Kinderfeestje

Spanje, Pedrafita do Cebreiro

En het werd een pittige wandeldag. Het begon vanmorgen om 06.00 uur toen de wekker afliep. We schrokken er allebei wakker van. Toch hebben we achteraf geen spijt dat we de wekker hebben gezet. Dit ondanks de wat mindere nacht. We sliepen wel met twee op een kamer, maar 's middags was er een kinderfeestje in onze herberg. Ondanks dat het een kinderfeestje was, ging het feesten 's avonds gewoon door. Maar dan wel buiten onder ons raam. De kinderen lagen waarschijnlijk al lang in bed, alhoewel dat hier in Spanje nog maar de vraag is, maar dat belette de ouderen niet om ons wakker te houden. Dus raam dicht, maar dan zwom je weer je bed uit. Uiteindelijk om 01.00 uur keerde de rust weer en hebben we nog enkele uurtjes kunnen maken.

Omdat we hadden besloten om vroeg te vertrekken, zat er geen ontbijt in in de herberg. Dus om 06.30 uur maar aan de wandel gegaan in de wetenschap dat na een uurtje klimmen ontbijt mogelijk was. Natuurlijk hadden wij weer dat in La Faba alles gesloten was. Dus nog een uurtje klimmen naar het volgende gat en ja hoor, daar konden we ontbijten. De baas van dat spul kreeg, denken wij, een beetje medelijden met ons, want hij schoof ook nog een extra dikke plak koek op onze tafel. Ook die fietste er in. En dan weer verder naar boven om in de regio Galicia te belanden. Galicia heeft als hoofdstad Santiago de Compostela, dus we komen in de buurt van ons eindstation. Nog iets van 150 km lopen. De eerste plaats in Galicia, die we binnenlopen is O'Cebreiro. Een prachtig dorp met authentieke karakterestieke bebouwing en een toeristische attractie voor Spanjaarden. Dit bleek wel, want toen wij er waren werd er gelijk een buslading gedropt. Hierdoor werd het fotograferen van de gebouwtjes een beproeving, waar wij ons niet aan hebben gewaagd. Wel heeft Jo in een winkeltje mooie oorbelletjes gekocht. Dit als cadeau van Marco voor moederdag. Van John kreeg Jo een appje met een fijne moederdag-wens.

In O'Cebreiro staat tevens de oudste kerk van de camino en een standbeeld van de bedenker van de gele pijlen, waar de pelgrims dankbaar gebruik van maken. De gele pijlen zorgen er voor dat de pelgrim absoluut niet kan verdwalen. Of het moet zijn, dat er onderweg zoveel wordt gekwebbeld, dat men geen oog heeft voor de pijlen. En dat kwebbelen gebeurd volop onderweg. Niet door ons, want wij hebben meer oog voor de prachtige natuur hier. We zijn beland in een van de mooiste gedeelten van de camino. Nadeel hier is dat het nat kan zijn. Gelukkig is daar nu absoluut geen sprake van en ziet het er in de komende dagen ook niet naar uit.

En nu zijn we in Fonfria in een herberg met aparte kamers voor pelgrims. Dus weer met tweeen op een kamer met eigen douche en WC. Avondeten is ook hier en morgenochtend op tijd ontbijt. Wat zouden we nog meer moeten wensen.

Morgen wacht een traject waarvan we slechts een klein deel eerder hebben gelopen. Het grootste gedeelte is nieuw voor ons, omdat er na Triacastela twee mogelijkheden zijn. Vorige keren hebben we voor een traject gekozen, nu deze keer voor de andere kant via Samos. Hierover morgen nader bericht.

Wat een mooi verhaal weer Rien en Jo...en wat maken jullie leuke dingen mee...en niet leuke als je ligt te slapen...en ze staan te feesten onder je raam ik weet niet wat ik zal doen🤣🤣🤣🍪en die plak koek zal wel gesmaakt hebben zo zonder eten te lopen...als je altijd lekker ontbijt🍞🥐maarja je bent een pelgrim...mooie📸ook weer wens jullie een fijne avond...😴slaap lekker en morgen weer fit op🚶‍♀️🚶‍♂️hasta manana💖

Paulien de Bruijn 2022-05-08 18:10:30

Wat raar een kinderfeestje bij een herberg met lopers die de rust zo hart nodig hebben .en dan nog vroeg op Maar wat hebben jullie weer prachtig gelopen mooie foto.s en Jo wat een mooi moederdag cadootje liep je er tegen aan Moet ik denken dat wij in louders op zoek zijn geweest voor een hangertje Misschien krijg je een moederdag diner Fijne avond en ik hoop een rustige nacht

Karin 2022-05-08 19:05:12

Nog een aantal kilometers te gaan veel plezier verder met de wandeling

Marco 2022-05-08 19:56:52

Wat een prachtige oorbellen Jo!!!!! Geweldig gewoon en een prachtige herinnering aan jullie camino Hier ook stralend weer. Komende dagen zelfs zomertemperaturen! Echt volop genieten Anton is moe maar voldaan thuis uit Lourdes tot grote vreugde van hond en kat: die blijven hem op de voet volgen nu Dachten wij een bad georven te hebben van de vorige bewoner maar het blijkt een supertof luchtbed te zijn!😂 Wel heel fijn voor als kleinkinderen uit Duitsland komen slapen Nu maken wij ons op voor de race van Max! Voor jullie een goede nacht en een mooie wandeldag morgen

Jaqui 2022-05-08 20:13:02

Wat een prachtige plaatjes hebben jullie weer weten te schieten o0p jullie wandeling wu vinden die geweldig maar het moet toch weer een stevige wandeling zijn geweest. Met een grote doses vermoeidheid. Wij lezen jullie verslag morgen weer. Annemarie en Martin.

Martin. 2022-05-08 20:29:03

Mooie verhalen kunnen jullie schrijven. Ongetwijfeld komt er later een mooi boek hierover. En voor Jo een bijzondere moeder dag kan ze later alles over door vertellen. De oorbellen met diamanten zie ik kun je straks in het winkelcentrum op de juiste waarde taxeren. Ik zie dat er nog 150 km te lopen zijn . De eindstreep komt dus in zicht.

Jan Bulkmans 2022-05-08 20:32:43

Als jullie op de alto helder weer hadden kon je Santiago zien liggen... ik hoor het wel van jullie nog even en jullie zijn er nog veel wandelplezier groetjes van ons ...toytoy

Ludo en carla 2022-05-08 20:55:23

Wat een prachtig verslag en foto's, Onvoorstelbaar dat jullie nog "maar" 150 km hoeven te lopen Wel een grote ervaring rijker met wat jullie elke dag beleven. Veel wandelplezier! Groetjes Ria

Ria 2022-05-09 07:35:48

Hallo Rien en Jo, wat een mooi verhaal Rien en Jo. ja zoals je al zie onder het raam een kinderfeestje houden is geen nachtrust. Op pelgrimstocht weet je het maar nooit. maar niet leuk. Hele mooie foto`s weer. Zo en zonder eten te gaan lopen. Nou zeg dat moet je wel kunnen. Prachtige oorbellen Jo die hebt uit mogen zoeken. hopelijk hebben jullie lekker gegeten. en van morgen ook een goed ontbijt gehad neem ik aan. wandel ze met veel plezier nog 150 km zo te lezen en zonder een pijntje. Groeten Elianne en Jan.