivonne 2021-10-12 13:09:18

Proficiat, knappe prestatie

Els 2021-10-12 13:37:05

Welkom thuis! Voorlopig geen kip meer op t menu😂 Wij wonen per 1 november in Waspik

Jaqui 2021-10-12 14:04:55

Knap werk van jullie, geweldige doorzetters ! Proficiat en tot ziens in De Linde !

Hans&Addy 2021-10-12 14:08:46

Welkom thuis toppers jullie hebben het maar gedaan⚘🌷🌼🌻🌺🌹

Karin 2021-10-12 14:33:04

Jo en Rien Knappe prestatie ! Petje af ! Weer thuis om heerlijk na te genieten ! Gr. Toon en Marijo

Toon en Marijo 2021-10-12 15:10:36

Het was fijn om jullie avontuur te volgen. Dankjewel daarvoor. Zaterdag ben ik hoop ik in Santiago. Maandag naar Finisterra en dan 24 oktober via porto naar Eindhoven. Het einde in zicht en ik begrijp goed hoe je uitkijkt naar je eigen bedje. ( OK en de regen)

Willem 2021-10-12 15:17:39

Welkom thuis! Heel knap gedaan petje af!🙌🙌

Richard en Monique 2021-10-12 15:43:12

welkom thuis. gefeliciteerd. een prachtige prestatie.

corrie gr. 2021-10-12 15:44:30

Welkom Thuis in een regenachtige omgeving. Het belangrijkste is dat jullie genoten hebben van het wandelen in een prachtige omgeving. Nogmaals Welkom thhui8s van Annemarie en Martin

Martin. 2021-10-12 16:46:01

Welkom thuis❣

Gridje 2021-10-12 16:47:50

Ja welkom thuis...en wat een mooie reis en verhalen🚶‍♀️🚶‍♂️heb er van genoten zal ze ook missen...maar ook top dat ik jullie weer zag bij de kaartclub🍷👌♦️♣️weer een gezellige middag geweest en wat een mooie foto.s tot snel 👄💕

Paulien 2021-10-12 17:53:03

Welkom thuis

Corry Kleemans 2021-10-12 18:03:14

Geweldig gedaan ,welkomthuis🚶‍♀️🧍‍♂️

Toos voetee 2021-10-12 18:50:10

Hallo, Genoten van jullie verhalen, en wat mooi dat jullie het gehaald hebben zonder problemen. Groetjes van Marcel en Natascha ( van camping tiefental deze zomer) P.s. onze Berner is bevallen van 2 gezonde puppies. Haar zoon komt mee naar huis. 🐶

Natascha 2021-10-12 21:30:50

Hoi Rien en Jo, Knap van jullie dat hebben jullie toch mooi gedaan. Wij hebben genoten van jullie verhalen. Welkom thuis natuurlijk zal ik dit wel missen om s avonds even achter de computer en jullie verhalen te lezen. we horen elkaar gauw. gr Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2021-10-12 21:41:51

Welkom thuis Rien en Jo. Jullie kunnen terug kijken op hele mooie bijzondere wandeldagen. Ik heb mee kunnen genieten door de verslagen te lezen, heerlijk. Toch wel weer blij dat jullie heelhuids terug zijn in ons mooie regenachtige kikkerlandje. Liefs Yolanda