Nog meer Eucalyptus

Spanje, O Pino

Gisteravond ruim twee uur bezig geweest om drie foto's te uploaden. Uiteindelijk maar gestopt met de hoop, dat het vandaag beter zal gaan.
Op de nieuwe lokatie hebben ze wel Wifi, maar zo slecht dat er geen enkele foto is te uploaden. Waarschijnlijk wordt het alleen maar het verslag op voorwaarde dat ik hem verzonden krijg.

Voor de rest alles voortreffelijk. Het wandelen gaat prima. Marco onvermoeibaar. Jo ondanks lichte verkoudheid ook goed meegekomen. Rien geen enkel probleem. Dus zonder ongelukken gaan we Santiago halen met twee vingers in de neus. Voor Jo wat lastig vanwege het vocht dat daar nu uit komt. Na vandaag rest ons nog 23 kilometers in twee dagen.

Vanmorgen zijn we wel even geschrokken. Bijna iedereen was al weg en toen we op ons horloge keken was het al kwart voor acht. Betekent dat Marco de klok heeft rond geslapen. Jo iets minder en Rien nog wat minder. Maar voor ons doen erg lang. Bovendien kregen we tijdens het aankleden te horen, dat het buiten zou regenen. Wij naar buiten en toen bleek dat er drie druppeltjes zijn gevallen. Voor de zekerheid toch maar even de hoezen om de rugzakken, maar verder de dag geen regen meer gezien. Sterker nog: de zon ging schijnen en de jasjes konden weer eens uit. Temperaturen liepen op tot ongeveer 20 graden, dus heerlijk wandelweer. En dus genoten vandaag. Ook van de geuren en kleuren onderweg, waarbij vooral Marco als tuinman genoot van de pracht en praal van bloemen, struiken en bomen. Vooral de Eucalyptus trok zijn aandacht, omdat het toch een vreemde boom is. Niet omdat hij in Nederland niet voorkomt, maar vooral op de manier waarop hij zijn bast verliest en als een soort naakt daar in dat bos staat te pronken. De bast ligt overal verspreid over de looppad samen met zijn blad. Om groen te ontdekken in de boom moet je naar zijn kruin kijken. Vooral zijn geur is heerlijk.

Gisteravond in het stadje Arzua rondgedoold en op zoek naar een eetgelegenheid op een leuk pleintje beland, waar een terrasje was. Daar plaats genomen en eten besteld. Marco en Jo lasagne en Rien spaghetti. Op de terugweg naar de herberg van een ijsje genoten. Marco hoefde geen koffie meer en dook zijn bed in. Jo ook na de koffie en Rien probeerde nog wat te martelen met de foto's.

Onderweg werd er nog geroepen naar ons en toen we opkeken bleken de twee Oostenrijkse boys op een terrasje te zitten pimpelen. Wij herkenden ze nog uit Melide. Aardige jongens.

Rien heeft waarschijnlijk nog het meest genoten van deze dag. Vorig jaar op weg naar Santa Irene heeft hij heel onderweg regen gehad, zoals zoveel dagen toen. Vandaag, en ook de vorige dagen, volop zonneschijn en mooie vergezichten. Iets dat hij vorig jaar heeft gemist. Dus absoluut geen spijt dat hij dit traject twee jaar achter elkaar loopt.

Tot morgen in Lavacolla.

TIP: Als je van de heerlijke geur van de eucalyptusboom wilt blijven genieten , neem een handvol[ of meer] nootjes mee, deze kun je met je nagel beschadigen en de heerlijke geur komt vrij. Ook als je thuis bent geniet je ervan . Goede aankomst in Santiago de Compostela.

