De langste dag

Spanje, Villamayor de Monjardín

Vandaag de langste dag tot nu toe gelopen. 25 kilometers over vrij gemakkelijke weg. Alleen de laatste klim van een half uur was pittig. Dus kwamen we pas om half vijf aan. Dan douchen, bedjes gereed maken aan eten zien te komen en inschrijven. Dus een verslag maken pas na het eten.

Het was, zoals de rest van onze eerste dagen, prachtig wandelweer. Vandaag circa 20 graden, dus zowat de gehele dag zonder jas kunnen lopen.

De vorige nacht hebben we heerlijk kunnen slapen met slechts z'n tweeen op de slaapruimte. Voor de zekerheid de wekker gezet, want we wilden niet te laat vertrekken.
De hospitalero was een zeer vriendelijk vent, die ons ook nog een voortreffelijke maaltijd voorschotelde. We wisten dat het vegetarisch ging worden, dus kregen we een forse salade met alles er op en eraan. Dan een soep met heel veel bonen, champignons en nog meer groenten, dus goede maagvulling. Tot slot een heerlijk kaneelpuddinkie na.

Voor vandaag kregen we een ontbijtpakket mee, maar dat hebben we maar als lunch gebruikt. Ontbijt hebben we in het eerste dorpje, dat we tegen kwamen, genuttigd.

Vandaag liepen we door het mooie stadje Puenta la Reina. Het stadje is genoemd naar de prachtige brug, die speciaal gebouwd is voor pelgrims op weg naar Estella.

Op de vraag wat ons doel van deze wandeling is, mensen ontmoeten in een andere wereld, het hoofd leegmaken en proberen te wandelen naar Santiago de Compostela en misschien verder naar de kust (Finistera).

Mijn mede slaapgenoten vannacht willen nu gaan slapen, dus ik kap ermee.
Morgen 20 kms dus meer tijd om verslag te doen.

Tot morgen.

Nou mijn 🤠voor jullie hoor..ik pak mijn fiets als ik naar de apotheek moet 5. minuten🤣Jo al lekker bruijn,mooie foto.s ja finisterra het eind van de wereld zo mooi die rots partijen...heb een film gezien van een jonge vrouw die daar aan kwam..het einde van de wereld....voor morgen gezond weer op...en een mooie reis verder...hasta manana👌🌺

Palien de Bruijn... 2022-04-11 21:43:36

Fijn dat mooie weer! En ook goed dat jullie het weer gehaald hebben Welterusten en een mooie dag morgen

Jaqui 2022-04-11 21:45:05

Hallo Rien en Jo, Mijn petje af hoor zo heerlijk wandelen. Wel fijn dat het mooi weer is dat hebben jullie dan maar mooi mee genomen. Hele mooie foto`s geweldig. heel goed dat jullie deze km weer hebben gehaald. op naar de volgende km. fijne wandel weer morgen. gr Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2022-04-11 22:08:17

Fijn dat jullie na een goede nacht rust op pad konden gaan met een onbijtpaket spaart wel afwas uit En wat een mooi weer nog even en je komt te bruin thuis .en wat zie ik een klaproos wel vroeg voor het jaar En dan nog en wijn uit de muur moet niet gekker worden gratis pimmelen🍷

Karin 2022-04-11 22:31:03

Ik wilden jullie nog een rustige nacht wensen en morgen weer mooie wandel genot

Karin 2022-04-11 22:33:34

Onze reactie is er een van plezier en liefde voor jullie manier waarop alles loopt een fantastische tijd toegewenst en sterkte voor de nieuwe dagen. Groetjes van Annemarie en Martin

Martin 2022-04-11 23:22:35

Wat fijn dat Jullie goed geslapen hebben, dan heb je al een hoop gewonnen. 25 km is wel heel veel maar als het weer goed is dat mooi meegenomen. Voor vandaag veel wandel plezier. Groetjes Ria

Ria 2022-04-12 07:08:26

Mooie foto’s en verslagen en heel heel veel wandelplezier . Groetjes

Johanna 2022-04-12 07:57:09

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. En dat jullie genieten van de natuur. Ik heb eens gelezen dat de pelgrims op het einde van de rit in Santiago je de wandelkleren in zee gooien . Is dat waar Jo en Rien.