Modder en holle wegen

België, Boutersem

De nacht in Leuven was stormachtig en nat. De gevolgen hiervan hebben we vandaag ondervonden. Modder en holle wegen.
De ochtend bestond uit afscheid nemen van Magda en Jan, het gastvrije echtpaar in Leuven. Aanvankelijk het regenpak aangetrokken, maar na enkele kilometers weer uitgetrokken, omdat het nagenoeg droog werd.

Tijdens deze wandeldag hebben we de gehele dag samen moeten doorbrengen. Geen andere wandelaars of fietsers. Just the two of us. Ook nergens een gelegenheid om koffie te drinken en waren we dus aangewezen op de thee, die we van Jan en Magda hebben meegekregen.

Vandaag hebben we de gehele dag op modderpaden moeten lopen en veel holle wegen met kinderkopkes en ook weer modder. Het is dus een echte pelgrimstocht aan het worden.
We overnachten in een B en B in de buurt van Hoegaarden. Deze plaats doen we morgen als eerste aan. Daarna nemen wij afscheid van de Via Brabantica en stappen dan over op de Via Monastica. Tevens gaan we het Waalse gedeelte van België in en dus Franstalig. Het zal een omschakeling worden.

Nog geen idee waar we morgenavond slapen. We zien wel. Inmiddels hebben we totaal bijna 175 km. achter de kiezen en kijken met plezier terug op de afgelopen week.

Als je aarzelt, groeit je angst;
Als je waagt,groeit je moed.
Hofbauer

Weer een mooi verhaal en geweldig hoe dat jullie je door deze dag heen geploeterd hebben. Petje af. Vannacht lekker slapen en morgen.....zijn jullie al een week onderweg!!

Christel Goorden 2017-03-18 20:43:02

Wat een doorzetters! Tja, dan is het soms gewoon: just the two of us. Nu maar hopen dat jullie weer van een fijn slaapadres/gastvrijheid kunnen genieten. Energie voor de dag van morgen. Succes, ook met de Franse taal!

Liedeke, Losse Feeter. 2017-03-18 20:53:49

Nu weer een nieuwe fase in. Ook je franse chip in. Succes maar weer en hopen op betere wegen. groetjes

Ans de Kroon 2017-03-18 21:47:30

Ja Jo en Rien ik heb aan jullie gedacht en dat jullie er letterlijk door heen zijn geploeterd. Goede nacht rust doet wonderen. Veel succes in het Franstalig gebied. Veel energie voor morgen.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-03-18 21:47:42

Ja Hoegaarden kennen we ook wel! Het bier wat je daar moet drinken is Hoegaarden grand cru! Na het lopen en niet ervoor! Mooie tocht verder en hopelijk minder modder! Groet en hou moed, Nellie en Nico!

Nico Korsten 2017-03-18 22:24:53

Hoi Rien en Jo , een medaille heeft twee kanten ,vandaag zag je de andere kant , Je hebt in ieder geval een fantastische eerste week achter de rug. Blijf in je zelf geloven jullie kunnen dit aan . Veel wandelplezier de komende week Harrie

Harrie Mannien 2017-03-18 22:47:13

Dappere stappers !!!!!!

Toos D 2017-03-19 00:17:16

Eerste week zit erop, met volle moed naar de volgende...... Groetjes en mooi weer Ivonne

Ivonne 2017-03-19 00:33:32

Alweer een week voorbij, knap van jullie,heel veel succes en plezier,groetjes!!

Tonny van gastel 2017-03-19 08:18:23

Vrijdag lekker gegeten bij zus en zo , en we hebben er op geproost. De 1e week alweer goed hoor.! leuk de verhalen te lezen en de mooie foto,s te kijken groetjes !!

ronald en yan-jeroen 2017-03-19 08:42:40

Ik heb bewondering voor jullie voor jullie moed en doorzetting

Limburg jo en doortje 2017-03-19 08:42:58

Wat een enorme zware dag moet dat geweest zijn. Jammer dat je hem niet af kunt sluiten met een Hoegaarden want die zakt alleen maar naar je benen hé. Ik heb bewondering voor jullie.

Corrie groenhuis 2017-03-19 09:06:32

Nanny

Ik vind het ook heel knap ga zo door er komen weer mooie dagen 2017-03-19 11:37:53

al bewondering voor de eerste week ik doe het jullie niet na groetjes ook van Maris.

Corry Kleemans 2017-03-19 11:54:30

Zo wat een bikkels en knap, precies een week gel gestart,denk aan jullie en super om jullie te volgen,hoop dat het weer een beetje mee zit en een lekkere hoegaarden gaat er dan wel in tot hoors veel plezier groetjes.

Paulien 2017-03-19 12:31:30

Knap gedaan zo'n eerste week. Jullie verslag ziet er ook heel leuk uit, fijn om te lezen. Veel succes en geniet van al wat op jullie pad komt.

Resi 2017-03-19 12:48:24

is het vandaag wel mooi weer. bij ons schijnt de zon. en zondag 25 maart ga ik met john naar breda om een y pad te kopen.

marco 2017-03-19 14:15:03

Het was de tanden op elkaar zetten begrijp ik , maar dat is jullie wel gegeven. dat wil nog niet zeggen dat het altijd makkelijk is. Heel leuk alles mee te beleven via dit Blog!