Harrie en Rina Mannien 2019-05-23 21:14:25

Zo dat gaat goed, nog de laatste km hopelijk met mooi weer en jullie zijn in Santiago.Geniet ook van deze laatste dagen van wandelen in deze mooie omgeving.En voor volgende week goede terugreis.🌞

Josca 2019-05-23 21:21:39

Weer een mooie tocht vandaag .en fijn zon er bij .door jullie verslag loop je toch stukjes mee Prachtig draai even me fles schoonmaakmiddel open met eucalyptus maar dat geeft lang niet zo geur dan dat jullie ruiken Veel succes morgen

Karin 2019-05-23 21:24:24

Nou Rien de foto.s zijn prachtig dus niet voor niets zitten zwoegen , ook het verslag is weer super , over de naakte eucaliptus bomen ik ben fan van deze geur , kan je die voor mij in een zakje doen ha..ha , goh nog 23 km wat gaat dat snel en dat alles naar wens verloopt , fijn voor Jo dat ze het nu gehaald heb , ga je nog een paar dagen uitrusten in de Santiago , dat ik dat van Jo begreep , nou jullie hebben het dik verdiend hoor en Marco ook m.n petje voor jou af , zo knap. De bedjes zien er super uit dus slaap lekker vannacht , en morgen nog de laatste kilometers , groetjes van mij xx

Paulien de Bruijn 2019-05-23 21:25:24

Fijn dat het weer goed gaat met jullie en er zo van genieten. Nou ondanks haperende WiFi zijn de verslagen en foto’s goed doorgekomen. Leuk kikkertje trouwens! Willen jullie in Santiago svp 2 kaarsjes opsteken? Voor Hans en Amy in het ziekenhuis en voor onze zoon? Alvast reuze bedankt! In Lourdes gaat alles heel goed. Mooi weer ook daar en ook voor jullie brandt daar een kaars. Hier ook heerlijk weer al zeggen ze dat het vanaf zondag flink minder mooi wordt. We zullen zien.... Jullie zijn er bijna en dan is het toch driemaal is scheepsrecht Jo! Geniet morgen weer met volle teugen. Adios💋

Jaqui 2019-05-23 21:28:29

We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal. Knappe prestatie hoor. Die 23 km lukt nu ook wel. Lekker snuiven aan de eucalyptus en lopen maar. Doeiiiiiii 👋👋👋

Ans de Kroon 2019-05-23 21:30:01

Succes met de laatste kilometers. Groetjes uit een heel heel heel nat Krakau.

John 2019-05-23 21:32:50

Hoi hoi Santiago in zicht 👁👁 Prachtig lieve Jo Rien en Marco 🤗👍

Hans&Addy 2019-05-23 22:16:24

Fijn dat alles goed naar wens verloopt. En geen regen. De foto`s zijn geweldig en ook het verslag is weer super om te lezen. Ga zo door jullie alle drie. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2019-05-23 22:19:04

Zo dat wordt fluitend Santiago inlopen... Super Super fijn voor jullie!!!

Toos romme 2019-05-23 22:28:51

De foto's die je hebt kunnen uploaden zijn van goede kwaliteit en zeer gewaardeerd. Je verslagen zijn prachtig alsof je zelf mee wandelt . ga zo door we genieten. Eet en slaap lekker en morgen weer monter op

Martin Albers Spierings. + Annemarie Kruger. 2019-05-23 23:07:31

Het is fijn te lezen dat jullie zo genieten van deze pelgrimstocht. Nog 2 dagen en dan hebben jullie je doel bereikt, geweldig trots mogen jullie nu al zijn op elkaar 👏🌞🍀

Massagepraktijk Vitaal Bewegen 2019-05-24 04:20:06

jullie zijn er bijna dat lukt wel.

an mulder 2019-05-24 09:15:27

Jo Rien en Marco wat zijn jullie toch een kanjers. We leven met jullie mee. nog 2 dagen en dan hebben jullie het toch maar even gedaan. Knap hoor. veel groetjes van ons.

Jo en Jenny 2019-05-24 10:03:53

De laatste loodjes, zet ‘m op!! ik ben ongelooflijk trots op jullie❣️ Liefs Ingrid❣️