Natte neuzen dag

Frankrijk, Saint-Reverien

Onderweg was het zo koud, dat we vele malen de neus moesten snuiten. Maximaal 2 a 3 graden, daar moesten we het mee doen. Gelukkig hadden we voldoende warme kleding en de handschoentjes aan, dus veel hebben we niet geleden.

Na een lange en stevige nachtrust vanmorgen om 09.30 uur op pad gegaan, na eerst even een stokbroodje bij de warme bakker te hebben gehaald. Daarvoor afscheid genomen van Mevrouw Elfi, onze gastvrije gastvrouw, die ons heeft voorzien van een stevig oostenrijks ontbijt met alles er op en er aan. Gelukkig sprak zij nog goed Duits ondanks dat zij al ruim 40 jaar in Frankrijk woont. Dus converseren ging gemakkelijk.
Tevens heeft zij de volgende slaapplaats voor ons geregeld.

Op weg naar Chitry-les-mines hebben we 6 a 7 sneeuwvlokjes mogen ontvangen. Later op de dag rond 14.00 uur kregen we wat motsneeuw, die later overging in grotere sneeuwvlokken. Om 15.00 uur waren wij binnen en gelukkig niet al te nat. Vandaag 20 km gelopen.

Gisteren hadden we geen wifi, dus nu 2 verslagen achtereen. Hiervoor moet Rien wel naar buiten in de sneeuw, maar ja, je bent pelgrim of je bent het niet. Nu wachten op onze gastheer en daarna gaan we gebruik maken van de uitgestalde etenswaren.

Tot morgen, hopelijk zonder sneeuw.

Nu lekker opwarmen en uitrusten dan, welverdiend!! a demain.....

Gridje 2018-03-18 18:46:52

Gaat nu lekker, zo te lezen. succes verder. Hier inderdaad ook koud, maar............de lente komt eraan hoor groetjes

Ans de Kroon 2018-03-18 18:55:22

Hier is het ijs en ijs koud lekker binnen achter de verwarming

Limburg 2018-03-18 19:00:16

Hallo Rien en Jo, Ook hier was het vandaag berenkoud gelukkig de sneeuw weer weg. Hopelijk blijft het weer verder goed en komt gauw de lente , Goede wandeling verder en neem op tijd jullie rust.

Josca en frans 2018-03-18 19:09:33

Stoer dat Rien voor ons na buiten is gegaan ,voor jullie reis verslag ,het is hier ook koud meden de wind maakt het zo koud Maar het word beter Lekker opwarmen Fijn avond en goede nacht rust

Karin 2018-03-18 19:58:28

O dus jullie ook sneeuw , gelukkig dat het goed met jullie gaat , ik schrok al dat ik gister niks hoorde , maar vermoed dan wel dat er geen wifi is , toch blij dat jullie zich weer gemeld hebben ziet er koud maar gezellig uit , ja inderdaad je bent pelgrim of niet , geniet van jullie zondag avond , groetjes van mij , en voor morgen , weer een leuke wandel dagxx

Paulien de Bruijn 2018-03-18 20:26:43

Het is super knap wat jullie doen Ik hoop voor jullie dat het weer beter word Groetjes Lenie👌🙋🏻

Lenie van Elteren 2018-03-18 20:28:57

Ja met de laatste restjes winter valt het niet mee ik vond het best koud vandaag,snel beter weer is welkom.succes morgen

Corry kleemans 2018-03-18 21:15:33

Fijn dat jullie ondanks het natte neuzenweer genieten! Ook een heel fijn idee dat er een bedje , badje en maaltijd klaarstaat! De fotos zijn erg leuk om een goed beeld te krijgen bij het dagverslag . Veel succes samen !

Richard en Monique 2018-03-18 21:29:21

goed om te horen dat jullie weinig sneeuw hadden bij het lopen. wat kranig van Rien om de kou te trotseren en ons op de hoogte te houden. dank je zeer Rien! en 20 kilometer is voor Jo ook niet mis! petje af hoor. en dank voor t pelgrimsgebed. vaya con Dios

jaqui 2018-03-19 06:54:20

succes en een goede verdere tocht

lizaaarts en jos aarts 2018-03-19 10:48:54

succes en het zij weer mooie foto's

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-03-19 19:01:13

Het is weer een goede wandeldag geweest, want door het weer moet je niet laten meeslepen. Wij verwachten dat ook de dag van morgen goed gaat verlopen tot morgen.