Hand in hand

Frankrijk, Chalus

Hand in hand kameraden. Geen woorden, maar daden. De slogan voor de Feijenoord-fans. Het is ook zo'n beetje de slogan van Guido en mij geworden. Nog net niet hand in hand, maar wel weinig woorden (onderweg) en veel daden. We lopen heel wat kilometertjes af zo samen. Zoals Feijenoord vandaag kampioen zou zijn geworden, als ze hadden gewonnen. Zo voelen wij ons wel kampioenen.

Wat ik gisteravond verwachtte is niet uitgekomen, wat het eten betreft. Twee soorten kaas, die in de Nederlandse supermarkten ook worden verkocht. Dus niets speciaals. Ook het eten was niet bijzonder. Groentesoep met grote stukken groenten, rijst met een worstje en een wat waterig nagerechtje. Gelukkig was het ontbijt iets beter voorzien, uiteraard met jam, thee en een sapje. Ook de bedden waren dik in orde.

Vanmorgen vertrokken met een zeer bewolkte hemel. Onderweg enige druppels regen mogen ontvangen. Even naar boven gekeken en gevraagd waar Hij mee bezig was. Toen hield het op en hoefden wij alleen nog maar onze rugzakken te beschermen met een regenhoes. De temperatuur was wel aangenaam om te wandelen. Vandaag 19 kilometers gelopen zonder problemen. Helemaal niet moe, dus Perigueux wordt een wandelingetje met twee vingers in de neus.
Helaas heeft mijn wandelmaat iets meer problemen, lichamelijk en ook geestelijk. (Heimwee). Hij overweegt om ook in Perigueux te stoppen. Hij heeft dus nog vier dagen om te beslissen.

Wij verblijven vannacht in hotel "Du Centre" in Chalus. En U raadt het al, het ligt in het centrum van Chalus. Het hotel oogt goed en vanavond wordt hier ook gegeten. Hopelijk iets beter dan gisteren. Het biertje is al op. Het wijntje bij het eten wacht nog.
Inmiddels wel het vrouwtje weer aan de lijn gehad en dat doet me goed.

Morgen wederom een wat kortere afstand naar La Coquille. Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Als je moeilijk "nee" kunt zeggen tegen anderen,
Zeg dan eens vaker "ja" tegen jezelf.

Als Guido overweegt om ook te stoppen kan hij misschien ook daar slapen kunnen we gezellig met z,n allen eten. Zou leuk zijn

Jo 2017-05-07 17:45:49

Hallo Rien. Nog even en je bent weer samen met Jo. Dat zal me een blij weerzien zijn na al die tijd. ik ben nu al blij voor jullie. Ik zie dat zo voor me. nog even Rien en je bent er. Voor Guido natuurlijk ook de groetjes. ik leef met jullie mee.

Ans de Kroon 2017-05-07 18:03:37

Nou Rien weet het wel zeker jullie zijn de kampioenen , als je dit weg geeft mag je geen kampioen worden en ik ben fan hoor , ja kan me wel voorstellen dat je maatje denkt ja nu wil ik ook n huis ,jullie hebben zolang gelopen , de lol is er denk ik af , leuk lijk mij ook goed idee Jo met die mannen een flesje wijn erbij die verhalen aanhoren maar jou zie ik een dinsdag , nou Rien een fijne zondagavond groetjes van mij , en dan nog 3 dgn dan zie je Jo weer , voor morgen een fijne wandeling,

Paulien de Bruijn 2017-05-07 18:37:32

het was dus een aangename wandeling en dat geeft dus wat moed. Heimwee is een slechte raadgever. Laten we hopen dat dit over gaat. Eet lekker straks en slaap goed. Tot morgen. p.s je foto's zien er weer mooi uit. Al iets gehoord van je jacobus ?

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-05-07 18:52:01

Veel sterkte en wandelplezier met je laatste wandeldagen.

Theo van der Griend 2017-05-07 19:19:22

Jammer voor de kameraden uit Rotterdam! Prachtig hoe jullie als kameraden jullie gevoelens de vrije loop laten! Het kan niet anders dat jullie dicht in de buurt komen van de categorie vrienden voor het leven! Veel succes en plezier op jullie laatste kilometers en de hereniging met Jo!

nico korsten 2017-05-07 20:14:52

Hoi Rien. Die laatste 3 dagen gaan inderdaad met 2 vingers in de neus. Als je kijkt wat je al gelopen hebt moet dat lukken. Het kan niet dikwijls genoeg gezegd worden: Wat levert je toch een TOP PRESTATIE. En je hebt weer iets om naar uit te kijken...Succes de komende dagen. Groeten Ad van Opstal

Ad van Opstal 2017-05-07 21:28:49

Goedenavond Rien. Nou jullie zijn kampioenen maar Feyenoord nog niet. als het goed is dan ben jij thuis als ze moeten spelen en dan kan je hun kampioen zien worden. Je verslag was weer leuk om te lezen. Je maatje Guido heeft het geloof ik wel een beetje gehad he? Maar ik geloof dat jij de hele wereld aan kan is het niet? Nou Rien ik wens je veel succes in die paar dagen. Het gaat nou opschieten en dan zie je vrouwtje weer. Ik wens je droog weer voor de komende dagen. Mooie fotoös heb je weer gemaakt. Groetjes Ans

Ans Schilperoort 2017-05-07 22:31:22

Dagen beginnen afte tellen voor terug reis ,heb je Jo alle kaas soorten doorgeven ,voor je kaasplankje en de wijn Je moer het wel gaan afbouwen al je thuis bent Ik hoop dat je nog mooie dagen tot je na huis ga en met een 🌞Er bij

Karin 2017-05-07 23:08:22

Nog even volhouden, verl succes voor de kaatste dagen zodat he behouden ghuis komt.

Ivonne N 2017-05-07 23:56:35

Ik vind je ook een kampioen Een hele prestatie om zo te lopen ook voor Guido. De laatste loodjes en dan weer bijelkaar Nog hele mooie dagen en groeten uit Spanje van Nanny en Jac

Nanny hoi Rien en ook voor Guido. 2017-05-08 10:08:03

Hoi Rien Al weer een week voor bij maar jullie doen het geweldig Nog even volhouden Wat je maat Guido betreft daaraan zie je dat een Belg ook een mens is en heimwee kan hebben Monter hem wat op Rien en het komt goed Af en toe kan een echte maat wel wat steun gebruiken Groetjes uit Bonaire en nog veel wandelplezier Henk

Henk Smits 2017-05-08 16:38:52

Hoi Rien, Alweer een weekje verder nog even volhouden Rien want dan kun je Jo in je armen sluiten. ook Guido even nog vol houden hoor. voor je het weet is het donderdag. Steun elkaar maar goed dat hebben jullie allebei verdiend. Een goede nacht voor straks en tot morgen.