Het weerzien

Frankrijk, Périgueux

Om 16.00 uur mocht ik mijn meisje weer omhelzen. Tevens onze goede vriendin Paulien. Wat ik gisteren al aankondigde, dit is mijn mooiste moment vandaag. En tevens het moment waar ik tegen op zie. Afscheid nemen van mijn goede vriend Guido en van mijn vrienden van de Camino. Dat zijn er inmiddels velen geworden. Vanmorgen afscheid genomen van 3 Franse dames, 2 Franse heren en onze Canadese gastgever in de refuge. Onderweg kwamen we de drie dames nog een keer tegen in een restaurant. Hier definitief afscheid genomen.
Voorlopig afscheid van Frankrijk, een prachtig land met verschrikkelijk vriendelijke mensen voor pelgrims.

De laatste dag vertrokken met regen, maar gaandeweg werd het droger en warmer. Lekker wandeltemperatuurtje en een schitterend mooie wandeling over bospaadjes. Een wandelingetje van 23 kilometers met opnieuw fluitende vogeltjes, kwakende kikkers in de poelen, eekhoorntjes, ezeltjes, koeien etc. Sjonge, sjonge wat ga ik dat alles missen.

Dit wordt tevens mijn laatste verslag, iets wat ik vreselijk graag heb gedaan. Ook voor mezelf, want door de verschillende kuren is mijn geheugen niet meer wat het is geweest. Dus voor mij is en blijft het een naslagwerk, zodat ik mijn belevenissen steeds terug kan lezen.

Genoeg gemijmerd. Eerst naar Lourdes en dan naar huis. Waarschijnlijk zal het anders zijn dan voorheen. Dat zegt men. In ieder geval heb ik de tijd van mijn leven gehad en kijk ik uit naar volgend jaar. Want dan staat zeker en vast het restant van onze Camino op het programma.

Speciale dank aan mijn Leuvense vriend Guido, die bijna vier weken lang mijn metgezel is geweest.
Speciale dank aan mijn volgers, die mijn Camino hebben gevolgd en gereageerd en mij al die tijd met lieve woorden hebben begeleid.

Rest mij te schrijven:

A PROCHAIN ANNEE.

Ha die Rien, Jammer dat dit een voorlopig einde is van de verslagen. Keek er iedere dag wel naar uit om je belevenissen te volgen. Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Moeten we een jaar wachten voor het vervolg. Lijkt wel een film van LOR waar je ook iedere keer een jaar moest wachten op het vervolg. Het gaat je goed en tot ziens ergens.

Ad van Gurp 2017-05-12 17:16:12

Hoi Rien. Fijn om Jo weer te kunnen omhelzen. Erg, dat je afscheid moet nemen van bepaalde mensen, maar zo gaat het in het leven. Deuren afsluiten en deuren openen. Nog een paar fijne dagen daar en volgende week weer achter de sjoelbak. Zal raar zijn, niet meer elke dag zoveel km lopen. groetjes

Ans de Kroon 2017-05-12 17:22:18

Hier is onze laatste reactie, Gisteren wensten we je al wel thuis en dat doen we nogmaals. Je hebt ons mooi onderhouden over alles. Mooie foto's gemaakt en aan ons laten zien. Het gaat jou en Jo hopen wij heel goed. En volgend jaar zullen we weer aansluiten als je er aan begint. Het ga jullie goed. Bedankt.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-05-12 19:26:42

Heerlijk dat je Jo in je arme kan sluiten ,nog even nog na Lourdes Ik mag het volgend jaar weer mee op bedevaart,bedank voor je mooie reis verslagen ik zal ze missen Ik wens jullie samen nog fijne dagen in Frankrijk En dan op na huis ,weer je eige bedje 🌹

Karin 2017-05-12 19:52:09

Blij dat jij jou Jo weer bij je hebt , wij niet blij omdat we ons verhaaltje iedere avond missen . Maar Rien je hebt het geweldig gedaan zoveel km zonder Jo geweldig . Nu maar op naar de vierdaagse en dan samen weer werken naar volgend jaar . Misschien kun je in het clubblad af en toe een verhaaltje schrijven zou leuk zijn . Goede reis terug en welkom terug in Etten Leur

