Slapjes

Spanje, Melide

De nacht is rustig verlopen met zevenen op een kamer. Iedereen lekker geslapen, alleen kreeg Jo een hoestaanval. Rien geen rushes naar de WC. Marco ook heel rustig vannacht. Rien in het begin gesnurkt, waarschijnlijk van vermoeidheid.
Gisteravond gegeten in Palas de Rei. Marco en Jo aan een menu. Rien heel voorzichtig 4 kipkluifjes met melk en rijst na. Alles is goed gevallen. Ook na het ontbijt is alles goed gegaan. En dan op pad.

En dat viel niet mee voor Rien. Met een praktisch lege maag af en toe bergje op en bergje af, moesten Marco en Jo regelmatig inhouden.
Was echter geen probleem voor hen. Zij waren uiteindelijk toch weer blij dat hij er bij was.

De weg naar Melide was erg mooi met diverse Spaanse dorpjes, die qua tijd stil hebben gestaan. Ook diverse kerken waren open, meestal bemand met een stempel mannetje of stempel vrouwtje. Zo loop je op een dag 4 of 5 stempels op. Gelukkig waren we niet alleen op weg. Wat heet!! Het was af en toe file lopen. De ervaring van Rien was, dat er altijd wel plaats is. Nou vergeet dat maar, jongen. Gelukkig hadden we vooraf geboekt, want Melide liep vol. Gelijk aan de beheerder gevraagd of hij het volgende adres wilde vastleggen. Sterker nog, hij heeft voor de rest van onze pelgrimage alle adressen besproken.
Zelf hebben wij de overnachtingen geboekt in Santiago de Compostela.
Dus daar geen onverwachte gebeurtenissen meer. En dus met een gerust hart op pad.

Gisteren hebben Jo en Marco lekker gelopen, waarbij Marco de bestellingen deed en ook het boekje met de wegbewijzering bij zich had. En trots dat hij dan is! Als een pauw. Vandaag bood Rien hem aan om het boekje weer bij te houden, maar na enige tijd moest bij Marco de bril af en dan kan hij het niet meer lezen. Wel de koffie in Casanova af laten rekenen.

Het was heerlijk wandelweer vandaag. Temperatuurtje van 22 a 23 graden, dus jasjes uit en voldoende terrasjes opgezocht.
Uiteindelijk toch in Melide beland, na enig zoek en vraagwerk onze herberg "O Apalpado" gevonden, gedoucht en kennisgemaakt met de overige kamergenoten. Twee Oostenrijkse jonge gasten (dus Jo in haar nopjes), een jongedame uit Canada (dus Rien in zijn nopjes), en een Deense dame. Iedereen in zijn nopjes.

Melide is het geografische centrum van Galicië. Hier komen ook de camino primitivo (de oudste Sint-Jacobsroute) en de camino Frances samen. Dus nog meer drukte. Melide staat ook bekend om de pulpo.
Octopus, op een speciale manier bereid. Iets wat Rien misschien nog wel had aangedurfd, maar niet in de diarree - staat waarin hij nu verkeerd. En Jo en Marco willen er helemaal niet aan beginnen.

Buiten de medicijnen, die we al bij ons hadden zijn daar vandaag fermental voor Rien (voor de poeperij) en een hoestdrankje voor Jo erbij. Hopelijk gaat het helpen.

Ever close your eyes
Ever stop and listen
Ever feel alive
And you've nothing missing
You don't need a reason
Let the day go on and on.

Hoi, knap hoor! Nu toch lopen, als je je slap voelt, maar ja! Het is nu echt afzien, dus echte pelgrimstocht. Sterkte allemaal voor de laatste kms. Kaarsje staat weer aan, dus......het gaat LUKKEN 👍👍👍

Ans de Kroon 2019-05-21 21:53:16

Fijn dat jullie weer met zijn drieën de weg kunnen volgen .Onder genot van een zonnetje en een blauwe lucht als ik de foto mag geloven 😎

Karin 2019-05-21 22:29:18

Respect hoor voor jullie, Rien die slapjes toch mooi doorloopt, Marco die alles bijhoudt en Jo die de boel recht houdt. Chapeau! Fijn dat jullie mooi weer hebben maar asjeblief pak wat zon in voor hier, het is gewoon koud. Brrrrr. Onze legkippen zijn ook al van het padje: 3 zijn ervan overtuigd dat ze broeds zijn en zitten op een kluitje in het leghok. Nummer 4 voelt zich Remi en is niet senang. Moeder eend zit te broeden en papa eend loopt ook eenzaam en alleen door de tuin. Kortom er is weer leven in de brouwerij nodig! Zon, zon en nog eens zon. Anton is goed aangekomen in Lourdes. Verder geen bericht van hem, te druk waarschijnlijk. .... voor jullie morgen weer een fijne wandeldag en lekker weer. Slaap lekker💋

Jaqui 2019-05-21 23:40:44

Fijn dat jullie weer samen op pad zijn . Geruststelling dat de overnachtingen geboekt zijn dat is een zorg minder. Lekker genieten.

Massagepraktijk Vitaal Bewegen 2019-05-22 04:23:39

Weer een mooi verslag van een toch vermoeiende wandeling vooral voor Rien na al dat diarree. Maar gelukkig goed aangekomen. Maak er vandaag weer een mooie fijne dag van Succes.

Martin Albers Spierings. + Annemarie Kruger. 2019-05-22 08:14:35

goede morgen , Rien wat een tegenslag hopelijk is het leed nu geleden ! jo en Marco wat gaat het goed met jullie en met jou ook weer Rien , gelukkig wel !mooi dat jullie nu weer met z'n drieeen wandelen ! wij genieten thuis van al de mooie foto's ! jullie zijn al aardig op weg !!👍gr. 👫

Toon en Marijo 2019-05-22 09:24:03

Ieder zijn taak tijdens een ,volgens foto's, hele mooie wandeling! We blijven jullie op de voet volgen....SUCCES en GENIET!

Richard en Monique 2019-05-22 10:04:58

Ja dat is ook wat ik kan zeggen RESPECT ,voor alle drie Rien moet slapjes door , Marco neemt het voor touw , en Jo is trots op haar mannen , prachtige omgeving , Rien ik heb in Spanje voedselvergiftiging gehad van de Pulpo , inktvis maar zo lekker , ik eet het nooit meer , ik wens jullie een bon camino en tot vanavond kijken wat jullie meegemaakt hebben , liefs Paulien.

Paulien de Bruijn 2019-05-22 11:55:57

Wat goed om toch door te lopen. Hopelijk gaan de medicijnen zijn werk doen. hele mooie foto `s en een mooi verslag. Daar kunnen jullie trots op zijn ondanks de vermoeide tocht. veel wandel plezier en ik kij weer uit naar het volgende verslag. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2019-05-22 16:55:35

nog het laatste stukkie dat gaat goed komen met jullie.nog veel genieten de komende dagen want voor je het weet is het voorbij BON CAMINO

ludo en kees 2019-05-22 18:04:39

Wat maken jullie toch veel mee. Hopen dat Rien nu weer de oude is. Een hele prestatie van jullie drieen. Veel sterkte voor de laatste etappes. Groetjes.