Hotel

Spanje, Logroño

We gaan ons eens lekker verwennen vandaag, maar vooral vannacht. Enige tijd geleden een hotelletje geboekt via booking.com hier in Logrogno. We dachten dat het een eenvoudig dingetje zou zijn, maar het blijkt luxer de lux.
Na de slechte ervaringen hier in Logrogno vorig jaar, gaat dit een verademing worden. Tenminste, dat is het tot nu toe al. Rien was deze wandeldag moe en wilde zo snel mogelijk het ligbad in duiken. Dat viel niet mee met zijn oude knoken, maar uiteindelijk lukte het en hiervan knapte hij volledig op. Wat een lekker bad al niet kan doen.
Jo durfde niet in bad te gaan liggen en heeft onder de douche gestaan. Beiden zonder ongelukken heerlijk opgefrist.

En weer een dag zonder regen. Voor de middag een fris windje, maar na de lunch in Viana konden de jassen weer uit. We hopen nog steeds een keer te kunnen beginnen in een korte broek voor Rien en een rokje voor Jo. We zien af en toe wel iemand in korte broek 's morgens, maar daar staan dan de spikkels op de billen. Bij de dames is het vaak zo, dat zij de tattoos op de billetjes moeten laten zien, dus die zijn min of meer gedwongen om korte shorts te dragen. Gelukkig hebben wij geen tattoos om te showen.
Vandaag ondanks de kortere afstand van 20 kilometers, was het vooral voor de lunch afzien met korte venijnige klimmetjes en steile afdalingkjes, die de nodige concentratie en inspanning vergden. Maar ter compensatie was het weer een geweldig mooie dag met een schitterende omgeving. Je kijkt je ogen uit en dan met name naar de druivenstokken. Die staan er zo laag en kaal bij, dat je je verbaasd dat daar over een paar maanden grote druiventrossen aan moeten hangen. Er is nog geen enkele scheut aan de stokken te zien.
Ook kijken we uit naar de kerktorens en dan met name naar de ooievaarsnesten. Maar ze zijn er nog niet, de ooievaars. Dus missen we nu ook nog het geklepper. Maar dat ongetwijfeld nog wel komen. Misschien tot vervelens toe, alhoewel, het blijft een apart geluid. Wel bijna de gehele dag een koekoek gehoord. Het leek wel of hij ons achtervolgde.

Onderweg liepen we langs de kapel Virgin del Poyo. De legende wil dat het in de kapel vereerde Mariabeeld (14e eeuw), bij diverse pogingen het naar Viana te brengen steeds weer naar de kapel zou zijn teruggekeerd. Totdat men het daar liet.

Mogen gaan we Ventosa. We weten daar een fijne herberg en die hebben reeds geboekt. Ongeveer 20 km. Maar eerst morgen Logrogno uit zien te komen.

Walk a while, walk a while.
Walk a while with me.
The more we walk together love,
the better we will agree.

Fairport Convention.

Heerlijk toch die luxe! Echte verwennerij en dat mag ook Hopelijk morgen weer mooi weer. Hier hebben we ook niet te klagen: heerlijk lenteweer Ik wens jullie een gezegende Goede Week toe Liefs

Jaqui 2022-04-13 17:21:50

Hallo Rien en Jo, Heerlijk zo`n lux hotel met een heerlijk bad er bij nou geweldig. ik snap wel dat Rien er naar verlangde naar zo`n lekker ligbad. Daar knap je zeker van op. maar Jo onder de douche daar knap je ook van op hoor. elk wat wils. Wat een verwennerij jullie zeker verdiend. Houd het morgen weer droog. wij wensen jullie een hele goede week toe. op naar morgen. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2022-04-13 17:40:29

Wat een luxe bad ik zou het niet durven ik kom er nooit weer uit ,een heerlijk bedje nou hoop ik dat eten net zo lux is En wat weer een mooi verslag en lekker wandel weer ,de beendjes laten kleuren ,en geen tatoeage dat valt wel tegen hoor 😂fijne avond en morgen een mooie witte donderdag

Karin 2022-04-13 18:03:58

Wow erg lux , wel verdiend hoor🚿🛁 bad of douche allebei lekker zeker na zo.n dag🦩in etten leur is een ooievaar gespot ik weet niet wat hij gebracht heb🤣🌞en hier word het eindelijk voorjaar....Jo is al lekker bruin lekker hoor...🐣🐤Pasen staat voor de deur...misschien een mooie mis bij jullie ergens🙏nog heel veel loop plezier en geniet van jullie heerlijke bed...mooie foto.s alweer...fijne nacht...en tot morgen🌺🌺

Paulien de Bruijn 2022-04-13 18:12:41

Heerlijk is het om goed te kunnen badderen en douchen. daarna lekker te eten men drinken en goed slapen voor een frisse nieuwe goed uitgeruste dag. Groetjes van Annemarie en Martin.

Martin 2022-04-13 19:57:57

Z'on lekker bedje en een heerlijke douche zal je goed doen . En morgen weer verder.

Van Steensel Jeannine en Jan 2022-04-13 20:13:40

Geniet van het hotel en van elkaar. Mooie foto’s, nog veilige kilometers gewenst 😊groetjes 👋

Ronald en Yan-Jeroen 2022-04-13 20:16:06

Na al die dagen wandelen eindelijk de luxe om in een hotel te slapen is echt een cadeautje, geniet ervan! Voor morgen weer veel wandel plezier Van verslag en foto's weer genoten. Groetjes, Ria Groet

Ria 2022-04-13 20:51:36

In de goede week kan je dit verwachten. Komen jullie ook hennip velden tegen in de omgeving. In Navarra de grootste velden gevonden 100 voetbalvelden groot. Prettige paasdagen toegewenst.