Zon, zon en nog eens zon

Spanje, Calzadilla de la Cueza

De gehele dag zon, zon en nog eens zon. Wat een prachtige dag vandaag. De morgen begon nog fris, maar al snel liet de zon zich zien. Tot de koffiestop bleven de jasjes aan, maar daarna konden ze snel worden opgeborgen. En toen de wandeling. Een van de bijzonderste tot nu toe. Bijzonder niet alleen vanwege het mooie weer, maar bijzonder vanwege het traject. Begon de wandeling de eerste zes km langs de weg naar Carrion, daarna gingen de volgende 17 kms langs een kaarsrechte weg c.q pad. Eerst over een asfaltweggetje, dat ze opnieuw aan het asfalteren waren, dan de laatste 11 km over een pad met nauwelijks beschutting en de zon pal op de bolletjes. Helemaal geen verkeer, want de autosnelweg liep wel parralel, maar ver van ons vandaan. Ook helemaal geen huizen, alleen maar akkers. Hier en daar was een boer zijn akkers aan het omploegen, maar dat was dan ook alles wat je zag.
Alleen maar enkele pelgrims en fietsers passeerden ons. Een ideale dag om je hoofd helemaal leeg te maken, iets wat wij ook hebben gedaan.

Op een van de rustplaatsen langs het 11 km pad namen we even pauze en twee fietsers stonden er al. Het bleken twee mannen uit Maastricht te zijn, die vandaar uit naar Santiago fietsen. Het deed ons denken aan onze vriend Ludo, die deze tocht ook fietsend vanuit Nederland heeft ondernomen. Een van de twee Limburgers was elektrisch, de andere niet. Lijkt ons lastig, maar ja, zij zijn al best ver gekomen zo.

Gisteravond konden we om 19.00 uur aanvallen aan ons pelgrimsmenu. Beiden soep vooraf. Jo varkenslapjes en Rien kip. Daarna nog een flan met slagroom en koffie. Dat alles weggespoeld met water en wijn. En dan met gevulde buiken naar bed. Opvallend dat wij gelijk in slaap vallen, terwijl de jeugd nog moet binnenkomen. Het zal wel met de leeftijd te maken hebben. Wij zijn niet voor niets de grijzen uit Holland.

Vandaag zijn we geland in Calzadilla de la Cueza. Hoe verzinnen ze het. Weer een plek waar Rien drie jaar geleden ook sliep. Sterker nog: hij heeft hetzelfde bed toegewezen gekregen als drie jaar geleden. Gegeten wordt er vanavond in een hostal niet ver hier vandaan. Drie jaar geleden ontmoette Rien daar Bredase Mario voor het eerst op het terras. Ook vanavond staat er weer een pelgrimsmenu op het programma. Misschien wel kip!!

Stond vandaag een wandeling van 23 km op het programma, morgen staat dezelfde afstand op het wandelmenu. Morgen slapen wij in een klooster in Sahagun. Benieuwd hoe het daar aan toe gaat.

Wat voor moeilijkheden je ook hebt gehad,
je kunt vandaag een nieuw begin maken.

Lucas.

Hier veel regen in Etten-Leur vandaag. Weer een mooi verslag, doe zo voort.

Marca 2021-09-29 18:48:04

Hier Geldrop veel regen ,maar jullie gelukkig zon En met een leeg hoofd volle buik de avond in En morgen weer mooie km en foto,s en verslag daar kijk ik na uit

Karin 2021-09-29 19:16:15

Weer een mooi verslag over een prachtige omgeving gevolg daarvan een gezonde eetlust en een gezonde slaap. Ga zo door het word zeker nog mooier . Martin en Annemarie.

Martin. 2021-09-29 19:16:59

Hoi! Wederom een prachtig geschreven verslag. Jullie hebben de zon, wij hier de regen, hagel en de storm. Voor straks lekker slapen en morgen weer gezond op. 👋👋👋

Ans 2021-09-29 19:28:22

Lekker in de zon, wij hier in t onweder en veel regen en hagel.. Doe zo voort het gaat jullie goed hoor .

Van Steensel Jeannine en Jan 2021-09-29 20:31:56

Ik zie op jouw foto's heel wat bekende plaatsen waar ik ook langs gereden ben. Je weet het zo goed te vertellen Rien dat ik het weer voor me zie. Morgen weer een mooie wandeldag. Het gaat heel goed.

Ludo en Carla 2021-09-29 20:40:14

Hoi Rien en Jo, Bij jullie Zon hier regen en grijs en koud weer. Wat kan jij goed vertellen Rien waar je geweest bent en hoe jullie gelopen hebben. mooie foto`s voor straks lekker slapen en morgen weer gezond op met in het vooruit zicht een mooie wandeling. ga zo door. Gr Elianne en Jan

Elianne en Jan 2021-09-29 21:10:00

Wat een mooie rit weer...en mooie foto.s....ik las vanmiddag in de ons v de k.b.o dat Ludo het op de fiets gedaan heb vanuit etten.leur👌🚲heel knap zal eens vragen hoelang hij er over gedaan heb zie hem elke dinsdag ♣️♠️met de rik en joker middag ook heel gezellig♦️nog een goede nacht Hasta Manana💖

Paiulien 2021-09-29 21:34:51

Akkers en blauwe luchten in een niet te verbeteren stijl. Wie het is? Rien of Jo, maakt niet uit Een foto om in te lijsten Wij genieten van de dagelijkse verslagen. mvg Harrie.