De schoenen

Frankrijk, Flogny la Chapelle

Vandaag erg warm. Zeker tegen de 30 graden. Veel druppeltjes laten vallen onderweg. Door de warmte moe maar voldaan aangekomen in de gemeente herberg alhier. Hartelijk ontvangen door de burgemeester Jean-Paul, die me e.e.a. wegwijs maakte hier. Lekker gedouchd en nu maar kijken naar een hapje eten hier in de buurt. Klein wasje gedaan en bij de verwarming gehangen.

Jo aan de lijn gehad. Gelukkig gaat het beetje bij beetje beter met haar. Tevens besproken wat in de toekomst de mogelijkheden zijn, om toch op enig moment samen in Santiago de Compostela aan te komen.

Ik ben ontzettend blij met mijn Meindel schoenen B categorie. De ondergrond hier is erg kiezelachtig en dan zijn stevige schoenen onontbeerlijk. Samen met degelijke wandelsokken. Vandaag 25 km gewandeld zonder problemen met de voetjes. Wel erg dorstig weer. En vandaag onderweg koffie kunnen drinken. Gebeurt ook niet elke dag.

Vanmorgen afscheid genomen van mevr. Delabasque en de hond. Weer een vriend er bij. Hij wou mee. Toch maar niet gedaan.
Vandaag helemaal alleen gelopen. Onderweg wel twee Nederlanders op de fiets ontmoet, die ook op weg waren naar Santiago de Compostela.

En nu de pizzeria opzoeken en kijken of ze daar Wifi hebben.

A demain.

We wisten dat het warm zou zijn dat was hier in Amsterdam en Breda ook. We zijn blij dat alles goed verlopen en je goed bent aangekomen. Tot morgen.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-10 17:10:59

Hoi Rien ; Een tip van een oude pelgrim v.w.b. water , op het einde buiten de dorpen zijn kerkhoven, daar is altijd drinkwater te bemachtigen . Tip 2 Heb je wat nodig stop bij een huis waar ze een of meer honden hebben , die gaan blaffen , blijf gewoon staan en er komt even later echt wel iemand naar buiten , om je vraag te beantwoorden , succes en Bon Camino Groeten uit Roosendaal. Harrie

Harrie Mannien 2017-04-10 17:20:26

Leuk tuinhuisje en een zeer aardige gastvrouw.. Jef en ik hebben hier ook geslapen.

jan Aartsen 2017-04-10 17:47:46

Hoi Rien, Je hebt Wifi gelukkig maar. weer erg mooie foto`s wel een boek maken hoor Rien daar kun je toch op een mooie reis naar terug kijken. Wel fijn dat je lekkere schoenen om te lopen. Ook leuk dat zo`n burgemeester ook het een en ander verteld over de streek. Hou goede moed Rien we steunen jou met veel plezier. gr