Over de RAVeL 2

België, Fernelmont

De RAVeL 2 is een fiets - en wandelroute op de bedding van de voormalige spoorlijn Tienen - Namen. Wij wandelen twee dagen over deze route naar Namen. Rechttoe, rechtaan en het lijkt vervelend, maar dat valt reuze mee.

Vandaag nog meer wind dan gisteren en het was af en toe tegen de windvlagen in duwen. Wel geinig. 20 km gelopen vandaag zonder moe te worden. Het gaat steeds makkelijker. Ook nog meer zon gezien dan gisteren.

Na een tijdje wandelen stopte een fietser en maakte een praatje. Gelukkig in het Nederlands. Hij vertelde o.a. dat hij vanmorgen vroeg een jong meisje had gesproken, die ook op weg was naar Santiago. Inmiddels was hij al de derde persoon, die ons hier op attendeerde. Volgens ons
gaat het steeds om hetzelfde meisje dat voor ons uit loopt en gaat het waarschijnlijk om Rebecca Toet, die gelijk met ons is vertrokken.

Wij verblijven vandaag in La Porte de Pelerin in Ferlemont, een oud gebouw oorspronkelijk bedoeld voor pelgrims, maar nu op de nominatie staat om te sluiten. Jammer. We zijn ontvangen door een zeer vriendelijke dame, die gelukkig goed Nederlands spreekt.

Dan nog een privé woordje voor Koen:
Met Aapje gaat het uitstekend. Ook hij is een beetje door elkaar gewaaid, maar ziet er verder goed uit. We zijn hem Frans aan het leren, want opa en oma bakken er niet veel van.
We zijn ontzettend blij met jouw reacties, ga zo door.

Ook alle andere reacties zijn natuurlijk van harte welkom. Het blijft een genot om ze te lezen en geeft ons nog meer doping om verder te gaan.

A Demain.

Jullie hebben de juiste beslissing genomen om de 36 km naar Namen te delen ,komt later op de route in je eigen voordeel terug.Rebecca Toet komt uit Fijnaart klopt helemaal , Wandelen naar Santiago wordt een belevenis en is verslavend , Voor morgen voetje voor voetje verder .Bon Camino . Harrie

Harrie Mannien 2017-03-20 20:56:16

Heb jullie gevolgd vanuit mijn vakantieadres ik ga morgen weer naar huis maar jullie moeten nog even . Ik vind het stik leuk hoor jullie belevenissen dus ik blijf jullie volgen .

Toos D. 2017-03-20 21:30:16

Ik had het op Omroepbrabant gezien van Rebecca die vertrok op de zelfde dag ,in haar uppie knap , Ik denk met zijn tweeën gezelliger is ,en jullie hebben nog wat zon gezien ,hier geen straatje En Jo die 5 kilo zit daar maar niet over in die raak je wel kwijt Morgen weer mooie wandel km Ik kijk uit naar jullie verslag 🌹

Karin 2017-03-20 21:33:57

Gezellig om alles zo te lezen., ik kijk er al naar uit om elke avond iets van jullie te horen. Het gaat jullie goed, zo te lezen. Niet eens moe vandaag. Prachtig, ga zo door. groetjes en succes

Ans de Kroon 2017-03-20 21:40:20

Hopelijk blijven kullie succes hebben met binden van slaapplaats. Uit ervaring weet ik dat info over adressen niet altijd up-to-dat. Rustig aan, gewoon doorgaaan.....wordt steeds leuker

Ivonne 2017-03-20 22:24:58

Ik ben trots op jullie.

Nanny 2017-03-21 00:37:03

Ja heb het ook gelezen van Rebecca ik vind het knap, nou gelukkig dat alles naar wens gaat, en ik denk ook dat het elke dg beter gaat, en spannend natuurlijk, wat kom je tegen,waar en wat eten we vandaag,jullie kunnen het niet zien maar 2 dikke duimen van mij , en groetjes natuurlijk, en wat jullie frans betreft, met handen en voeten kom je er ook hoor Doeiiiii.

Paulien 2017-03-21 07:11:07

fijn te horen dat het goed met jullie gaat , hier schijnt voor het eerst sinds dagen de zon , hopelijk hebben jullie ook een zonnige dag , jullie hebben een mooie verdeling gemaakt met de km op te splitsen is toch meer genieten van de omgeving wensen jullie ook weer voor vandaag een mooie wandeltocht ! gr. Toon en Marijo

Toon en Marijo 2017-03-21 09:36:42

Ik volg vanaf nu jullie voettocht naar Santiago de Compostella. Het is een mooie onderneming. Ik wens jullie een hele mooie en devote tocht. Ik ben de partner van Annemarie Kruger uit Amsterdam. Succes en behouden Aankomst.

Martin Albers Spierings. 2017-03-21 10:38:17

Weer een fantastisch mooi verhaal. Het Nederlandse gebit gaat nu uit en het Franse in. Heel veel succes en geniet lekker

Christel Goorden 2017-03-21 11:56:50

goed bezig ik had verwacht dat jullie meer mensen tegen zouden komen oa bij de slaapplaatsen,maar dat komt misschien nog .wij krijgen weer een paar mooie lentedagen hopelijk jullie ook liefs zus en schoonzus en Maris natuurlijk

Corry Kleemans 2017-03-21 12:10:40

hoi Rien en Jo, weer een stapje dichterbij. Fijn om te horen dat jullie het goed gaat. Goed dat jullie de splitsing hebben gemaakt om deze km in twee etappes te doen. wij hadden ook verwacht dat jullie wel veel mensen tegen zouden komen maar nee dus. wel nu kan je dan nog meer genieten van de omgeving. tot morgen zou ik zeggen dan zien weer hoe ver jullie dan zijn gekomen. De foto`s zijn erg mooi goed gedaan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-03-21 13:25:22

Veel succes en doe de groeten aan aapje. Doei. Groetjes Koen.

Koen 2017-03-21 19:47:38

Heel veel succes en veel groetjes!