Toos D 2017-05-12 20:10:36

jammer dat je de reis niet in een keer samen hebt kunnen uit lopen maar je houdt dan wel een mooi uitzicht om de laatste kilometers wel samen te doen geniet even van de rust en ik kijk uit naar het vervolg verslag volgend jaar

Jan Vissers 2017-05-12 22:01:32

Hoi Rien, Wat fijn dat je Jo weer in je armen kon sluiten. wij zullen je missen want dit is heel bijzondere ervaring wat ik iedere avond lees. Ik kan toch al die verhalen en de kaart wel nog wel even vast houden zeker. zodat ik alles nog eens op me gemak kan bekijken met onze kaart er bij hoe je ongeveer gelopen hebt. want dat vind ik zeel indrukwekkend. Gisteren toch weer 23 km gelopen het is niet niks. volgend jaar gaan jullie weer gezellig met z`n tweeën dat zal heel wat zijn. Inderdaad je moet als je eer thuis komt je leven weer op pakken dat zal niet van vandaag of morgen gebeurd zijn neem de tijd er voor. fijne week in Lourdes en we horen jullie snel weer. Fijne reis weer naar huis. Je hebt het voor treffelijk gedaan Rien, maak er een boek van dit is je eerste deel. het tweede boek volgend jaar. Heel veel groeten

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-05-12 22:05:21

Een prachtige reis en machtige ervaringen. Dat kunnen ze je nooit meer afpakken. Geweldig gedaan. Nu samen met jo en Pauline na lourdes, weer veilig naar huis. Tot gauw. Corrie

Corrie groenhuis 2017-05-12 22:26:10

in een woord GEWELDIG, petje af wat een doorzetter

ludo en kees 2017-05-12 22:35:51

Rien bedankt voor de mooie verslagen. Ik begrijp dat jullie nu eerst naar Lourdes gaan. Komt mogelijk goed uit want morgenavond arriveer ik ook in Lourdes. Ik verblijf in hotel Astrid. Wie weet zien we elkaar daar ergens.

Anton van Diessen 2017-05-13 10:17:39

Hoi rien alle respect wat je gedaan hebt,knap hoor maar het weerzien met je vrouwtje maakt het gemis van het lopen weer goed hoop ik,nog heel veel plezier in Lourdes en tot ziens!!

Tonny van gastel 2017-05-13 10:37:42

dank je wel voor het meegenieten van de tocht.hoop je snel te zien liefs

Corry Kleemans 2017-05-13 11:12:03

Echt knap hoor Rien Het voordeel dat je hem niet uitgelopen hebt is Dat je volgendjaar met je je vrouw terug kan , Om hem verder uit te lopen Ik wens jullie een goede reis terug Groetjes Lenie👌

Lenie van Elteren 2017-05-13 11:58:35

Hoi rien Ik heb genoten van je reisverslagen. En mooi vooruitzicht voor jullie:volgend jaar de tocht afmaken Groetjes ook aan Jo

Els oomen 2017-05-13 12:20:06

Rien, Het was heel fijn om je tocht te volgen. Wij kijken al uit naar het vervolg. Misschien tot onderweg, want volgend jaar doe ik mijn camino over. Jij begrijpt dat nu ook, eens geproefd, wil je steeds weer

Brigitte en Daniel 2017-05-13 14:17:51

een top prestatie van jou Rien en een mooi vooruitzicht om volgend jaar weer met Jo verder te wandelen ! Toon en Marijo

Toon en Marijo 2017-05-14 00:44:30

Petje af!!!!!!! en tot ziens.

Theo van der Griend 2017-05-15 19:01:04

Ja Rien ik was er bij toen jij en Guido en jij jullie laatste loop dag afsloten en jij Jo weer in je armen kon sluiten , na een hele gezellige avond en diner sloten jij en Guido jullie avontuur af , emotioneel en heel bijzonder dat ik er bij mocht zijn. Heb 6 prachtige dagen gehad , in Lourdes en Normandiee prachtig land . Nog dankjewel daarvoor , jij gaat nu je gewone leven weer oppakken wat niet makkelijk zal zijn , 30 dgn ben je pelgrim geweest , de prachtige natuur van frankrijk waar ik ook een stukje van mocht meemaken , zie je ongetwijfeld binnen kort weer een keer of op de kaart club , het ga je goed en liefs van mij. groetjes van Paulien xxx dankjewel.