Kikkers

Spanje, El Burgo Ranero

Over de wandeling van vandaag valt niet veel te vertellen. Rechttoe rechtaan langs wandelpaden vlak naast een landelijke weg, waar af en toe een auto of tractor kwam langsrijden. Een prima wandeling om je hoofd helemaal leeg te maken. Iets dat we dan ook beiden hebben gedaan.

Het weer mededelen wordt ook saai. 's Morgens fris, dus jasje aan en bij de eerste stop jasje uit en verder in het blousje lopen. Weer volop zon, geen regen, maar een fris windje waardoor de temeratuur niet hoger kwam dan 18 graden. Heerlijk weer om te wandelen.

Gisteravond bij de bijeenkomst kwam de vraag wat onze motivatie was om de camino te gaan lopen. Voor ons is het vooral een pelgrimstocht, dus speelt hierbij het geloof ook een grote rol. Maar niet alleen dat. Ook het avontuurlijke en het je begeven in een totaal andere wereld spelen een grote rol. Er hoeft niets en je bepaalt je eigen dagindeling. Het enige dat geregeld moet worden is een slaapplaats voor de volgende dag. Verder is het 's morgens opstaan, je rugzak en in ons geval de transporttas inpakken en wegwezen. Eventueel kan er ter plekke een ontbijt worden gescoord en anders elders, liefst niet te ver weg. Lopen en kijken waar en wanneer er koffie kan worden gedronken. Omdat het ontbijt niet veel voorstelt, pakken we vaak iets extra's bij de koffie. Ook proberen we bij de koffiestop een lunch voor onderweg mee te nemen. Liefst schaffen we die aan in een winkeltje onderweg, maar veel tiendas zijn er niet of ze zijn gesloten en gaan pas om 17.00 uur 's middags open. Dus af en toe schaffen wij dan het ontbijt en de lunch aan. Zo ook vandaag.

Wat verder opvalt zijn veel geblesseerden onderweg. Velen mankeren wel iets en sommigen zijn zelfs aangewezen op een taxi. Gelukkig is ons dat tot nu toe bespaard gebleven. Op het moment dat wij dat moeten gaan doen zijn we naar huis.

Vandaag zijn we geland in El Burgo Ranero. Een plaats waar Rien drie jaar geleden ook heeft geslapen. We hadden de keus tussen 18 km wandelen of 31 km wandelen. Dan is de keus snel gemaakt. Het zijn er dus 18 km geworden. Dit geldt ook voor morgen en zondag. Zondag komen we dan uiteindelijk aan in Leon. De albergues zijn al gereserveerd, dus in het weekend zijn we onder de pannen.

Verder valt er niet veel te melden, alleen dat de naam van dit dorp El Burgo Ranero heeft te maken met of de vele kikkers hier in omgeving (ranas) of met de stichter van dit dorp Ranarius.

Een jaartje ouder,
een haartje grijzer,
en zoveel dagen wijzer.

Johannes.

Ja heerlijk je hoofd leegmaken....en gister hadden jullie het wel heel gezellig...met Louis de funest...ja een dag niet gelachen is een dag niet geleefd🤣👌super dat het met jullie goed gaat...heel fijn loop weekend liefs van mij💖

Paulien 2021-10-01 18:37:42

Een prachtig verslag we genieten er nog steeds van. Martin en annemarie

Martin 2021-10-01 20:03:39

Ondanks dat er ''niet veel te melden was'' is het een prachtig verslag geworden!! Voor straks: welterusten en voor morgen een fijne wandeling!

Martin en Annemarie 2021-10-01 20:36:50

Dit verslag er achter aan ,ik zit maar te wachten waneer komen ,die kikker ,ik als kikker fan Ik zie dat ze bomen daar een jasje krijgen ,hier zie je dat ook lantaarnpalen, en bomen met verschillende kleurtjes aan elkaar gehaakt , Jullie liggen al op een oor als ik dit schrijf ,ik zoek ook me bedje op,

Karin 2021-10-01 23:35:42

Hoi! Je had niets te vertellen, maar toch nog heel leuk bericht vol belevenissen geschreven. Wandelse en tot……het volgende bericht , groetjes 👋👋👋

Ans 2021-10-02 13:40:10

Hoi Jo en Rien, jullie hadden niet veel te vertellen maar als je tussen de regels door leest vertellen jullie heel veel. ik ga gauw het volgende bericht lezen want vandaag is het 2 berichten lezen. is niet erg voor een keer. gr Elianne en jan