Hondenweer

Spanje, Boadilla del Camino

Jo heeft Rien er vandaag door heen gesleept. Want het was echt hondenweer vandaag. De gehele dag regen in de snuit en daarbij ook nog minstens windkracht 7. Omdat het vannacht ook nog stevig heeft geregend, waren de wandelpaden slecht begaanbaar en was er nauwelijks gelegenheid om te rusten. Iets wat Rien heel erg miste, omdat zijn benen de nodige rust moeten hebben. Onderweg was er slechts een gelegenheid om enige rust te genieten. Daar hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt met koffie en een sandwich ham voor Jo en een sandwich kaas voor Rien. Daarvoor hadden we drie uur gelopen met alleen een korte rust op de Alto de Mostelares. Toen was het nog droog, maar vlak voor de rustpauze in Itero de la Vega begon de ellende pas goed. Twee uur lang de neus in de regen en de wind. De wind die af en toe stormachtig werd. Toen heeft Jo Rien er door heen gesleept.

In de albergue aangekomen is Rien gelijk onder de hete douche gesprongen en na het scheren, een odeurtje en een kop warme thee, was hij weer helemaal opgeknapt. Hoe snel kan dat gaan.
In de herberg waren ook weer het Zweeds koppel Monica en Daniel. Bovendien hebben we ook Theo uit Kaatsheuvel weer ontmoet, die we ook al in Castrojeriz hebben leren kennen.
De albergue wordt beheerd door een Nederlands stel, dat deze herberg sinds anderhalf runt. Het ziet er bijzonder gezellig uit en wat niet onbelangrijk is: we hebben een kamer voor ons alleen met een eigen douche en WC. Jo is niet zo gelukkig mee, want er staat een tweepersoonsbed en zij is bang dat zij in de loop van de nacht het tweepersoons dekbed kwijt zal zijn. Rien is geen stilligger, maar hij gaat wel zijn best doen.

Ook hier wacht ons weer, net als gisteren, een gezamenlijke maaltijd. Soep, lasagne en salade. Hopelijk is het eten net zo smakelijk als gisteravond. Toen salade, een groenteschotel met kippeboutjes en chocolademousse na. Daarna naar bed waar we heerlijk hebben geslapen. Gelukkig maar met zo'n dag als vandaag in het vooruitzicht.

Vandaag hebben we 19 kilometer gelopen van Castrojeriz naar Boadilla del Camino. Op zich een mooie wandeling, maar we hebben er niet veel van gezien. Alleen op de Alto de Mostelares hadden we een prachtig uitzicht. Verder was het alleen maar naar de grond kijken, waar je je voeten weg moet zetten.

Castrojeriz was vroeger een belangrijke plaats op de camino. In de 11e eeuw was het de residentie van de koningenen telde niet minder dan negen kerken en zeven pelgrimshospitalen. Daar is nu niets meer van over. Een kerk en diverse albergues.

Morgen wacht volgens de voorspellingen een droge dag met temperaturen oplopend van 3 tot 16 graden. Dus een stuk beter dan vandaag. Laten we het hopen, want dat hebben we een dag als vandaag wel verdiend.

Miljoenen stappen waren ons voor,
miljoenen stappen zullen nog gaan,
maar onze stappen zullen al door
in onze herinnering blijven bestaan.

Rien van H.

Ik hoop dat de rest van jullie wandeling beter weer wordt

Marco 2022-04-23 17:27:04

Nee dat is niet gezellig🐶hondeweer🚿gelukkig warme🚿heb je wel nodig hoor...🧢ja petje af...en jullie voetstappen zijn er ook in onze herinnering kunnen altijd terug kijken...hoop dat morgen de🌞schijnt...hier is het ook al een week lekker buitenweer voor de tuin☘️🌿🌴ik wens jullie een fijne loop zondag en droog weer...maar het eten is goed🍪🎂zoo te horen...fijne avond💖

Paulien de Bruijn 2022-04-23 17:34:50

Hopen op beter weer, maar jullie doen het tot nu toe goed. Jullie zijn er voor elkaar en dat is het belangrijkste.

Marca 2022-04-23 17:52:22

Fijn dat jullie elkaar er doorheen helpen! Ik duim voor beter weer daar ☀️🍀🤞🏻😘

Gridje 2022-04-23 18:01:32

Jullie zijn wel bikkels hoor! Chapeau Volgens mij komt jullie mindere weer nu deze kant op dan kunnen jullie je verheugen op zon! Gezegende zondag

Jaqui 2022-04-23 18:41:15

Knap hoor dat jullie deze dag weer hebben doorstaan, Hopen dat het vanaf morgen weer beter wordt. Gelukkig een eigen kamer met een heerlijke warme douche, dat maakt een hoop goed. Voor straks eet smakelijk en slaap lekker! Groetjes Ria

Ria 2022-04-23 19:14:04

Hallo jo en Rien. Knap van jullie dat je er met dat takkeweer er toch voor gaan. Jullie zijn echte bikkels. Nou morgen hopelijk beter weer. Hou vol.....gr oetjes

Ad en Bep van der Velden. 2022-04-23 19:15:08

Jammer van dat weer , maar het gaat vast beter worden , gelukkig goed geslapen en gegeten . Knap hoor van jullie , echte doorzetters !

Petra 2022-04-23 19:23:24

Hondenweer geen hond te zien ,niet fijn lopen met wind er bij.Ik hoop dat het morgen een echte zondag word endroog blijf Ja met merderen eten is gezelig en menu ziet er niet slecht uit ,maar samen met een dekbed klink niet zo geweldig de sterkste wind maar toch een goede nachtrust. En morgen gezond weer op

Karin 2022-04-23 19:37:31

Het zit niet mee met het weer ! Fijn dat je dan met z’n tweeën bent , ik hoop voor morgen in ieder geval mooi weer.

Corry Kleemans 2022-04-23 20:29:55

Dat was dus een hele zware dag! Je hebt elkaars steun dan dubbel zo hard nodig. Wat zijn jullie toch een geweldige doorzetters daar nemen we onze hoed voor af: Want het was wel afzien En wat is een warme douche dan welkom. Het was overigens weer een prima verslag en leuke foto's welterusten en voor morgen een mooie droge wandeling! Martin en Annemarie.

Annemarie. 2022-04-23 21:00:19

deze keer was Jo de sterke , de volgende keer ben jij het weer Rien, fijn dat jullie dit samen kunnen doen. Goede nachtrust en morgen er weer fris ( geen regen fris) er tegen aan. groetjes Corrie

corrie groenhuis 2022-04-23 23:46:20

Hey Jo en Rien, Geweldig zoals jullie doorzetten en elkaar tot steun zijn. Het maakt niet uit hoe snel je gaat Het is belangrijkrijk om te snappen Dat je ook dichter bij je einddoel staat, na enkele kleine stappen. Na

Jeanneke 2022-04-24 08:32:15

Hallo Jo en Rien, Wat een regen hebben jullie gehad zeg. En fijn dat Rien vlug is op geknapt van de kou. Jo dat heb je maar goed gedaan zou ik zo maar zeggen. Zoiets is wel afzien he. jullie voetstappen staan in ons geheugen gegrift. Jullie komen steeds dichter bij het einddoel. IK ga vlug jullie mooi verslag lezen van deze dag want daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Wandel ze met veel plezier. groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2022-04-24 19:15:49

Hoi Rien en Jo Ik volg jullie wel hoor Ik wil even zeggen dat jullie kanjers zijn Dat jullie alle soorten weer doorstaan En elkaar kunnen steunen Laat ons hopen dat het weer beter wordt Heel veel Gr Lenie🙋🏻👊