5 lagen kleding

Frankrijk, Guerigny

Na een heerlijke lange nacht met aanvankelijk teveel dekens zijn we lekker uitgerust uit bed geklauterd. Even naar buiten gekeken en gezien dat het er koud uitzag, ondanks de zon, die stond te schijnen.
Enig probleem was wel dat het toilet de trap af was en dan naar buiten. Ontzettend koud midden in de nacht, maar oh zo heerlijk weer terug tussen de warme lappen. Maar tenslotte zijn we pelgrims en niet voor een gat te vangen.

Wat deze pelgrims wel hebben gedaan is thermo ondergoed, loopondergoed, bloes en broek, dunne jas en dikke jas. Beenkappen om en Buff-doeken op het hoofd. Handschoentjes ook nog aan. Bovendien hadden wij een stevige wind in de rug.

Na een sober ontbijt, geserveerd door een even sobere gastheer, op pad naar Guerigny in de zon, die ons de gehele dag heeft begeleid.
Maar eerst nog even naar de warme bakker, waar Rien een verrassing wachtte. Terwijl hij buiten het stokbroodje inpakte, schoof Angelique het blondje van 81 van vorig jaar de winkel binnen. Inmiddels zal ze wel 82 jaar zijn, maar Rien was te laat om haar aan te spreken. De herinneringen van vorig jaar aan haar, toen zij Rien gratis eten gaf, kwamen weer terug.

Aangekomen in Guerigny hebben we ons gemeld bij de Mairie, waar we werden ingeschreven en de sleutel meekregen van de refuge, die circa 500 meter verder lag. Een kleine, maar fijne refuge. Gekookt, warme thee gedronken met een lekkere eclair erbij en dan onder de warme wol.

Tot morgen in Nevers bij Bernadette.

Hoi Rien en Jo Leuk dat jullie de wandeling naar Santiago weer opgepakt hebben. Ik wens jullie veel wandelplezier en lekker weer toe. Groetjes

Els Oomen 2018-03-21 16:26:15

Hoi Jo en Rien , genieten jullie echt maar van de nu bloeiende sleedoorn , te zien op foto 1 en 2 . foto 4 is helemaal genieten Groeten uit een zonnig Roosendaal van Harrie Mannien.

Harrie en Rina Mannien 2018-03-21 16:31:39

Hoi Jo en Rien Alweer meer dan 'n week onderweg. Koud kan de pret niet drukken, als het maar droog blijft. Jullie zullen zo weer in het ritme zitten en dan wordt elke wandel dag een vakantiedag Geniet ervan. Groeten Ad en Elly

rienenjosantiagodeel2 2018-03-21 17:27:20

Hoi Jo en Rien Wel koud maar lekker genieten zie ik wel groetjes.

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-03-21 18:27:09

zo dat is me wat, dik ingepakt voor de kou. maar richting Santiago wordt de wereld warmer! geniet van de wandeling en rust lekker uit. welterusten voor straks en morgen gezond weer op

jaqui 2018-03-21 18:46:30

Jullie zien dus wel dat het weer rare dingen kan uithalen, zo is het warm en zo is het koud. Maar wij hopen dat jullie zeer inventief zijn om daar goed op te reageren. slaap goed en maak er weer een mooie dag van. Tot morgen.

Annemarie+ Martin 2018-03-21 19:50:29

Wat een doorzetters met die kou er door ,maar zon maakt alles goed Jo zie te zien geniet je er van Hier is de wind sins vandaag gaan liggen ,voelt al mee aangenamer ,fijne avond

Karin 2018-03-21 19:57:03

Ze vangen jullie niet voor een gat jullie komen er wel Ik hoop dat de temperatuur wat beter wordt Groetjes allebij

Lenie van Elteren 2018-03-21 20:26:40

Heerlijk zo in het zonnetje , wat zullen jullie er straks goed uit zien , bruin gebrand , relax jullie lijden nu een relax leven niks hoef ,alles mag , ja leuk van dat blondje van 81, herinneringen aan vorig jaar , ja en hoe verder je loopt , dan lopen hopelijk voor jullie ook de temperatuur op , hier blijft het ook koud hoor , iedereen is het beu , nog een fijne avond , groetjesxx

Paulien de Bruijn 2018-03-21 20:43:58

Nou dan word de rug zak niet zo zwaar he , als julie alles aan hebben.

Toos voetee 2018-03-22 09:41:00

Jullie zijn al ruim 11 dagen onderweg en idd het weer valt in de avond en nacht wat tegen....maar als het overdag maar goed aanvoelt..Geniet van elk moment...nog Vele mooie kilometers gewenst..Het gaat jullie goed....Groeten Lia Maes